Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

06-07-2011 om 00:10

Hoe moet ik mijn mac upgraden van 10.4 naar 10.6?

De titel zegt het al, hoe pak ik dit aan? Wordt alles overschreven en moet ik een backup maken van alle muziek, documenten, foto's ed of is dat niet nodig?
Ik heb 10.4.11 maar heb wel iWork er op staan. Het hele upgrade-pakket kopen vind ik daarom wat zonde en hoop dan ook met alleen snow leopard af te kunnen. Is het mogelijk om van 10.4 naar 10.6 te gaan?
De upgrade is nodig om de iPad te laten werken, die ik graag mee wil nemen op vakantie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
De Programmeur

De Programmeur

07-07-2011 om 05:36

Backup maken? neeeee....

Beste Rosa,

natuurlijk moet je een backup maken voordat je upgrade naar Snow Leopard! Overigens staat de Lion versie al om de hoek te wachten:"beschikbaar in juli")).

Heb je nog nooit eerder een backup gemaakt koop dan gauw zo'n externe harddisk (of een time capsule van Apple = draadloos internet + backup) en maak een backup. De externe HD kun je nadat Lion geïnstalleerd is als Time Machine disk gebruiken, heb je altijd automatisch een backup. TM heeft mij al diverse malen gered.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

De Programmeur

De Programmeur

07-07-2011 om 19:52

Je bestanden zijn veilig

Beste Rosa,

je kunt gewoon upgraden, Snow Leopard of Lion laat jouw eigen bestanden met rust. Zo'n upgrade blijft echter altijd lastig, er kan iets mis gaan, dus daarom kun je beter eerst een backup maken.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

08-07-2011 om 08:54

Nog geen timecapsule

Mijn Mac is te oud voor de timecapsule. Ik heb snowleopard gekocht en een externe schijf. Heb wat moeite om alle foto's er op te krijgen, niet qua geheugen, wel qua lukken.
Ik begreep dat je 1 stap kunt upgraden met behoud van bestanden maar wanneer je van 10.4 naar 10.6 gaat je een clean install moet doen. Wanneer ik de 10.6 heb, kan de timecapsule wel. Ik ben nog wat aan het rommelen .

Rosa

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.