Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Elisa

Elisa

11-08-2011 om 08:25

I pad 1

Ik heb een ipad 1 aangeschaft en vraag me af wat ik er nou eigenlijk allemaal mee kan? Wie heeft er goede tips. Natuurlijk ben ik al blij dat ik overal mijn mail via wifi kan benaderen, maar de ipad kan natuurlijk veel meer. Graag jullie tips voor een nieuwe gebruiker

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kaatje1972

kaatje1972

11-08-2011 om 09:08

Ipad 1

Je kan er bv e-books op zetten, hij heeft een iPod functie, je kan er filmpjes op zetten en bekijken, je kan hem gebruiken als autonavigatie (met bv de app Tomtom) ...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Veel

Ik kook ermee, heb diverse recepten-apps. En als ik ergens niet uitkom(hoe ik een loempia vouw ofzo) dan zoek ik een instructie op youtube op.
Heb veel (educatieve) apps voor de kinderen erop. Gebruik de folder-app, tv gids-app, facebook/twitter/ool-app, even op buienradar kijken, heb ook nog wat weer-apps. Heb spelletjes zoals Angry Birds, Cut the rope, We Rule, Find it. Google maps vind ik ook heel handig, even kijken waar ik moet zijn en hoe de omgeving er uit ziet.
Tja wat doe ik er eigenlijk niet mee? Heb er ook e-books op staan maar heel stiekem vind ik papier toch net iets prettiger lezen.

Leuke apps

Natuurlijk lees je het oo-forum op je iPad! Maar er zijn ontelbaar veel leuke apps afhankelijk van je interesses. Mijn nieuwste voltreffer: The fantastic flying books of Mr. Morris Lessmore:

Digitale boeken zijn in. Her en der worden kindles en andere e-readers aangeprezen - zo handig op vakantie: geen hele stapel boeken meer mee! - , Apple en Amazon liggen met elkaar in de clinch over een e-reader voor de iPad, en de apps met digitale prentenboeken zijn ontelbaar. Allemaal hebben ze één ding met elkaar gemeen: ze zijn gebaseerd op het concept van het "ouderwetse" boek, met pagina's met tekst en/of afbeeldingen die je kunt lezen en doorbladeren.
Maar nu is er "The fantastic flying books of Mr. Morris Lessmore".

Afgelopen maandag verscheen er over de app met deze welluidende naam een twee pagina's vullend artikel in de Volkskrant, dat mijn motivatie om te sparen voor de aanschaf van zo'n mooie maar o zo dure iPad weer eens aanwakkerde. "The fantastic flying books of Mr. Morris Lessmore" wordt de hemel ingeprezen en als ik me goed herinner zelfs "revolutionair" genoemd. Terecht, afgaande op de informatie uit het artikel en van de website van ontwikkelaar Moonbot Studios, want zelf uitproberen kan ik het dus helaas nog niet.

Het verhaal over Mr. Morris Lessmore wordt door middel van beelden verteld en kun je net als bij andere digitale prentenboeken onderaan meelezen. Maar wat deze app bijzonder maakt, is dat de beelden niet geanimeerde plaatjes zijn uit een bestaand boek, maar een speciaal voor dit doel gemaakte animatiefilm. Daarnaast zijn er allerlei interactieve "uitstapjes", waarbij je kunt beïnvloeden wat er op het scherm gebeurt. "The fantastic flying books of Mr. Morris Lessmore" is eigenlijk van alles tegelijk: een boek, een film en een game. En dat alles rondom een verhaal waarin boeken centraal staan. Daarvoor loopt een beetje lezer toch vanzelf wel warm?

Zoals gezegd, ik kan het nog niet zelf beleven, maar het roept wel gelijk een hoop vragen bij me op. Is dit misschien een manier om kinderen die niet graag lezen aan het lezen te krijgen? Maar is het eigenlijk nog wel lezen? Ja, wat is lezen eigenlijk?
Als je een definitie van lezen moet geven, staat daar natuurlijk iets in over woorden en letters en het ontcijferen daarvan. Maar minstens zo belangrijk, zeker als het gaat om de leesmotivatie, is volgens mij de belevenis: het meeleven met de hoofdpersoon, het "erin duiken", het verhaal ondergaan alsof je er zelf bij bent. En dat hebben de makers van "The fantastic flying books of Mr. Morris Lessmore" volgens mij goed begrepen.

En of je het nu een digitaal boek of een computerspel moet noemen? Ik weet het niet. Misschien moeten we een nieuw woord verzinnen voor die categorie er tussenin. Ik vind het in ieder geval een boeiende ontwikkeling, die net als lezen een appel doet op de verbeelding, en kijk uit naar meer in dit genre. En naar een iPad, natuurlijk. (Babboes' blog)

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Ja, wie heeft nog meer tips voor leuke apps?

Die tip van Picasso bekeken, lijkt me erg leuk, en die zet ik er zometeen op

Hebben jullie nog meer tips??
Zelf ben ik blij met mijn pinball HD (flipperkast) en GEMIST en RTL gemist (ouders online natuurlijk ook!)

(heb zelf IPAD2)

kaatje1972

kaatje1972

12-08-2011 om 16:20

Tips

Geknipt en geplakt uit een eerdere posting

Tips voor apps? Ik roep maar wat ...

Ouders Online natuurlijk, Nu.nl, Telegraaf, AD, Teletekst, Pathé, Reclamefolder, Hyves, Twitter, Facebook, Angry Birds, Donorcodicil, Shazam, Lingo, Yellowbrick (als je dat hebt), je bank heeft vast ook een app,, Photoshop, Linda magazine (ontvang je elke week een grappig compliment van een BN'er), Viva forum, Veronicagids, Buienradar, Uitzending gemist,
IP free, Live Profile (een app om te pingen, een soort gratis sms'en via het internet, met andere iPod's, iPad's, iPhone's en de meeste andere mobiele smartphones. Verschil met Whatsapp ed is dat je hier geen telefoonnummer voor hoeft te hebben), Talking Tom, ANWB, de Telefoongids, Songify en verder vooral tig spelletjes ed.

Om e-books te kunnen lezen heb je bv iBooks.

Wat ook erg leuk is zijn gratis fotobewerkingsapps. Simpel je foto in een grappig frame plaatsen (bv Photo phunia) of tekst toevoegen, of foto's vervormen (bv Squeeze it)

Veel plezier!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaatje

oops, dat was dus al eens eerder voorbij gekomen, val ik even door de mand met mijn zevengatenkaasgeheugen ☺☺☺

Thx, Tips blijven natuurlijk welkom!

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

13-08-2011 om 23:01

Hier:

Labyrinth LE, mahjong towers, solitaire, NRC, ool, FilmOn TV(veel Engelstalige tv zenders livestream!), flipboard (heel veel tijdschriften, hier is de iPad coordinaten gemaakt), Airhockey, angrybirds, kruistafels, didakto, accu weather (vind ik prettiger werken dan buienradar), Tijd (leuke app voor leren klokkijken).
Rosa van der Zanden

Arghhhhh!

zoveel leuks werd mijn IPAD bijna fataal, hij gleed uit mijn handen tijdens songify, maakte een fikse duik en heeft nu een dwarse breuk in het glas, gelukkig bovenaan, maar ohhhh wat baal ik.....
Talking tom is ook errrrg leuk, je wordt nog bijna verliefd

Mien!

Balen! Ik heb die van mij ook al eens laten vallen maar dankzij mijn leren bookcase-hoes was er niks stuk.
Nog meer leuke apps: Blijdorp stream, Fokke en Sukke, PS express, Teletekst en 3 voor 12.

Cover

ik had wel een magnetische cover, dat was eigenlijk de medeveroorzaker van het ongeval..die klikte ineens los en toen vloog ie..Koop nu een siliconencover en een screenprotector antiglaze in de hoop dat ik ook in de zon (even zoeken ) kan lezen, heb een cd tje met heeeeeeeeeel veel boeken gekregen van schonezus (wel meer dan 4000)!

Dus alle IPAD gebruikers: koop een goede HOES, met antislip voor de achterzijde want die is best glad..

(een nieuwe glasplaat komt op iets van 200 euro, geloof ik, ik hoop die niet nodig te hebben)

thx voor de tips, leuk!

(Janneke67)

(Janneke67)

14-08-2011 om 23:11

Ipad versus samsung tablet

Ben me ook aan het oriënteren, kan iemand me wijzen op de verschillen/voordelen van de Ipad?

Voordeel van de samsung is:
flash mogelijk, ms office, usb poort

Voordeel van de Ipad: camera, besturing, helderheid scherm.

Wat mis ik in de verschillen? Waarom kiest iemand voor de Ipad en niet voor de samsung...of andersom?!

Hmm

ik mopper wel eens dat ik de flash mis (vooral een paar spellen die ik online speel) dus als er hier nog een tablet bijkomt (manlief vindt het ook wel erg leuk) dan wordt het eentje die niet van apple is (dan hebben we allebei)

Maar ja, ik was geen apple gewend, dat scheelt ws ook in je keus..

van de fotocamera zou ik me niet teveel voorstellen, tenminste, die van mij maakt geen prachtige foto´s, erg korrelig, vervangt een camera absoluut niet.

Over de samsung weet ik niets.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.