Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

17-02-2011 om 16:10

Hyves-vraagje

Zoon zit op Hyves. Ik niet en ben dus ook niet bekend met de mogelijkheden. Nu wil hij graag zgn. 'eccky's' installeren/downloaden/gebruiken. Ik heb geen idee wat dat is. Wie kan mij wijzer maken?
Alvasy bedankt, Lelietje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sanne

Sanne

17-02-2011 om 18:39

Ken ik niet

ik heb zelf wel op hyves, maar eccky's zegt mij helemaal niets. Maar als je er op googelt zie je dat het een online game is zie http://en.wikipedia.org/wiki/Eccky Op de Nederlandse wiki staat trouwens: deze pagina is verwijderd?
misschien dat er nog mensen reageren die het wel kennen?

kaatje1972

kaatje1972

17-02-2011 om 21:39

Ken het ook niet

Met Google vond ik dit ...
Eccky Hyve
Eccky is de naam van een game waar twee "ouders" een virtueel kind -een Eccky- maken en opvoeden. Een Eccky wordt toegevoegd aan je MSN Messenger. Eccky is een game van Media Republic ( http://www.mediarepublic.nl/ ). Later dit jaar wordt Eccky voor heel Nederland beschikbaar.
Deze Hyve is bedoeld om een partner te vinden en je Eccky ervaringen te delen.

De weblog van Eccky is te vinden op (http://www.ecckyweblog.com/).

Lou

Lou

18-02-2011 om 09:55

Wel van gehoord

Je kunt sowieso maar beter zelf ook een Hyves-account maken, dan weet je tenminste wat er speelt. Mijn dochter heeft Hyves en ik ook, ik heb ook haar wachtwoord dus kan ook op haar naam inloggen. Chatgeschiedenis kun je dan niet zien (althans, ik heb het niet gevonden en dat vind ik ook niet zo erg) maar je ziet wel alle krabbels en berichten.

Eccky is gewoon een van de vele spelletjes die je kunt doen op Hyves. Mijn dochter heeft het een paar dagen gedaan, maar vond er niets aan en heeft het toen weer verwijderd.

Eccky

is een spelletje waar je een poppetje maakt en daarmee op een virtuele wereld rondloopt. Je kunt er spelletjes doen om "geld" te verdienen, daarmee kun je bv. kleding kopen of meubels om je huis in te richten. Anderen die het spelen lopen rond in dezelfde wereld, je kunt er dus ook samen met je hyves-vrienden spelen. Je kunt hierin ook met anderen chatten. Op zich is het vrij onschuldig, al lopen er wel eens karakters die anderen meevragen "naar huis", of "wil je met mij". Maar het blijft daarbij dus bij tekst.
Ik ben het helemaal eens met Pelle dat je het zelf ook moet nemen en uitproberen. Ik doe dat ook. De hyves-pagina's van mijn kinderen (8 en 4) staan vrijwel helemaal dicht, wat ze er op zetten is alleen maar zichtbaar voor mensen die ze als vrienden hebben aangenomen. Ook dat controleer ik (en dat weten ze). Hyves is leuk, het is goed af te schermen maar je moet het blijven controleren.

Lou

Lou

19-02-2011 om 21:43

Petparty?

Egberdien, dat klinkt wel heel erg als een beschrijving van Pet Party, een ander spel op Hyves. Misschien is het eigenlijk ook wel hetzelfde, alleen met andere poppetjes... Mijn dochter vindt Eccky stom en Pet Party cool

Ja lou,

wel zoiets. Eccky is een gadget en Pat Party een game, maar het idee is ongeveer hetzelfde.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.