Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Goede ps2 schietspellen?

Hallo,
ik zoek voor mijn zoons een goed schietspel voor de ps2.
wie kan er iets aanraden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
annemir

annemir

03-12-2008 om 09:11 Topicstarter

Echt

hoi pelle,
ik zoek echte spellen. mogen vanaf 12 jaar zijn

annemir

annemir

03-12-2008 om 21:30 Topicstarter

Pelle

hoi,
dat hoef je idd niet te vragen en ik heb geen zin om je uit te leggen hoe mijn kids zijn, wat ik ervan vindt,enz.

het ging mij om de vraag.
medal of honour? ga ik even kijken,thanx!

Lynna

Lynna

04-12-2008 om 07:25

Annemir

Ik vind dit dit toch een rare reactie hoor Annemir. Overal wil je advies over en nu het een keer ongevraagd komt wil je opeens geen antwoord geven.

Ik vind het een zeer terechte vraag van Pelle.

Maylise

Maylise

04-12-2008 om 11:40

Niet geschikt

Medal of honour zijn mooie spellen maar absoluut niet geschikt voor lagere school kinderen, veel geweld en behoorlijk realistisch soms. Hier spelen alleen de grote kinderen (15+) met dat soort spellen. Ik zou het absoluut niet aanraden voor jongere kinderen.

Maylise

annemir

annemir

04-12-2008 om 11:43 Topicstarter

Ik vroeg niet...

hoi,
lynna, ik vroeg niet om advies,maar om een speltitel.
Pelle wil mij altijd ongevraagd advies geven die ik in dit geval niet nodig heb,vandaar...

annemir

annemir

04-12-2008 om 18:55 Topicstarter

Zucht

schoenmaker hou je bij je leest

Sanne

Sanne

06-12-2008 om 21:25

Annemir

Ik weet niet precies wat je zoekt qua schietspellen, maar mijn zoon is vooral gek op de call of duty serie. Zijn zeer realistsche oorlogsspellen waarbij je je ook echt moet verplaatsen en tactieken moet verzinnen ed. Niet geschikt voor jonge kinderen dus. (eigenlijk voor niemand wat mij betreft haha, maar hij vindt het geweldig, tja)

annemir

annemir

07-12-2008 om 16:39 Topicstarter

Sanne

hoi,
dank je wel sanne, ik ga even kijken..

Sanne

Sanne

08-12-2008 om 01:03

Ach

Ik denk dat annemir dat heel goed zelf kan bepalen of ze het geschikt vindt voor haar kinderen.

annemir

annemir

08-12-2008 om 09:37 Topicstarter

Huh sanneke?

hoi,
je zegt: Ik blijf erbij dat als je zoiets afwijkends wil weten je dat niet op een forum voor ouders moet vragen.

dus omdat het voor bepaalde ouders iets afwijkends is mag ik het hier niet vragen? zitten hier alleen ouders die alles precies volgens de regels doen dan?
ik dacht dat ik ook een ouder was, dus ik ben hier net zo welkom als de "perfecte" ouder die dus alleen een spel geeft precies passend bij de leeftijd van het kind.

Ik vind mijzelf een goede ouder omdat ik kijk naar het kind en niet puur naar het getal.

sanne,dank je wel!

annemir

annemir

08-12-2008 om 09:38 Topicstarter

Overigens...

vroeg ik niet expliciet naar spellen boven de 18 hoor, dat maak jij ervan

annemir

annemir

08-12-2008 om 13:03 Topicstarter

Nee

Hoi,
het is niet geen nee kunnen zeggen, ik wil geen nee zeggen. wat een larie zeg!
Kinderen zijn op een bepaalde leeftijd de simpele kinderachtige spelletjes ontgroeid. Ze spelen ze nog wel,maar de moeilijkere spellen vinden ze leuker.

Kinderen mogen dan zeker ook geen racespellen spelen omdat ze dan te hard op hun fiets en later in hun auto zullen rijden? larie, heeft te maken met de opvoeding.

Mijn jongens zijn niet agressief. ze spelen sportspellen, houden niet meer van die kinderspellen en vinden schietspellen leuk.
mag ook tot 12 jaar. ik vroeg niet alleen naar spellen vanaf 12 jaar hoor, dat maken jullie ervan. ik zei het mag boven de 12 jaar.
Je laat natuurlijk ook je kind geen film zien boven de 8 jaar?
laat jij door een ander bepalen wat goed voor je kind is? Ik niet dus, ik kijk naar mijn kind.

roemina

roemina

08-12-2008 om 15:09

Call of duty

Onze kinderen spelen samen graag call of duty op de pc, soms doen mijn man en ik mee, splitsen we op in teams. Hartstikke leuk. Quake is ook een pc game die we graag (samen) spelen. Geen idee of Quake ook op de ps2 is eigenlijk. Ik vond schietspellen vroeger nooit zoveel aan, tegenwoordig wel door te multiplayen. Agressief zijn we er nog steeds niet van geworden. We zijn een stel watjes bijelkaar Veel te soft in het dagelijkse leven. We compenseren dat waarschijnlijk om er op de pc of ps2 d'r lekker op in te knallen, om een uur later onderuitgezakt voor de troetelbeertjes op tv te zitten.
Misschien kan je beter op gamesites kijken naar reviews van games, er zijn veel gamefora. Je kan ook games bekijken op youtube. Doe ik tegenwoordig vaak als ik spellen wil kopen.

annemir

annemir

08-12-2008 om 19:20 Topicstarter

Roemina

Hoi,
bedankt voor je reaktie! dat bedoel ik dus. het is niet bij voorbaat slecht.

groetjes

Maylise

Maylise

09-12-2008 om 12:56

Annemir

Het gaat er niet om dat geweldadige spellen persé slecht zijn of dat de speler daardoor agressief wordt. Maar wel dat jonge kinderen met beelden geconfronteerd worden in dat soort spellen (zeker in realistische oorlogsspellen die hier genoemd worden) die ze vanwege hun leeftijd en ervaring nog niet in de juiste context kunnen plaatsen. Ik kan me voorstellen dat dit soort beelden op die leeftijd wel degelijk schadelijk kunnen zijn. Hoe vaker je geweldadige scenes ziet hoe immuner je uiteindelijk voor geweld wordt. En hoewel ik zelf niet geloof dat dit persé tot agressief gedrag hoef te leiden kan ik me wel voorstellen dat dit bij kinderen toch best iets kan triggeren. Juist bij jonge kinderen die de beelden nog niet 100% snappen. Ze krijgen daardoor toch een wat verwrongen beeld van oorlog.
Die leeftijdsgrenzen zijn er niks voor niks. En natuurlijk kan je daarnaast je gezonde verstand gebruiken en bedenken dat het voor een 15,5 jarige niet zo'n ramp is om met een 16 plus spel te spelen maar om nu een 9 jarige met zo'n spel te laten spelen vind ik een heel ander verhaal.
Daarnaast als je uitdaging zoekt voor je kinderen hoef je het niet persé in dit soort spellen te zoeken. Zo moeilijk zijn veel van die oorlogsspellen helemaal niet en de leeftijdsgrens zegt niets over de moeilijkheidsgraad maar alles over de geschiktheid van de beelden. Er zijn genoeg platform spellen in hele koddige kleurtjes die alsnog erg moeilijk zijn. Schietspellen behoren over het algemeen sowieso niet tot de moeilijkste spellen.
Ik zou gewoon naar een spel winkel gaan en vragen om een moeilijk spel maar wel geschikt voor kinderen van X leeftijd.

Maylise

annemir

annemir

09-12-2008 om 16:36 Topicstarter

Oorlogsspel

hoi,
ja maar ik vroeg niet naar oorlogsspellen,ik vroeg om schietspellen.
ik vroeg niet om 16 plus spellen, ik vroeg om schietspellen en het mocht boven 12 zijn.

ik vind het overtrokken. ik laat ze geen oorlogsspellen spelen. ik heb er nu een: grand theft auto san antonio.
kijk, dat bedoelde ik dus.
worden ze echt niet agressief van hoor

annemir

annemir

10-12-2008 om 10:54 Topicstarter

Hahahaha

hallo,
sanneke je kan dus echt niet lezen?
ik heb geen advies gevraagd over een 18+ spel.
ik heb gevraagd welk spel leuk is.
dit is leuk, ze genieten ervan en wij zien het probleem niet,klaar.

ik heb geen advies gevraagd, ga een ander helpen die het wel vraagt

annemir

annemir

10-12-2008 om 10:55 Topicstarter

En...

en wie zegt dat we geen andere "moeilijke" spellen en puzzeltjes enzo hebben op de ps2?
die doen we ook,maar we wilden een goed schietspel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.