Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Marja

Marja

22-11-2011 om 15:58

Hoe koppel ik een font aan word?

Ik heb een font gedownload, maar ik kan het nog niet gebruiken in Word. Hoe doe ik dat? Het staat nu onder 'documents and settings".

alvast bedankt, Marja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Downloaden en uitpakken in

Als je een font download dan moet je em ´uitpakken´ met winzip (of was het nu rar) kies **uitpakken IN-> C ->windows-> fonts** en als het goed is vind je em dan terug bij word

Marja

Marja

23-11-2011 om 15:39

Errug blondt hier

Beste Mien, ik snap het nog steeds niet. Waar staat dat 'uitpakken' dan, onder welk menuutje? Of hoe kan ik bij winzip komen?
bedankt alvast,

Marja

Stel

dat je bijv. dit lettertype wilt downloaden
http://www.dafont.com/abusive-pencil.font

(is ook erg leuk!)

dan klik je rechts bovenaan op DOWNLOAD, dan krijg ik automatisch een popup venstertje wat zegt: Abusiv...zip wat wilt u dat firefox met dit bestand doet, ik kies dan

openen met: WINRAR exe

dan download ie het bestand, krijg je een registratievenstertje, sluit deze gewoon

en kies vervolgens in het winrar venstertje links bovenaan (tweede)

Uitpakken in:

Kies dan
Boot C
Windows
FONTS
en dan op OK onderin het veld (dus pas op OK klikken als je Fonts hebt gekozen.

Succes, ik heb van die site al veel leuke fonts gehaald!

Merel

Merel

25-11-2011 om 14:52

Of hij is al 'uitgepakt"

Hoe ziet het icoontje eruit? Als het geen mapje (geel) meer is, maar een tekentje met een T erop (even er vanuitgaande dat je een windowscomputer hebt) dan kan je 'm volgens mij met je rechtermuisknop installeren, op de nieuwe systemen in ieder geval. (ik heb nu een mac) maar vroeger op mijn windows comp. opende ik het configuratiescherm, dan naar lettertypen (of in het engels fonts) en dan sleepte ik de font gewoon in die map en dan stond ie erbij.
Je kunt eventueel ook op "zoeken" klikken en dan naar fonts zoeken, in die map moet je dan je font slepen, zo kan het ook.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.