Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Gsm voor 10 jarige?

zoonlief wordt in mei 10.

Al een jaar of 2 heeft ie 1 grote wens: een mobiele telefoon. Wij hebben steeds gezegd dat ie die pas krijgt op de middelbare school. Ik zie er nu het nut niet van in. Ik moet wel zeggen dat ie steeds vaker verder weg gaan van huis (zelf naar het voetbalveld, een kwartiertje fietsen bijvoorbeeld). Dus af en toe zou het ook wel handig zijn.

Daarbij komt dat van al de vriendjes in de straat (zelfde leeftijd) is hij nu dus de enige zonder mobieltje. Een jongetje hier krijgt voor zijn verjaardag (waarbij hij ook zijn eigen zakgeld legt) een Ipad! (die kopen wij voor onszelf nog niet eens). Ook de telefoons van de vriendjes zijn trouwens complete minicomputers, waar ze ook mee op internet kunnen, en die ze gebruiken als mp3.

Ik kom steeds meer met het idee dat ik ook niet de maatstaven kan blijven hanteren van ' mijn tijd', want mobieltjes waren toen spaarzaam goed, en zeker niet voor kinderen.

Wij hadden dus bedacht om onze zoon op zijn 10de verjaardag een mobieltje te geven. Nu hebben mijn ouders nog een exemplaar liggen, die ik zo kan krijgen, waar alleen nog maar een kaart in hoeft. (mijn moeder vond dit geval te ingewikkeld, dus toen hebben ze een simpeler toestel gekocht. Ruilen ging blijkbaar niet meer) Nu hebben we eens nagezocht wat dit voor telefoon is...maar dit is een smartphone (met touchscreen en pennetje). Dat zou Tim geweldig vinden, maar het gaat me net weer een stap te ver. Anderzijds, ach ja... de apps die erop kunnen, maakt het wel weer leuk.
Waarom zouden we veel geld betalen voor een nieuwe telefoon die minder kan, wanneer we een smartphone
Wel zouden we dan ouderlijk toezicht op zo'n telefoon willen. Ik wil dus niet dat hij altijd toegang heeft tot al de rommel wat op internet te vinden is.

Mijn vraag hier is hoe anderen met kinderen in deze leeftijd omgaan met deze 'gadgets'.

mvg,

Petty

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
pooh bear

pooh bear

23-02-2011 om 19:18

Internet

Met een smartphone wil hij waarschijnlijk ook internetten.
En ik weet niet of dat wel met een prepaid kaartje kan.
Wij hebben in een oud mobieltje van ons een prepaid kaartje gestopt. Hij blijft van ons maar onze 10 jarige kan hem gebruiken wanneer dat nodig is.
Als ze naar de middelbare school gaat kan ze wel een andere krijgen.

Prepaid internetten

Je kunt prepaid internetten. Mijn kinderen hebben vorig jaar een mobieltje in de aanbieding gekregen -bij KPN-met internetmogelijkheid. Er was een abonnementje van 2,50 per maand. Na 3 maanden werd dat 10,- euro per maand.
Lijkt me leuk als je kind een smartphone krijgt van zijn grootouders. Geweldig cadeau. En mogelijk kun je afspreken dat de smartphone alleen nog per uitzondering mee naar buiten gaat om te voorkomen dat het ding direct kwijtraakt of afgepakt wordt?

Pre-paid internetten

Het verschil tussen pre-paid en abbonement is dat je met een abbonement automatisch betaald (word dus van je rekening geschreven) en met pre-paid elke maand moet opwaarderen.
Hét risico bij een abbonement (hoewel het vak goedkoper is per minuut) is dat je ongemerkt over je 'tegoed' heen gaat of gemerkt maar je vindt het dat op dat moment hoogstnoodzakelijk en maakt je nog niet druk om de rekening wanneer die pas eind van de maand komt
Pre-paid houd gewoon op met werken als je 'tegoed' op is, daar kan je niet overheen.
Er is pre-paid internet bij vodafoon. Moet je even kijken of de smart-phone wel met een vodafoon kaartje kan werken. Wannneer die jonger is dan 1 jaar en met een abbonement gekocht is, zou het kunnen dat er alleen kaartjes van die provider van dat abbonement inkunnen. Dan kun je 'm sim-lock vrij laten maken (bij belwinkel kost ong.10 euro), maar bij toestellen jonger dan 1 jaar is dat wel illigaal. Is het toestel ouder dan 1 jaar kun je de provider bellen en krijg je een code waarmee je 'm simlock vrij kunt maken.
Vodafoon kaartje erin, blox aanzetten en opwaarderen elke maand. Vooral dat opwaarderen elke maand niet vergeten anders vervallen je blox en schijn je lastig erna weer aangemeld te kunnen worden.
zie:http://www.vodafone.nl/mobiel_bellen/prepaid/vodafone_blox/
Het voordeel van internet is dat je eindeloos kan pingen (bijna hetzelfde als sms-en alleen nieuwe telefoons kunnen het ontvangen, dus andraid en smartphones) en je kan bellen over internet (is wel omslachtig, ik snap er geen bal van, oudste puber gebruikt dat wel).
Oudste heeft alleen internet, ik dacht van 8,50 (kostte het toen, onbeperkt) en heeft dan 1,50 beltegoed over, dat is om mensen met oude telefoons te bellen of te sms-en.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.