Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Mari

Mari

24-03-2012 om 17:38

Hoe foto's bewerken na picnick?

Hallo,

Ooit kreeg ik hier de tip om foto's te bewerken met het online programma Picnick. Waarvoor nog mij hartelijke dank want ik heb er ontzettend veel mee kunnen doen, ook voor mijn schilderijen en tekeningen.
Maar Picnic gaat er mee ophouden 19 april. Zijn hier mensen die het gebruiken? en wat doen jullie dan na 19 april?
ben benieuwd.

bedankt alvast.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

26-03-2012 om 09:23

Ook

Hier ook een picnik-gebruiker. Ik heb nog geen flauw idee, maar houdt het draadje even vers voor de gouden tip.

Welke functies?

Ik doe zelf simpele bewerkingen met het gratis programma Photofiltre (makkelijk via google te vinden). Geen idee wat jullie met Picnick deden en of het hiermee ook kan maar even kijken kan vast geen kwaad

Merel

Merel

26-03-2012 om 12:31

Alternatieven!

Ja ik was ook een fanatieke Picnik gebruiker, zelfs Premium lid, maar kreeg voor dit jaar dus netjes mijn geld teruggestort. Gek eigenlijk he dat zo'n leuke site ermee stopt. Ik gebruik zelf ook heel veel photoshop, dus ik zal het niet zo heel veel missen (mijn puberdochter wel) maar er zijn alternatieven.
Zie deze link: http://howto.cnet.com/8301-11310_39-57364396-285/three-free-picnik-alternatives/

Ik ben er nog niet aan toegekomen te proberen welke mij het beste bevalt, dus als een van jullie dat doet, geef je het dan nog even door hier???

Mari

Mari

27-03-2012 om 11:04

Google +?

Ja ik las iets dat ze ondergebracht worden bij Google + Ik heb daar op gezocht maar kon niets vinden. dus ik weet niet hoe dat zit. Jullie misschien?

Merel

Merel

27-03-2012 om 13:20

Las ik ook

Ja dat las ik ook, dat het een soort 'feature' was in Google+ . Volgens mij is google+ een soort van facebook en moet je daar eerst lid van worden, als ik gewoon kijk op google+ zie ik niets wat op picnik lijkt en ik wil geen lid worden.

Kim Groothof

Kim Groothof

28-03-2012 om 15:55

Irfanview

Inderdaad, wat bewerken jullie precies?
Een gratis programma is Irfanview. Geen online programma, je moet het even downloaden maar het is niet mega-groot. Hier een site met een review en een download-link, als je het NL-taalpakket ook download, is je prog. in het Nederlands: http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/IrfanView+fotobewerking
Een uitgebreid gratis fotobewerkingsprogramma is Gimp. Veel uitgebreider maar ook ingewikkelder. Om een foto te vergroten/verkleinen, uitsnijden, verscherpen, recht te zetten, rode ogen bij te werken, enz. volstaat irfanview prima.

Mari

Mari

28-03-2012 om 18:08

Nou

ik doe zoveel met Picnik dat ik wel overweeg dan maar van Google + lid te worden: ik maak hele bewerkingen van schilderijen en tekeningen en dat worden dan nieuwe kunstwerken op zich. Hm, misschien moet ik wel een professioneel fotobewerkingsprogramma overwegen. Maar picnik voldeed.

Kim Groothof

Kim Groothof

30-03-2012 om 15:53

Toch de gimp

Zou toch even kijken naar een paar tutorials van the gimp als ik jou was, je kunt heel veel met het programma, zeker zoveel als een gekocht programma, maar het moet even leren. Zie bijv. hier: http://wbsoft.home.xs4all.nl/gimp/

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.