Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Hes@

Hes@

05-10-2011 om 13:40

Graag advies garantie telefoon

Beste mensen,

wie heeft een goed advies voor mij wat ik nu kan doen.

Ik heb sinds februari via tele2 een samsung galaxy s. Omdat het zo'n dure telefoon is, ben ik er altijd heel voorzichtig mee. Altijd in een beschermhoes, nooit los in de tas, nooit in broekzak. Ik weet heel zeker dat de telefoon nooit in het water is gevallen, niet in de badkamer heeft gelegen, etc. In de zomervakantie heb ik zelfs mijn oude nokiaatje meegenomen omdat ik bang was dat er tijdens het kamperen iets met de telefoon zou kunnen gebeuren.

Vorige week is de telefoon gecrashed. Nu krijg ik van de reparatie-afdeling het bericht dat reparatie buiten de garantie valt omdat er vochtschade is.

Ik begreep niet hoe dat kan dus heb ik de klantenservice gebeld. VOlgens de klantenservice kan vochtscchade ook ontstaan als je wel eens buiten belt.

"Als je wel eens buiten belt" dat valt voor mij toch echt onder normaal gebruik.

Ik vind dus dat reparatie gewoon onder garantie moet plaatsvinden en dat ik daar niet voor hoef te betalen.

OP deze manier kun je als bedrijf wel heel gemakkelijk garantie aanbieden. Het stelt alleen niks voor want alle schade is eigen schuld.

Wie heeft al eens met dit bijltje gehakt en kan mij helpen om reparatie gewoon onder garantie vergoed te krijgen?

alvast super bedankt

Hes@

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Kassa?

volgens mij is dit het standaard excuus wat telefoonbedrijven gebruiken, ook al is je telefoon nooit nat geworden.

Ik denk dat je bij Kassa wel wat ervaringen terug kunt vinden, ik herinner me een uitzending met exact hetzelfde verhaal waarbij de klant uiteindelijk gelijk kreeg, maar hoe en waarom..weet ik niet meer

Zoeken op

mobieltje waterschade..

ik vind o.a. (jammer genoeg is jouw mobiel net iets ouder dan 6 mnd, maar graaf anders eens door de berichten, dan kom je vast verder)

Diagnoses bij mobieltjes:
Klem-, val- , roest- , druk-, stoot- en nu weer waterschade lijkt dé manier van de (telecom)bedrijven om de reparatie NIET onder de garantie te laten vallen. Er zijn opvallend veel gevallen waarbij deze diagnoses in de particuliere sector gesteld worden. Bij wijze van spreke ligt half Nederland in bad/bed met het mobieltje en de rest knikkert het mobieltje van de Vaalsterberg. Wat onderbelicht blijft, zijn de wettelijke rechten die je als consument in de eerste zes maanden na aankoop hebt. Raakt een mobieltje in de eerste zes maanden na aankoop defekt dan mag je wettelijk gezien het vermoeden hebben dat het defekt al aanwezig was op de dag van de aankoop. De winkelier (let wel: de VERKOPER) moet dan gewoon keihard kunnen bewijzen dat dat niet het geval is/was en dat kan hij meestal niet, tenzij er zogezegd een deuk in het toestel zit. In dit geval is "beweren" dat er van waterschade sprake is, juridisch gezien volstrekt onvoldoende als bewijsvoering. Bovendien mogen er bij de afwikkeling van deze garantieclaim geen kosten in rekening worden gebracht en dus ook geen onderzoeks- of portokosten. Dat soort kosten zijn binnen de eerste 6 maanden na aankoop voor rekening van de VERKOPER. De eerste 6 maandenregeling is in de wet verankerd en gebaseerd op:

Artikel 18 | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 2.

2. Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.

Kan de winkelier niet glashard bewijzen dat het defect niet aanwezig was op het moment van de aankoop, dan is hij wettelijk gezien gehouden aan het hier volgende:
1. hij dient het mobieltje kosteloos te (laten) repareren;
(en als dat niet kan of de reparatiekosten zijn hoger dan de nieuwwaarde)
2. hij dient kosteloos voor een passende vervanging zorg te dragen;
(als dat niet mogelijk is of hij wil daaraan niet meewerken)
3. hij dient de totale aankoopskosten terug te betalen, omdat de koper dan het recht heeft om de koopovereenskomst te ontbinden.

Bovenstaande opsomming is weer gebaseerd op de hier volgende wetsartikelen:

BW7 boek 7 consumentenkoop:

http://www.wetboek-online.nl/wet/index.html

BW7:6a BW7:17 BW7:18 BW7:21 BW7:22

Vlinder

Vlinder

06-10-2011 om 03:30

Heb ik ook gehad

Maar dan met een iphone,

Ik was er altijd supervoorzichtig mee, maar de homebutton knop deed het steeds slechter en later helemaal niet meer.
Was net een half jaar oud.
Ik heb hem opgestuurd naar de apple, en kreeg een mail terug, van ja kan niet gerepareerd, want waterschade!!
Dus, u kunt een nieuwe kopen, bladiebla, of onderzoekskosten betalen.

Ik heb toen een hele boze mail teruggestuurd, dat ik zeker wist dat er geen waterschade kon zijn,
en dat ze hem maar terug moesten sturen en dat ik het door een ander bedrijf zou laten controleren, en dat ze dan wel weer van mij zouden horen.

Een paar dagen later kreeg ik een telefoontje,
er lag een splinternieuw exemplaar voor me klaar zonder verdere kosten.

Ik bedoel maar......

Groetjes Vlinder

Hes@

Hes@

06-10-2011 om 09:03

Mien vlinder

Dank voor jullie reacties! Ik begin er al wat licht in te zien. Je wordt dus gewoon genept.

Heb inmiddels bericht teruggestuurd dat dit niet kan. Ga de rechtsbijstandsverzekering maar eens bellen.

ilsepilse

ilsepilse

06-10-2011 om 14:51

Ja zeker doen

bij blackberry van zoon vielen de toetsjes uit, ik heb hem ook teruggestuurd, en een nieuwe gehad, alleen stuurden die flippos een prepaid ipv abo op, heb dan ook via rechtsbijstand het voor mekaar gekregen dat ik uiteindelijk de goeie telefoon kreeg en nog 3md abonnements kosten vergoed gekregen !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.