Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Rafelkap

Rafelkap

20-03-2012 om 08:53

I pad - wie kan mij wegwijs maken?

Ik wil voor mijn jongste (verstandelijke handicap) een i pad kopen, voor zijn communicatie en voor educatieve spelletjes. Maar ik ben nog helemaal blond op dit gebied.
Wat moet ik erbij kopen? (oplader - of zit dat erbij), iets krasbestendigs? En die apps, hoe koop ik die? En kan ik ook mijn stem opnemen of moet daar ook weer een snoertje voor bijgekocht worden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hombre

Hombre

20-03-2012 om 12:13

Hoes

Oplader zit erbij. Apps koop je door een apple account aan te maken. Om je stem op te nemen moet je (tenminste op mijn 1) een appje kopen (of misschien is er wel iets gratis).

Een hoes c.q. bescherming is wel belangrijk. Mijn 1 kocht ik met een standaard hoes. Die biedt wat bescherming tegen laten vallen (rand). Het 'nieuwe' model 2 heeft een soort afdekking die daar helemaal niet tegen helpt. Ik heb dus wat reserver tegen de 2 want ik weet dat mijn peuter hem regelmatig laat stuiteren.

Hoes en apps

Ik heb de iPad2 en heb er meteen in de winkel een hoes van Melkco bij gekocht. Deze beschermt de voor- en achterkant en ziet er aan de voorkant hetzelfde uit als de officiële Smartcover van Apple. Als je hem dichtklapt gaat de iPad door de magnetische sluiting op standby. Hij is niet goedkoop, maar wel handig (http://www.appelhoes.nl/Webwinkel-Product-10479899/Melkco-Slimme-Cover-iPad-2-Green.html).

Wat betreft de apps, die kun je downloaden in de app store (pictogram staat al op je beginscherm). Daar kun je ontzettend veel gratis apps vinden. Voor de kinderen heb ik er o.a. Angry birds, Where is my water, een leuk Lego-spelletje, index met pokémon-kaartjes, een Lego Ninjago-spel, drum app enzovoort op staan. Verder kijken ze op youtube graag tekenfilmpjes.

Hopelijk heb je hier iets aan, als je nog meer vragen hebt, roep maar.

Chris

O en

voor het geval je het nog niet wist: aanstaande vrijdag komt de nieuwe ipad uit. de ipad 2 is in prijs verlaagd

Rafelkap

Rafelkap

20-03-2012 om 19:40

Talktommy

Dank jullie wel. Idd een hoes lijkt wel noodzakelijk. Ik zie er erg naar uit, we hebben een meevallertje waarvan ik dit graag in huis wil halen. En idd ivm met de nieuwe versie is ie nu iets goedkoper. Ik zou niet weten wat de nieuwe versie nu echt toevoegt.
Ik heb gehoord van het programma talktommy, echt wat voor mijn kind.

Lynna

Lynna

21-03-2012 om 19:12

Hoes

Mijn vriend heeft een ipad 2 en heeft daar een hoes met toetsenbord bij gekocht. Ideaal. Want hij vervangt daardoor gewoon de laptop.

Het was wel een dure, kostte 100 euro. Maar heeft er dus wel heel veel plezier van.

Rafelkap

Rafelkap

21-03-2012 om 19:44

Oersterke hoes

ik zag op appelhoes een hoes waar een filmpje bij zat om te laten zien hoe rubuust die was. De griffin Survivor Extreme Duty case. Je mocht de experimenten beter niet nadoen
Dat lijkt me wel wat voor ons ventje

Marie

Marie

21-03-2012 om 22:57

Speciale app sizzit

Hoi
Ik wil je in elk geval attenderen op een app speciaal voor mensen/kinderen met een verstandelijke beperking.
http://www.sizzit.nl/
Ik heb het in werking gezien en het werkt echt heel mooi.
Succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.