Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Monique D*

Monique D*

02-08-2012 om 14:53

Het lukt niet om op een dvd gebrande filmpjes van een camcorder zichtbaar te maken op een tv

We hebben een HD-Pocket Camcorder van Silver Crest. Het filmen lukt prima. We hebben die filmpjes op een dvd gebrand. Maar het probleem is dat ze alleen worden weergegeven op de computer via Windows Media Player en niet via de dvd-speler op de televisie. Je ziet wel de bestanden die worden weergegeven als foto's, maar je kan ze niet als filmpjes af laten spelen. Ik dacht dat het aan mijn dvd-speler lag en heb het bij mijn vriendin uitgeprobeerd. Bij haar hetzelfde resultaat.
Ook lukt het niet om de filmpjes vanaf de camera op de tv te laten afspelen. Ik heb de camera verbonden met zo'n kabel met de rode, gele en witte uiteinden, maar zonder resultaat.
Is het nou echt zo dat die filmpjes alleen op de pc afgespeeld kunnen worden? Wie o wie kan mij helpen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

02-08-2012 om 23:09

Ligt aan bestandsformaat

Hoi,
Je moet even kijken welke extensie de filmpjes hebben.
Je kunt proberen om de filmpjes af te spelen met Windows Moviemaker en dan opslaan als (ik dacht) WMA.
Maar in elk geval ligt het probleem dus aan het formaat van de filmpjes.
succes

Marjoleine64

Marjoleine64

03-08-2012 om 19:31

Of aan manier van branden

ik heb geen ervaring met film, maar wel met muziek. Afhankelijk van de manier van branden wil de CD-speler soms een CD wel of niet spelen, en dan nog niet eens alle spelers op dezelfde manier. Dus kijk eens in de handleiding van de DVD-speler welke formaten ondersteund worden, en dan op welke manier je de DVD gebrand hebt. Belangrijk is ook om de DVD af te sluiten na het branden, en niet open te laten. Dat betekent wel dat er niets meer bijgeschreven kan worden later.
Marjoleine

Fleur Mas

Fleur Mas

04-08-2012 om 15:35

Komen bij mij

twee vragen naar boven,met welk programma heb je het gebrand,want volgens mij moet je het eerst converteren,en weet je zeker dat je dvd speler kopieen pakt en niet alleen origineel?

Monique D*

Monique D*

09-08-2012 om 00:46

Bestanden: bearshare mediafile

De bestanden zijn van Bear Share Mediafile. Ze heten: file000*.avi (de * staat voor de volgorde van de bestanden).
Ik kan ze via Media Player afspelen op de computer, maar het lukt niet om ze op de dvd-speler die bij de tv hoort af te spelen. Ik heb het ook op een andere dvd-speler geprobeerd, maar dat lukt ook niet. De bestanden worden weergegeven als foto's, maar de films worden niet afgespeeld.
Ik heb het zelf niet gebrand, maar door een winkel laten doen (ik heb geen dvd-brander). Het kan zijn dat de winkelier dacht dat ik ze op een pc wilde zien en dat hij dat zo heeft ingesteld. Maar of dat zo is dat weet ik niet. Dan zou ik dat aan hem moeten vragen.

Agchie

Agchie

09-08-2012 om 14:58

Finaliseren?

Ik weet niet of het aan onderstaande ligt, maar ik geef je toch de tips maar:
Vaak moet je een dvd finaliseren met het brandprogramma voordat ze geschikt zijn om af te spelen in een dvdspeler.
Even kijken in je brandprogramma of er ook een optie voor finaliseren is. Anders de dvd branden, maar niet kiezen voor een multisessie schijf als je die optie hebt!

Groet,

Agchie

Merel

Merel

09-08-2012 om 18:37

Ligt eraan hoe je ze brandt

Het ligt er aan hoe je de film op een dvd zet. Dat is volgens mij niet zo vanaf hier uit te leggen, ligt eraan welk brand programma je hebt. Zoek op google op iets van "burn movie for tv" o.i.d. (in het engels zoeken,want dan vind je veel meer)

Monique D*

Monique D*

19-08-2012 om 20:39

Al gevonden

Ik heb dit nagevraagd. De filmpjes zijn AVI-bestanden. De dvd-speler van de tv ondersteunt geen AVI. Het advies is om de AVI-bestanden te converteren naar DIVX via een converteerprogramma. Dit is zo te downloaden, maar het converteren neemt zeker zo'n 3 uur in beslag en dan moet het nog goed gaan!
Tweede advies is een dvd-speler aan te schaffen die AVI en DIVX-bestanden kan lezen... tja, dan kom je er wel laat achter...
Bedankt voor jullie reacties.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.