Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Stenna

Stenna

21-11-2010 om 13:01

Het sintverlanglijstje: welke game wel of niet, 14+

Hoi,

Ik richt deze vraag even aan iedereen die ervaring heeft met de game, maar ook aan de redactie.

Zoon (14) heeft Battlefield 2 Bad Company op zijn verlanglijstje gezet. Heeft PEGI 16, maar geen 18 zoals veel andere spellen die hij wenst maar niet krijgt (vb: call of duty). Het "schijnt"dan ook een wat minder heftig spel te zijn, maar de webtrailer vind ik zelf toch alweer een ietsje te (maar dat vind ik altijd, dus dat zegt niet veel, ik ben blijkbaar schietovergevoelig, ofwel echt een meisje).
Hij mocht eerder van ons wel HALO, dat ook 16+ was, omdat het op het hier op een Oudersonline lijstje stond met dan maar te prefereren games (na het lijstje van af te raden games). Echter, deze twee lijstjes zijn al weer tamelijk oud, en ik kan geen update vinden met recent uitgebrachte games? (redactie: zoek ik niet goed? gezien de verlanglijstjes tijd toch wel het moment om het te updaten toch?).

Wie kent het, is het inderdaad "gematigd" gewelddadig? Ik heb geen behoefte aan gepreek over helemaal geen (geweld)games enzo. 14jarige jongenspubers kun je niet alles verbieden, dat is niet reeel en ook niet nodig. Papa vind het trouwens ook best leuk, gamen, en verzekert me dat een beetje schieten het echt wel leuker maakt. En ook mijn IT-nerdcollega's.
Maar zekere grenzen wil ik dus nog wel, een daarvoor ga ik vooral af op Oudersonline en MijnKindOnline (geen call of duty, wel Halo), want maar moet je anders op afgaan? En verder praat ik er veel met hem over, hoor, dat ook.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

21-11-2010 om 14:53

7days recensie

Misschien kun je hier iets vinden: http://www.sevendays.nl/onderdeel/349?nodeid=2651

Inge M

Inge M

21-11-2010 om 14:54

Stenna

Stenna

21-11-2010 om 18:13

Xbox

Hij heeft inderdaad een xbox 360 (ofzoiets).

Stenna

Stenna

23-11-2010 om 21:23

Ouders

Ik heb de sites gecheckt die jullie aangaven, maar dat zijn recensies van gamers. Ik zoek dus eigenlijk de recensie van hun ouders
Die gamers vinden alles natuurlijk prachtig als het realistisch is, geweld of niet.
En ik hoop eigenlijk nog op een antwoord van de redactie, over de toptien lijstjes af- en aan te raden...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.