Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

sjalot

sjalot

13-05-2011 om 16:53

Hdd-recorder en digitale tv?

Wij hebben: een kabelabonnement bij Ziggo; een HDD-DVD-recorder van een paar jaar oud; en een nieuwe Samsung HD-televisie die Ziggo-gecertificeerd is (dwz kan digitale tv van Ziggo ontvangen). Als we televisie kijken is dat meestal iets wat we eerder hebben opgenomen op de HDD.
Regelmatig kregen we brieven van Ziggo dat digitale televisie toch zo leuk en zo fijn is, en dat je er alleen maar een decoder voor nodig hebt. Ik had niet zo'n zin in een decoder dus bij de aanschaf van de nieuwe televisie dacht ik, mooi, Ziggo-gecertificeerd, dus dat is meteen geregeld.
Alleen, hoe werkt het in de praktijk: de kabel gaat eerst de HDD-recorder in en vandaaruit verder naar de televisie. En de HDD-recorder is niet Ziggo-gecertificeerd dus die vlieger ging niet op. Dus nu kijken we toch maar weer analoog.
En dan nu het laatste nieuws: Ziggo gaat binnenkort een paar analoge zenders uit het pakket gooien. Een daarvan is de ZDF waar wij toevallig graag een paar programma's van opnemen. Maar ik denk niet dat onze 'analoge' HDD-recorder de digitale ZDF aankan.
Ik hoop dat iemand me kan vertellen wat onze mogelijkheden zijn. Ziggo zal ongetwijfeld aanbevelen dat we alsnog een decoder kopen en die dan voor de HDD-recorder schakelen. Is dat de enige oplossing? Ik heb ook gehoord dat die decoders veel stroom verbruiken... de televisie hebben we nu al in zo'n stekkerdoos die je uit kunt zetten, maar de decoder zal wel permanent aan moeten staan voor wanneer de HDD-recorder iets moet opnemen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Henriette123

Henriette123

13-05-2011 om 18:42

Ook ziggo

Wij hebben ook ziggo, sinds kort digitaal met een decoder,met een harde schijf erin, en een paar jaar oude HDD DVDrecorder. In de regel kijken wij analoog, eigenlijk omdat we dat gewend zijn. Daarbij is het teletekst signaal veel beter bij analoge TV.Het wisselen van analoog naar digitaal signaal gaat probleemloos.Het opnemen met onze oude HDDDVD speler levert ook geen enkel probleem op, wel kun je natuurlijk alleen de zenders die analoog zijn opnemen.Je kunt opnemen, en gelijkertijd wat anders kijken.
Eerlijk gezegd heb ik geen idee hoeveel stroom, de decorder gebruikt,Ik dacht, dat hij niet aan hoeft te staan als je wilt opnemen, tenminste, hij staat bij ons overdag in een soort standby stand, je ziet bijvoorbeeld wel de klok, maar willen we kijken, dan zetten we hem echt aan.Wij hebben de digitale recorder overigens gratis door Ziggo laten aansluiten.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-05-2011 om 20:58

Ci+ module

Als jij een Ziggo gecertificeerde tv hebt, dan zit er neem ik aan een digitale ontvanger in? Dan heb je in principe alleen een Ci+ module voor nodig. Dat is een soort cassette die je in de sleuf van de ontvanger steekt met daarin de bijgeleverde smartcard. Dit kost ongeveer 80 euro.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.