Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Yura

Yura

31-08-2011 om 19:53

Hoe maak ik de tijd kloppend

Elke dag als ik mijn pc aanmaak loopt die een flink aantal uren achter qua tijd. Dat geeft een raar effect met tijden dat ik e-mail verstuur enzo. Ik zet hem dan weer goed dmv klikken op de tijd rechtsonder of via configuratiescherm. Soms loopt hij wel eens 2 dagen achter en een tijdje geleden liep hij opeens 10 jaar voor, kon ik opeens nergens meer inloggen omdat de beveiliging niet meer klopte. Hoe kom ik hier nu eens in 1 keer vanaf? Ik heb windows vista.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vista

Ik heb ook Vista en het is een drama met dit soort gekke dingen. Mijn advies; zorg dat Vista er af gaat.

Dorry

En het is niet je batterij?

Ergens in je p.c. of lap-top (dacht ik ook,maar weet dat laatste niet zeker) zit een batterij, zo'n knoopcelbatterij en die zorgt voor de juiste tijd, voor als je p.c. uit staat of uit de stroom is of onderweg naar de reperateur of wat dan ook.
Die batterijën raken wel eens leeg..........zeker als je je p.c. consequent uit zet als je er niet bent ofzo (doet lang niet iedereen) of uit de stroom haalt als je gaat slapen ofzo (doet mijn vader m.b.v. een verlengdoos met zo'n knop).
Zit 't 'm daar niet in??
Daarvan kan de tijd ook compleet van 'slag' raken als ie dan opeens weer stroom krijgt (dus 10 jaar verder staan).
Bij mijn vader (p.c. 3 jaar oud) heb ik die pas nog vervangen. En daarna deed de tijd het weer goed.
groeten albana

Yura

Yura

05-09-2011 om 13:16

Nooit geweten

Bedankt Albana, nooit geweten van die batterij. Ik zet inderdaad alles uit 's nachts, heb ook zo'n stekkerdoos met aan en uit-knop. Mijn pc is ook 3 jaar oud, zal eens op zoek gaan naar de batterij.

margje van dijk

margje van dijk

08-09-2011 om 10:22

Ja, die batterij

Dat heb ik ook al eens gehad. Nieuwe knoopcelbatterij erin en het probleem was opgelost.

Margje

janneke2421

janneke2421

09-09-2011 om 12:08

Margje, hoe moet dat?

Hallo Margje;

Ik moet sinds deze week ook elke ochtend als ik mijn pc aan zet, de tijd verzetten, hij loopt 5 tot 8 uur achter elke keer. Waar zit dan die batterij die vervangen moet worden? Ik zet trouwens ook elke nacht mijn pc helemaal uit met behulp van zo'n stekkerdoos.

Alvast bednakt en groetjes van janneke2421

Vrij simpel

Heb je een gewone p.c.? Dus geen laptop ofzo?
Dan kan je 'm zo losmaken. Zelfs zonder schroevedraaier....
Haal de stekkers eruit en bekijk de 'kast' maar eens goed. Vaak kunnen beiden zijkanten eruit, soms maar 1, soort schuifsysteempje waar je 'm zo weer in schuift.
Dan maak je 'm open en zoek je naar zo'n knoopcelbatterij...op zo'n groene 'kaart'. Als je die hebt, koop je 1 met een zelfde grootte...en haal je 'm weer open en haal je de batterij eruit en doe je de nieuwe erin. En als je dan toch bezig bent maak je de binnenkant van de p.c. ook even schoon, met een stofzuiger, gewoon rustig op klein afstandje het stof eruit zuigen...Evt. een kwastje gebruiken om het stof los te borstelen (geen natte of droge doekjes).
En dan weer dicht en alles eraan natuurlijk.
groeten Albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.