Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

pooh bear

pooh bear

01-11-2011 om 11:20

Hoe lang achter de pc

Ik heb een dochter van bijna 11 en we hebben nooit een tijd ingesteld hoe lang ze achter de spelcomputer of pc mag. Dit omdat het nog nooit nodig is geweest. Voorheen was ze dit altijd zo zat.
Maar sinds enkele weken heeft ze de pc pas goed ontdekt en wil ze het liefst de hele dag achter de pc. Dit mag ze natuurlijk niet.
Dus wil ik een tijd met haar af gaan spreken hoe lang ze achter de pc mag. Maar wat is een beetje normale computer tijd voor een meisje van 11?
Overigens moet ze buiten de tijd dat ze zelf mag spelen ook nog achter de computer voor een typecursus en wat oefeningen van school.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

01-11-2011 om 16:43

Andere 'schermpjes'?

Hoi,
E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van haar andere 'schermtijd' (tv, ds enz.). En wat doet ze achter de PC? Hyves, spelletjes?
Gr. Bibi

Ely

Ely

01-11-2011 om 19:54

Op ool

Staat een richtlijn bij 1 van de nieuwe items: voor 10-12 jaar max 2 uur schermtijd per dag....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Annet

Annet

01-11-2011 om 20:07

Tv en andere schermen

Hier is de verslaving meer de tv.
Wij hebben als regel voor een 9 en 14 jarige voor een schooldag: maximaal 1 uur tv en een half uur ander scherm (ds of tv of wii). (voor 14-jarige is dit exclusief huiswerk e.d.)
In het weekend mag dit oplopen. Dan hoeven we meestal alleen de tv tijd te beperken. De rest valt wel mee, behalve als er net een nieuw spel in huis is.

Annet

Annet

01-11-2011 om 20:07

Tv en andere schermen

Hier is de verslaving meer de tv.
Wij hebben als regel voor een 9 en 14 jarige voor een schooldag: maximaal 1 uur tv en een half uur ander scherm (ds of tv of wii). (voor 14-jarige is dit exclusief huiswerk e.d.)
In het weekend mag dit oplopen. Dan hoeven we meestal alleen de tv tijd te beperken. De rest valt wel mee, behalve als er net een nieuw spel in huis is.

Ise

Ise

02-11-2011 om 07:24

Geen vaste regel

Hier geen vaste regel. De kinderen hebben dagen dat ze niet omkijken naar de tv of de wii en dagen dat ze er echt wel meer dan een uur achterzitten. Als ze te veel 'vastgeplakt' zitten aan een beeldscherm spreken we af dat ze wat anders gaan doen en de tv uitgaat. Ik vind het ook afhankelijk van zoveel andere factoren: het weer, wel of geen vriendjes om mee te spelen, misschien is er toevallig iets leuks op tv, veel of weinig huiswerk en niet te vergeten: een nieuw spel op de wii. Dan is er namelijk altijd even een tijdje dat ze wat vaker willen wii-en. En zeg nou zelf: wat is nou een half uurtje achter de wii. Dan ben je net goed begonnen en kun je weer afsluiten.

pooh bear

pooh bear

02-11-2011 om 07:52

Reactie

De reden dat ze hiervoor nooit schermtijd nodig had omdat het net als de kinderen van Ise nooit nodig is geweest. Zo keek ze er weken niet naar om en zo zat ze opeens 2 uur te spelen.
Maar nu heeft ze iets ontdekt dat ze echt leuk vind en moet ik ze steeds achter de computer vandaan halen.

Ze zit overigens voornamelijk op de penny site. Daar doet ze ongeveer hetzelfde als op Hyves. Veel kletsen met meiden die gek op paarden zijn.
En verder plaatjes en foto's bewerken. En filmpjes over paarden opzoeken.

MerelR

MerelR

03-11-2011 om 08:45

Geen vaste regel

Wij hadden ook geen vaste regel. Behalve toen ze ouder werden, geen pc aan na 0.00 uur, maar dat is bij jouw voorlopig nog niet aan de orde .
Een half uur per dag lijkt me voldoende, ligt er een beetje aan of ze daarna ook nog lang voor de tv zit.
'Plaatjes en foto's bewerken' is op zich niet zo'n foute bezigheid, wordt ze handig van voor later als ze werkstukken e.d. moet maken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.