Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Vera*

Vera*

08-08-2012 om 22:03

Hoe eboeken indelen

Tijdens de vakantie van iemand op de camping een aantal bestanden gekregen met eboeken erop.
Nu blijkt dat alles door elkaar staat, en dan bedoel ik dat auteur met voornaam, auteur met achternaam of de titel vooraan staat.
Hoe rubriceren jullie je eboeken?
Maken jullie mapjes met boeken van bepaalde auteurs of houden jullie een andere volgorde aan?
Ik ben er erg benieuwd naar.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Cailbre

Ik heb ook een aantal bestanden met Engelse en Nederlandse boeken, sommigen mooi geordend, sommigen een rommeltje. Ik heb eerst Calibre Library gedownload, daarna de boeken die ik misschien ooit weleens wil lezen daarin gezet, heb er nu ruim 400 staan, dus kan even vooruit :o) Als ik bv hier in een boekendraadje tips lees, ga ik ( als ik wat tijd heb)weer eens kijken of die boeken in 1 van de bestanden zit en dan zet ik ook deze weer in Calibre. Calibre is erg overzichtelijk, je kan op verschillende manieren bv per auteur/ taal zien wat je in je eigen bieb hebt. Succes !

"calibre" dus.....

http://calibre-ebook.com/

Sjansje

Sjansje

10-08-2012 om 01:17

Ja, calibre

Gebruiken wij ook. Of ja, nu gebruikt alleen mijn man het nog, maar over een maand ik ook, want dan krijg ik m'n eigen e-reader voor mijn verjaardag!
Calibre werkt erg prettig, ik heb er alle boeken die we hebben ingezet, (en dat zijn er heeeel veel) want degene die ons de boeken geleverd heeft, heeft ervoor gezorgt dat er de goede kaft en boekbeschrijving bij zit. Bij Calibre heb ik gekozen voor indelen op auteur, en dan hoef je maar op het boek te klikken en je ziet rechts de beschrijving.
Ik gebruik ook Adobe, maar dat is voor de boeken die ik koop.

Vera*

Vera*

10-08-2012 om 10:12

Calibre dus

Ik heb het filmpje gezien en dat ziet er goed uit. Ik heb nu de 3000 boeken gegroepeerd in mapjes per schrijver.
Gaat dat gemakkelijk om te importeren in Calibre? Of moet je dat per stuk gaan doen?
Verder kan je je type ereader kiezen, maar wat als je er meerdere hebt? Ik lees nu op mijn ipad maar het beeld is wel heel glimmend en misschien toch maar een andere ereader (erbij). Gaat dat ook? Of als mijn man er eentje krijgt?

Vera

Mooi

Ja, je moet ze 1 voor 1 overzetten, maar je bent toch niet van plan al die 3000 boeken te lezen ? Ik heb er tienduizenden ( Eng + NL) en heb dus alleen de boeken die ik leuk vind in Calibre gezet.

Je kunt ze inderdaad vanuit Calibre op meerdere ereaders ( hier een Kidle en Kobo)zetten, handig he ?

Veel leesplezier !

Sjansje

Sjansje

11-08-2012 om 00:04

Niet een voor een

Bij "bestanden toevoegen" kun je selecteren wat je wilt doen.
Als je daar kiest voor: "Boeken uit mappen en deelmappen toevoegen (meerdere boeken per map, neemt aan dat ieder e-book bestand een ander boek is)", dan kun je de map selecteren waar jouw boeken instaan en dan worden al jouw boeken gekopieerd.

Oeps

Nou dat lukt bij ons dus niet en later was ik er blij om dat we dat niet hadden gedaan. Nu is Calibre heel overzichttelijk met alleen de boeken waarin wij in zijn ge-interesseerd.

Vera*

Vera*

12-08-2012 om 10:25

Mooi

Calibre is geïnstalleerd en ziet er goed uit. De boeken had ik gesorteerd op auteur en mappen die ik wil lezen naar Calibre gebracht.
Bedankt nog voor de tip.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.