Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

internetten

internetten

25-08-2010 om 22:58

Hoe internet krijgen in nieuwbouw woning?

Over enkele maanden verhuis ik naar een nieuwbouwwoning.
hier wil ik meteen een internetaansluiting hebben maar ik heb geen idee hoe dit werkt.
Weet iemand een website waar ik kan vergelijken om zodoende de beste en goedkoopste internetprovider te regelen en hoe doe ik dat dan als ik mij daar aan meld?
Moet er dan iemand langs komen op het nieuwe adres of werkt de boel dan vanaf opgegeven datum?
Ook wil ik graag in het hele huis wireless kunnen internetten maar weet ook niet hoe ik dat moet realiseren.
bedankt voor de tips en het meedenken!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
internetten

internetten

26-08-2010 om 09:07

Pelle

Kabelbedrijf is inderdaad ziggo.
Ik wil graag wireless kunnen internetten en dus tv hebben. een vaste telefoonaansluiting hoeft niet, ik bel wel mobiel.
Weet jij of ik dan perse alleen zo'n pakket bij Ziggo af kan nemen en/of dat dit het voordeligste is?
Ik zie nl diverse sites met vergelijken van internetaanbieders maar ik heb dus ook tv aansluiting nodig hetgeen ziggo aanbiedt + daarbij internet.
Ik weet dus niet hoe dit werkt.
Dank voor het meedenken.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-08-2010 om 00:19

Internetten

Ik wil je ook niet beïnvloeden over welke provider je kiest dus ik geef alleen maar droge informatie van Ziggo, van de andere aanbieders heb ik niet voldoende verstand.

Bij Ziggo heb je los internet, maar dan moet je een kabelabonnement afnemen. Op dat abonnement kun je los tv, los internet en los telefonie nemen, maar je kunt dat ook in een alles in 1 pakket nemen. Als je niet van plan bent om vaste telefoon te nemen heeft zo'n bundel niet veel zin, maar de voordelen kunnen ondanks dat je geen telefoon wilt misschien wel opwegen tegen het nadeel van dat telefoonabonnement. Ik zou de info hierover eens goed doorlezen. Ik kan er hier verder geen reclame voor maken
Als je los internet neemt maar het wel wilt laten installeren moet je de monteur betalen. Dat is 69,95. Een doe het zelf pakket is helemaal gratis. Je betaalt voor de aansluiting 29,95. Dat is voor de kabelaansluiting dus. Voor nieuwkomers of verhuizenden is er wel een aardigheidje, ook hiervoor zou ik op de website kijken, het heet startpakket.
Je kunt bij Ziggo ook een router kopen. Als je dat gelijk meebesteld en de monteur laat komen sluit de monteur dat ook aan. Afhankelijk van de internetsnelheid die je kiest zal de router 50 of 99 euro kosten. Als je zelf al een router hebt met voldoende capaciteit kun je die ook gebruiken. Alleen bij problemen wordt die router niet technisch ondersteund door Ziggo en ben je aangewezen op de klantenservice van de router.
Ik heb ergens anders ook al verteld dat je zeker een maand van te voren moet beginnen met een aanmelding. Het kan zijn dat je adres nog niet officieel is aangemeld via de aannemer en de gemeente en voor dat dan allemaal rond is kán even duren. Hoeft niet dus

internetten

internetten

27-08-2010 om 09:54

Pelle en kaaskopje

Veel dank voor jullie reakties en het meedenken; dit heeft me een stuk op weg geholpen.
Ik ga allereerst met Ziggo aan de slag en zal hen vragen of er ook een pakket zonder telefonie mogelijk is.

Geen ziggo

mijn ervaringen met Ziggo zijn abominabel, slechte service, regelmatig de verbinding eruit.. wat ben ik blij verlost te zijn van Ziggo!

Kortom vergelijk, lees wat testen (XS4all komt bijna altijd als beste uit de testen!)

Bedenk of het wel voordelig is om alles bij een provider te doen (bijv in geval van storing moet je mobiel bellen, als je veel storing hebt kost je dat ook nog eens (flink wat) beltegoed)

PS ik heb wel internet en bellen van een provider, weinig storing dus wat dat betreft valt het wel mee met mijn beltegoed

Kaaskopje

Kaaskopje

29-08-2010 om 03:36

Ja toch?

Je kwam vroeger de dag ook door zonder internet, tv of telefoon, maar mán wat ben ik toch chagrijnig als internet of tv er even uitligt!

Eens een keer is wat anders

Bij mij was het bijna wekelijks, bij voorkeur op een donderdag en dan konden er vijf WERKdagen overheen gaan voor het werd opgelost..

En het mooie was dat ik op een gegeven moment de klantenservice moest vertellen dat als zijzelf een reset zouden doen, dat het dan waarschijnlijk weer in orde was.

Maar dit wel na jaren van patches toesturen, telefoonkosten (ik had toen nog geen mobiel en gewoon telefoonkosten via de KPN) overleg, verveelde klantenservicemedewerkers..

En dan denk je misschien: waarom blijf je bij Ziggo (toen nog @home), nou ik wilde wachten op een goede aanbieder die telefoon én internet aanbood en die door de eerste fase van mankementen en gebreken heen zou zijn, tegen een redelijke prijs.

Ik zit nu veel voordeliger dan bij ziggo (en heb ook geen KPN kosten meer)

Maar ja, het is natuurlijk zo dat het maar net ligt aan jouw ´plek´ in het netwerk, mijn buurman zit en zat bij Ziggo en die had nooit gedoe..

Ik zat ws op een ander aansluitpunt dat regelmatig van de leg was..

Ps een dagje geen internet

is natuurlijk geen probleem, maar Pelle, je zit nu zelf thuis (en bent hier erg actief!) je kunt je misschien voorstellen dat als je minder mobiel bent en van alles niet kunt, dat het dan wel een stuk minder fijn is (understatement) als je dagen van internet bent verstoken..

Tirza G.

Tirza G.

29-08-2010 om 15:18

Yep

De pest van het "niet doen van internet" is dat dat altijd gebeurt als je het wilt gebruiken. Als ik een artikel zit te typen, mag internet er van mij gerust uitknallen - dat merk ik toch niet. Net zoals 's nachts - ze doen maar. Maar het is net als met de wasmachine of de verwarming: ze geven de geest als je ze wilt gebrúiken of aan het gebruiken bént. En dát is irritant.
Overigens: zeelandnet is de beste provider.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

30-08-2010 om 00:26

Mien, patches

Mien, op afstand resetten is praktisch hetzelfde als wanneer je vanuit huis reset. Ik kan bij wijze van spreken jouw modem resetten (als je bij Ziggo zou zitten), maar jij kan net zo goed zelf de stekker eruit trekken en na een minuut er weer in steken.
Een internetprovider, vroeger voor jou @Home en nu Ziggo in jouw omgeving, levert internet, wat er vanaf het aansluitpunt nog meer bediend moet worden met dat internet is niet het pakkie aan van de internet provider. Ik zie dat je het over patches hebt. Voor zover ik kan beoordelen heeft dat te maken met zaken die pas gaan spelen vanaf het moment dat je internet gaat toepassen en dus niet bij de lévering van internet. Ik snap dus niet veel van je opmerking over het versturen van patches naar een internetprovider. Ik benadruk dat ik niet van de technische problemen ben, dus wie weet maak ik nu een hele domme opmerking.
Stel dat ik internet vergelijk met benzine: na het tanken van benzine kun je met je auto rijden. Als de auto midden op de snelweg het bijltje erbij neergooit door een probleem met de motor vraag je geen hulp van het tankstation, maar van de anwb, de garage en bij fabrieksfouten van de dealer.
Bij Ziggo heb je niets meer te maken met KPN, dus dit 'Ik zit nu veel voordeliger dan bij ziggo (en heb ook geen KPN kosten meer)' snap ik ook niet helemaal.
Met vriendelijke groet van een altijd geïnteresseerde, nooit verveelde klantenservicemedewerker.

Kaaskopje

die reset thuis (inclusief router ertussen uit), dat deed ik al verschillende keren alvorens ik de klantenservice belde (als je dat een keer weet, dan ga je de volgende keer niet eerst bellen)

De reset werd echt ergens bij @slome gedaan en meestal had ik daarmee weer verbinding, maar soms ook niet dan moest ik dagen wachten totdat er een monteur bij het ´grijze kastje was wezen rommelen´ (soms wenste ik dat hij er gewoon bij bleef zitten...!)

De patches die werden toegestuurd waren om mijn enorme traagheid van internet, die pas optrad na 17 uur

(heel toevallig net op het moment dat iemand anders, die hetzelfde IP adres had gekregen als ondergetekende, zijn/haar internet opstartte)

...waarop ik belde met de vraag of ik misschien 1 van degenen was die op hetzelfde IP adres van een ander zat, nadat hierover een artikel in de krant verscheen..

maar NEE, ik viel niet in het gebied waarin dat, per ongeluk, was voorgevallen (na 3 maanden bellen, patches installeren en discussies dat het toch wel vreemd was dat mijn verbinding ´s ochtends en in de voormiddag prima was en dat ie vanaf 17 uur ineens plat ging...kreeg ik alsnog een halve verontschuldiging van iemand die WEL goed keek en tot de ontdekking kwam dat ik inderdaad ...)

Daarna wilde ik een deel van mijn geld terug, immers ik had maandenlang gedoe gehad..toen kon men ineens WEL terugzien dat ik dat probleem ´s avonds had, dus niet de hele dag, dus kreeg ik natuurlijk ook maar een fractie van het geld terug..

Toen ik voor de zoveelste keer gedonder had en belde met de helpdesk, waarbij ik gelijk meldde dat ik mijn modem al gereset had, mijn router er al tussenuit geplukt had, toen was er een juffrouw aan de telefoon die deed alsof ze een robotje was, ze bleef herhalen ´als u nu even de stekker uit het modem wilt trekken en de router ertussen uit wilt halen..´

...toen ik meldde dat ik dat al gedaan had, toen bleef ze gewoon, staccato, dat zinnetje herhalen..

Dat was de druppel, toen ben ik overgestapt naar een andere provider, heb daar gelijk internet en bellen genomen en spaar zo flink kosten uit (voorheen had ik @slome en KPN) (@slome kabel 40 euro, KPN abo 17,50 en gesprekskosten, nu betaal ik nog geen 40 euro en heb ik bijna geen gesprekskosten KASSA)

Nu heb ik dus een goed werkende verbinding (wat een verademing) en spaar ik geld uit.

En ik spaar ook vooral een heleboel energie, mènn, ik mis die ellende geen seconde!

(zo, dat was mijn potje gal, nog meer weten over Ziggo??, ik ken nog meer staaltjes binnen de familie, vooral gedupeerden die een telefoon kregen die niet werkte en die zakelijk toch wel afhankelijk waren en waarbij het ook maanden duurde...)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.