Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Anke

Anke

30-01-2013 om 20:22

Geheugenprobleem galaxy ace

Ik heb een Samsung Galaxy Ace smartphone. Ik krijg regelmatig meldingen dat het interne geheugen bijna vol is en dat het berichtengeheugen vol is (terwijl dat bijna leeg is!). Ik heb alle apps al op de SD-kaart gezet, gebruik een app om de cache te legen, maar het helpt allemaal niet. De SD-kaart is 32 GB en bijna leeg en toch kan ik geen sms'jes meer ontvangen wegens gebrek aan ruimte. Heel frustrerend.
Ik vrees dat het te maken heeft met het grote aantal nutteloze apps dat al op de telefoon geïnstalleerd was toen ik hem kocht. O.a. apps van telefoonproviders die ik helemaal niet gebruik! Heeft iemand enig idee of dit het probleem is en zo ja, of ik die kan wissen? Of wordt het dan heel erg technisch?
Bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

30-01-2013 om 21:08

Hier ook

Hoi
Hier zelfde probleem. Ben er al mee naar telefoonwinkel geweest en daar zeiden ze dat het probleem steeds erger zal worden, omdat het besturingssysteem steeds meer geheugen gaat gebruiken.
Het schijnt dat je je telefoon kunt "rooten", maar dan ben je wel alles kwijt aan apps, etc.
Of je kunt de telefoon "hard resetten" (heb ik al eens noodgedwongen moeten doen) en dan werkt het ook weer eventjes goed, maar het geheugenprobleem komt toch weer terug.
Ik ben er eigenlijk wel helemaal "klaar" mee en daarom wil ik als mijn abonnement afloopt een Samsung Galaxy S3 mini.

Anke

Anke

30-01-2013 om 21:34

Rooten

Ik heb even zitten googlen op het rooten van deze telefoon, maar dat durf ik zelf toch niet aan, hoor! Balen zeg, ik heb hem net een halfjaar, een beetje te vroeg om een andere te kopen... Wat nu? Ik hoef niet al te veel idioots met mijn telefoon te kunnen, maar sms'en is toch wel een basisbenodigdheid :-S

Merel

Merel

30-01-2013 om 23:11

Ik lees mee

Ja ik herken het. Het interne geheugen is veel te klein en de telefoon staat vol met 'vaste' apps die je toch nooit gebruikt. Nu ben ik geen intensieve gebruiker van mijn telefoon, maar dit is zeker geen aanrader voor een tiener (die veel vaker veel apps willen) Ik had dat ook al gelezen van dat 'rooten' maar snap er helemaal niets van. Gelukkig doet alles het nog, maar ik heb er maar een paar appjes op staan en sms bijv. heel weinig. Misschien een tipje wat beter werkt voor jou? Ik sms via tweetdeck (direct messages op twitter) misschien gaat dat beter? Ik kan in ieder geval zoveel berichtjes sturen als ik wil (als er wifi is) en geen problemen met dat de telefoon vol zit.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.