Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Flora B

Flora B

13-01-2010 om 09:51

Hulp gevraagd...

Ik heb mij weer wat op de hals gehaald.... er is mij gevraagd om de voorkant van een boekje te maken. Het formaat A4, maar dan in de breedte gevouwen zodat het een omslag voor een boekje is. Ik ben er mee bezig, maar niet zo goed met Word, Ik heb nu wel iets leuks, maar ik kan het niet draaien. Als ik het nu uitprint heb ik het verkeerd op papier staan, zo kan ik er geen omslag van maken. Weet iemand hoe dit wel moet. Alvast heel erg bedankt,
Groetjes Floor

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Linda99

Linda99

13-01-2010 om 10:21

Publisher

Creatief zijn met Word vind ik zelf altijd zo'n gedoe dat ik liever speciale software gebruik. In dit geval is Microsoft Publisher ideaal voor je doel. Mocht je het niet op je pc hebben dan zijn er sites waar je gratis een proefversie kunt downloaden.

Pagina instellingen

Hi Flora,

Ik heb het ook eerder aan de hand gehad en heb even voor je gezocht.(in Word 2003)
-Ga naar pagina-instellingen
-kies het tabje marges
-bij het 3e kopje (pagina's): meerdere pagina's:
kies hier de optie katern.

Dan is je pagina indeling zoals je het nodig hebt voor je omslag.

Veel succes, en groetjes

marie

marie

13-01-2010 om 15:32

Zo doe ik dat

Hallo
Ik doe dat altijd zo:
- bestand - pagina-instelling - marges - afdrukstand = liggend - marges (boven, links, onder, boven op 1 cm)
dan OK
- Opmaak - kolommen - twee kolommen
LET OP
De linkerkolom wordt de achterkant en de rechterkolom de voorkant
Je komt in de volgende kolom door of heel vaak op "enter" te drukken of op Ctrl+Shift+Enter.
Tip - zet "weergeven/verbergen" aan - ziet eruit als een omgekeerde P, meestal links naast het aantal procenten.
O, ja ik heb het wel over Word-2003.
succes

Flora B

Flora B

14-01-2010 om 08:14

Gelukt!

Allen hartelijke dank, het is me gelukt!!!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.