Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

kaatje66

kaatje66

22-12-2012 om 22:06

Horizon van upc

Iemand hier ervaring mee? En vooral met het installeren hiervan. We zijn hier vanmiddag mee brzig geweest. Na eindelijk internet werkend te hebben gekregen, werkt nu dus niks meer. De mediabox werkt als router. Je oude modem heb je niet meer nodig. Het enige wat je nog aansluit is de coaxkabel en de stroomvoorziening. Komt nu alles via de coax? Ws blonde vraag, maar we komen er niet uit. Hebben precies alles gedaan volgens de gebruiksaanwijzing.

Waarschijnlijk maandag upc bellen en wachten op een monteur die helaas pas over vier weken tijd heeft.

Maar misschien zien we iets over het hoofd?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

22-12-2012 om 22:35

Meterkast?

Hoi
Ik weet niet of dit ook geldt voor UPC.
Maar toen wij overstapten bij Ziggo van de HD-ontvanger naar een ontvanger met HD-recorder bleek dat we het verkeerde "aansluitkastje" in de meterkast hadden. De dame van de klantenservice wist toen we belden na 2 min al wat het probleem was. We hebben toen een ander kastje gekregen en toen was het goed. Maar dit is dus Ziggo.
Maar heb je al bij de instructievideo's gekeken van UPC?
http://www.upc.nl/klantenservice/instructievideos/

Kaaskopje

Kaaskopje

23-12-2012 om 03:01

Kaatje

Ik heb de indruk dat bij Horizon het aansluiten toch weer anders verloopt dan bij een hd ontvanger of interactieve hd recorder. Wij denken er ook over om over te stappen naar Horizon, dus dat betekent wederom een nieuwe mediabox en ik denk dat ik die lekker laat aansluiten door een monteur. Wel jammer dat dat zo enorm lang duurt, maar dat kan ook aan deze periode liggen. Veel vrije dagen en waarschijnlijk veel vraag. Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat installatie-afspraken bij Ziggo ook tot 3 weken vooruit gepland zijn in deze periode.
Maar ik snap het even niet. Heb je helemaal geen modem meer als je Horizon hebt? Ik wist al dat je ook via de ontvanger gaat bellen, maar ik had de indruk dat het ook nog via het modem kon.
Wij durven er nog niet aan te beginnen vanwege de vele meldingen van 'kinderziektes'. En ik wil het eigenlijk ook pas hebben als je er op een android apparaat gebruik van kunt maken. Dat is nu nog niet het geval. Er wordt aan gewerkt.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-12-2012 om 03:08

Marie

Ik weet wat je bedoelt. Voor zover ik weet moesten klanten bij Ziggo aanvankelijk het wandcontactdoosje vervangen door een aangepaste nieuwe wandcontactdoos. Bij een doe het zelf pakket,hoorde dat wel in de doos te zitten.

Ja hier

Na een paar vervelende opstartproblemen, zoals regelmatig groenroze beeld, wat na de laatste softwareupdate is verholpen, werkt alles hier nu prima. Ben er erg tevreden over.

Wij hebben de installatie niet zelf gedaan. Ik zou gewoon een afspraak maken om een monteur te laten komen, dan hoef je zelf niet verder aan te modderen.

Chris

marie

marie

23-12-2012 om 11:02

Uitzending gemist

hoi
Trouwens van de week zei mijn collega dat ze sinds kort een Horizonontvanger hebben. Hij was op zich heel tevreden, vooral vanwege de 6 tv-tuners. Maar 1 ding werkte helemaal niet en dat is "uitzending gemist". Er waren al een paar keer monteurs geweest om het te verhelpen, maar die krijgen het ook niet voorelkaar.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-12-2012 om 15:33

Hebben meer mensen ervaring met horizon

en eventuele problemen? Wij durven er vanwege de 'kinderziektes' nog niet aan te beginnen.

kaatje66

kaatje66

31-12-2012 om 18:02

Week verder

We hebben het redelijk aan de gang gekregen. Enkele puntjes.
- We hebben nu geen modem meer
- geluid is regelmatig weg, moeten we resetten
- soms geen verbinding, na contact upc opgelost,
- je kunt 4 programma's tegelijk opnemen
- met ipad ook tv kijken en ook via pc
- foto's video's van alle pc etc op tv te bekijken.

Na wat opstartproblemen nu wel wat positiever, maar voortaan laten we monteur komen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.