Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Monica70

Monica70

24-10-2009 om 14:09

Hoe pc zgn opschonen?

Ik heb ergens gehoord of gelezen dat je af en toe je pc zgn op moet schonen ivm surfen over diverse websites ed.
Weet iemand en wat dit precies is/inhoudt + hoe ik dit doe?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monica70

Monica70

24-10-2009 om 15:59

Knurf

Knurf, dank voor het reageren. Echter begrijp ik er nog geen barst van zo.
Wat is ATF cleaner?!

Geregeld wis ik de geschiedenis, cookies ed maar het schijnt dat je af en toe de boel op moet schonen omdat de schijf anders vervuild.
Hoe dat precies zit + hoe ik dit moet doen zou ik graag horen.

Brianna F

Brianna F

24-10-2009 om 17:53

Defragmenteren

Start het defragmenteren bij XP via het startmenu, Bureau-accessoires, Systeemwerkset, onderdeel Schijfopruiming.

Monica70

Monica70

24-10-2009 om 17:59

Brianna

Dank je!
Zou je mij nog willen laten weten wat dit precies doet, of het echt nodig is en zoja, hoe vaak?

Ccleaner!

Ik gebruik al jaren CCleaner, het is een gratis software tooltje die alle geschiedenis, cookies, tracking cookies, restjes van verwijderde software, en registry foutjes opschoont. Tis eenvoudig in gebruik, gratis en makkelijk te downloaden. Ik heb het al heel veel mensen aangeraden en allen zijn tevreden.

Massi Nissa

Massi Nissa

25-10-2009 om 11:12

Nog zo eentje

MalwareBytes Anti-Malware, een superhandig softwareprogrammaatje dat de kleinere bugs identificeert en verwijdert. Voor tips over computers ga ik altijd naar nucia.eu, een fantastische site.
Groetjes
Massi

Kaaskopje

Kaaskopje

25-10-2009 om 11:47

Knurf

Ik ben op dit gebied echt een stoethaspel. Ik ben in staat hele foute dingen te doen met opruimacties. Is dat ATF cleaner echt veilig voor iemand als ik?

Brianna F

Brianna F

25-10-2009 om 13:57

Monica 70

Ik defragmenteer als ik vind dat de computer duidelijk trager wordt.Even gekopieerd van een site:
Bij een 'gefragmenteerde' harde schijf zijn de bestanden in delen op de harde schijf opgeslagen. Dit komt omdat Windows bij het opslaan van een bestand zoekt naar de eerstvolgende beschikbare ruimte op de schijf, zonder te controleren of de ruimte groot genoeg is voor het bestand. Is de ruimte te klein, dan plaatst Windows de rest van het bestand op een andere vrije locatie, net zo vaak totdat het hele bestand is geplaatst. Een groot bestand kan zo in meerdere delen gesplitst op de harde schijf staan, met onnodige vertraging tot gevolg. Het defragmenteren van de harde schijf creëert weer wat orde in de chaos. De volgorde van de bestanden op de schijf wordt aangepast, zodat de meest gebruikte bestanden vooraan komen te staan. Dit alles met als beoogde resultaat: snelheidswinst.

Monica70

Monica70

27-10-2009 om 21:36

Dank!

Allemaal; ik ga er nu meteen mee aan de slag!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.