Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Margriet*

Margriet*

12-01-2011 om 21:27

Help wat kan je met een playstation

Mijn kids hebben vandaag een playstation 3 gewonnen. Ze hadden 11 lootjes, voor elke ingeleverde kerstboom. Van de 500 lootjes hadden ze de hoofdprijs. Maar goed wij hoeven eigenlijk niet zo'n ding, denken zelfs dat een WII leuker is. (net of we er niet blij mee zijn, maar ik ben een beetje overvallen omdat ik het dus zelf niet zou kopen, we hebben twee nintendo's en de regulieren compu's, buitenspelen = beter)
Ik heb even zitten kijken naar spelletje, maar vond het nog niet zo bijzonder voor kids. Ik zie wel dat je ook via internet iets kan doen.
Wie helpt ons de voors- en tegens te benoemen? Moeten we hem houden of moeten we hem verkopen en voor de Wii gaan. O ja ze kregen ook nog een pakket met een stick erbij a la WII. Je kunt dan draadloos met een camera voor de tv van alles doen. Kun je zoiets spelen maar is dat leuker dan een Wii http://www.bol.com/nl/p/games/sports-champions/1004004010216477/index.html
En welke spelletjes zijn leuk.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
69er

69er

12-01-2011 om 22:18

Move

Wat je erbij gekregen hebt is het move pakket. Dit is nieuw en er zijn nog niet veel spellen voor. geduld hebben. Sinterklaas heeft voor de kinderen en mijn man ( ahum) zo'n ding meegebracht. Kinderen spelen nu alleen fifa 11. Bedenk ook dat je het kan gebruiken als bleuray speler.
Mijn man heeft zich er in verdiept en volgens hem komt een wii niet in de buurt van dit ding. Vind je het niet wat kan je 'm waarschijnlijk makkelijk verpatsen de kinderen er iets anders voor uit laten zoeken. Bedenk wel dat de spellen niet goedkoop zijn.
( uit mijn verhaal blijkt wel dat ik er niets mee heb, haha, wellicht ooit nog eens de karaokeset)
69

Digimum

Digimum

12-01-2011 om 23:24

Leuk

Wij hebben 'n Wii, PS2 (inmiddels aardig gedateerd) en een XBOX (ook gewonnen ).

Het voordeel van de Wii vind ik dat er veel spellen voor kinderen te krijgen zijn. De XBOX en PS3 mikt toch een beetje op een wat oudere markt. Aan de andere kant zijn er voor de Wii weinig echt leuke spellen voor volwassene.

Bij de Bieb kan je ook spellen lenen (hier tenminste). Dan zou je het eens kunnen uitproberen. Er zijn nog niet zoveel Kinect-spellen, maar wel heel veel gewone PS3 spellen.

Als je helemaal niet op zo'n apparaat zit te wachten kan je 'm natuurlijk verkopen. Zeker met de Kinect erbij ben je 'm vast zo kwijt (niet aan mij, ik vind dat wij er ook al teveel hebben... alleen de Wii wordt hier intensief gebruikt).

Jan Uari

Jan Uari

13-01-2011 om 08:09

Niet te vergelijken

Wij zijn in het bezit van allebei. Voor mijn man en de oudste kids hebben we een paar jaar geleden de PS3 gekocht en omdat er vooral een paar jaar terug zo weinig spellen voor jongere kids te krijgen waren hebben we voor de jongsten (en soms mij zelf ) de Wii (fit) aangeschaft.
PS3 speel ik zelf nooit (de spellen die wij in huis hebben interesseren mij niet) maar ik gebruik hem wel voor foto's, (eigengemaakte) films en DVD e.d. En mijn man gebruikt hem nog veel en veel meer en doet maar heel af en toe een spelletje. Ik heb er geen verstand van maar (en dat zag ik hierboven ook al iemand schrijven) een Wii komt nog niet eens in de buurt van de PS3 als je ze met elkaar gaat vergelijken. Een PS3 is zoveel meer dan een spelcomputer!
Een Wii is alleen maar leuk. Een PS3 is veel meer dan dat!
Ander voordeel is dat de PS3 veel langer interessant blijft voor de kids. Ik zie het nu aan mijn eigen kids (4x in de lft van 19 t/tm 10 jaar) zelfs de jongste doet tegenwoordig liever en veel vaker een spelletje op de PS3 dan op de Wii. Vooral Fifa 11 idd!
Ik zou hem dus maar niet wegdoen. Desnoods laat je hem nog even een tijdje in de doos

Digimum

Digimum

13-01-2011 om 09:56

Move

Ja, Move dus, niet Kinect. Die hoort nl bij de XBOX en niet bij de PS3

Gefeliciteerd!

Ik weer er echt helemaal niks van, we hebben hier niet eens een Nintendo in huis. Maar goed, de kinderen zijn ook nog maar 6 en 2.

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar ik zou 'm niet zo snel verkopen. Ze hebben gauw genoeg de leeftijd dat ze games etc. wel leuk gaan vinden. Bovendien begrijp ik dat je 'm in ieder geval als Bluray-speler kunt gebruiken. Kan je je oude dvd-speler op MP zetten

Chris

Margriet*

Margriet*

13-01-2011 om 13:18

Ok overtuigd!! ;-d

Net even in de speelgoedwinkel (wat heeft dit nog met speelgoed te maken? enneh let verder maar niet op mijn kritische houding).
Onze kids zijn jongen 5, meisje 8, jongen 10. De oudste vind het helemaal cool. Voor de jongste is er best nog wel wat maar allemaal gebaseerd op films, zijn dat leuke spellen?
Nu ik lees dat je redelijk voordelig online spelletjes kunt downloaden vind ik het al interessanter. Net Fifa09 in de uitverkoop gekocht om te proberen. Maar spelletjes van 60 euri, duur!! Wel weer leuk om te vragen voor verjaardag.
Dochter wil zingen maar dat is helaas allemaal 12+. Maar goed ze worden vanzelf ouder. Wat ik dus helemaal niets vind is al die vechtspelletjes. Ziet er gewoon niet aantrekkelijk uit.
Het leukste deel van de PS3 vind ik de Wave heette het toch? omdat dat meer voor alle leeftijden lijkt te zijn a la Wii. Daar gaan we zeker een van bijkopen. Vanochtend op de proefdemo getafeltennist, hoewel ik dat in het echt ook best leuk vind.
Nou ja ik raak al meer in de wereld van Playstation 3 (ik hoor die reclame nog).

Margriet*

Margriet*

13-01-2011 om 13:19

Pelle

Helaas dus niet in de verkoop zo te concluderen. Mag vast niet van oudste...

Margriet*

Margriet*

13-01-2011 om 13:19

O ja

bieb vind ik ook een goede tip. Ga zo eens kijken.

Margriet*

Margriet*

14-01-2011 om 10:26

Helaas in de bieb

hebben ze ze bij ons in de buurt niet. Ik ga eens op die tweedehand site kijken.
We hoeven hem niet om te bouwen, we hebben al internet toegang en kunnen op de site downloaden begreep ik.
In de winkel zeiden ze ook dat je alleen ps 3 spellen kunt spelen.
Kinderen zijn al redelijk verslaafd en maken ruzie over wie er de beurt heeft. Ik ga nu even zelf spelen

ilsepilse

ilsepilse

14-01-2011 om 12:29

On line

Ik heb het wk spel nog ergens op bol com kunnen kopen dat speelt mijn zoon vaak on line,
als ze wat groter zijn call of duty on line
en je kan ook een cameraatje kopen zoals wii en zo'n spellen spelen met kleinere kinderen,
blue ray films kan je erop spelen
ik zou die ps 3 ook niet wegdoen hoor !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.