Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Help geen beeld met de wii

We hebben een tweedehands WII gekocht. Maar we hebben een nieuwe platte TV waar niet de stekker met de 3 plugjes meer inpassen die erbij zitten. Dus we hebben een HDMI kabel besteld. Maar nu het probleem. We krijgen geluid, je hoort dat de controllers werken want dat hoor je piepen. Maar we krijgen geen beeld........ Iemand ervaring hiermee of weet iemand hoe we dit op kunnen lossen????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bij ons

Bij onze Wii zat een verloopstuk voor die drie kabeltjes naar scart (dacht ik), voor als je de drie kabeltjes niet kwijt kan. Geen idee of HDMI de oplossing zou kunnen zijn. Dus misschien kijken naar zo'n scart connector?

dc

dc

14-09-2012 om 13:15

Scart

Wij gebruiken ook een scart connector zonder problemen.

loontje76

loontje76

14-09-2012 om 14:52 Topicstarter

Hmmm

Maar onze tv heeft geen scartaansluiting meer.....

madelief

madelief

14-09-2012 om 15:23

Drie kleurtjes

Die draden met 3 kleurtjes die kunnen erin. Had vanmorgen hetzelfde probleem! Onze samsung heeft een aantal van die aansluit punten. Groen- geel- rood geloof ik. Daar is het mij mee gelukt!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

loontje76

loontje76

14-09-2012 om 18:43 Topicstarter

Huh

wij hebben ook een samsung, maar waar zitten die gaatjes dan???? Ik zie alleen maar USB aansluitingen en nog een vreemd iets

sinas

sinas

14-09-2012 om 20:28

Geen scart?

dan zijn er weer scart-hdmi adaptars, die hebben wij ook. (zat hij er niet bij, bij de tv??, bij ons wel)

loontje76

loontje76

14-09-2012 om 21:39 Topicstarter

Nee

er zit geen scart aansluiting meer op........

loontje76

loontje76

14-09-2012 om 21:46 Topicstarter

wat is dat dan voor adapter? Kun je die in de HDMI poort stoppen ofzo en krijg je dan weer een scart aansluiting? Hubbie bedacht zich nu ook dat er wel wat andere stekkertjes nog bij de tv zaten toen, maar hij moet nog even heel erg hard nadenken waar hij die dan gelaten heeft....... alle tips zijn dus welkom.

madelief

madelief

14-09-2012 om 22:06

Achterop

Bij mij zitten ze op de achterkant van het toestel. Beetje in het midden. Onder de hdmi aansluitingen. Maar waar het bij jou zit weet ik natuurlijk niet. Maar het moet natuurlijk wel gewoon kunnen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

loontje76

loontje76

15-09-2012 om 10:48 Topicstarter

Helaas madelief

die plugjes van de WII kabel passen echt niet meer in onze TV. We moeten dus een andere oplossing bedenken.

dc

dc

15-09-2012 om 14:23

Loontje

welke tv heb je, dan kunnen we wat gerichter zoeken.

dc

dc

15-09-2012 om 14:30

Link

http://techforums.nintendo.com/thread/10561

"If you mean that your TV only has HDMI inputs, then you will need to buy a composite video to HDMI converter to use the Wii with your TV. There are no Wii HDMI cables available for the Wii."

heb je hier iets aan? Blijkbaar dus een video to HDMI converter nodig.

loontje76

loontje76

15-09-2012 om 15:21 Topicstarter

Dankje dc

die ga ik nog even doorgeven aan Hubbie.... kijken of hij daar iets mee kan.

sinas

sinas

15-09-2012 om 20:37

Loontje

bij onze tv zat inderdaad een kabeltje waar aan de ene kant een hdmi stekker zit en aan de andere kant een scart-insteker. Daar hebben wij de Wii ingedaan. Neem aan dat hij of bij de tv zat, of bij de tv-zaak wel weten wat dat voor kabel moet zijn.

madelief

madelief

16-09-2012 om 21:46

Wel vreemd!

Onze tv is Samsung is gloednieuw en heeft het wel. Wij hebben zo'n kabeltje bij de tv gekregen, denk dat jij die ook hebt gekregen. Succes eemee!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

sinas

sinas

16-09-2012 om 21:55

Ja dat kabeltje

is de oplossing.

loontje76

loontje76

17-09-2012 om 14:27 Topicstarter

Ahum

nou we zijn eruit...... gisteren hadden we voor haar verjaardag de WII gegeven. Maar omdat hij het op onze TV nog niet deed hebben we een klein TV-tje van opa en oma geleend. Daar deed hij het namelijk op. Toen we eenmaal beeld hadden, konden we de instellingen van de WII veranderen en kregen we wel gewoon beeld via de HDMI kabel en een soort converter die hubbie al had gekocht. Het lag dus aan de instellingen van de WII, maar omdat we geen beeld hadden, konden we daar natuurlijk ook niet bij komen, erg lastig. Wat een super forum is dit toch
Bedankt voor het meedenken allemaal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.