Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Brianna F

Brianna F

25-02-2011 om 10:03

I-pad

Net een beetje gewend aan een MP3 speler, komt er een I-pad in zicht. Ik ben door velen overtuigd dat het toch wel erg handig is als je net zoals ik lange vliegreizen maakt, je schijnt er boeken, films en muziek op te kunnen zetten. En o ja, ook nog mee internetten. Vooral dat laatste interesseert me, maar, heb je dan een duur abonnement nodig? Of kan je je eigen abbo gebruiken, je hoort het al, totaal geen verstand van die dingen,. wie helpt me wegwijs in deze wondere wereld?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

25-02-2011 om 19:27

Mag ik even aanhaken?

Ik overweeg ook om een I-pad te nemen. Kun je daar ook je mail op ontvangen, en (in beperkte mate) werken met Word of Excel?
Wat kost zo'n internetabo, moet je dan een Dongel hebben? Volgens mij kun je thuis en in hotels op je eigen netwerk of de wifi van het hotel internetten, dus dan heb je dat abo niet nodig?
Ik wil dan mijn oude laptop erbij houden voor grote bestanden (Word, Excel, foto's), maar dan geen nieuwe laptop kopen omdat hij voor die doeleinden voldoet (maar een beetje traag wordt).

Ipad

hoi
Je kunt op plaatsen waar je toegang hebt tot een internetverbinding (zoals thuis, je eigen netwerk), ook internetten op een ipad zonder abonnement. Net als met een laptop, dan maak je gebruik van je eigen (draadloze) internetverbinding. In het ziekenhuis had ik destijds gratis internet, en ook bij bv de MacDonalds. Het breidt zich telkens meer uit. Als je daar genoeg aan hebt dan heb je geen abonnement nodig.

Maar als je buiten het bereik van die 'gratis' netwerken komt en je wil toch internetten, dan zul je een abonnement moeten nemen en moet je iPad daar op voorbereid zijn.

Word en excel kunnen niet op een iPad, wel staan er de vergelijkbare programma's van Apple op (Numbers en Pages). Een iPad is ook niet echt bedoeld om dat soort documenten te maken, wel om ze in te lezen en wat lichte bewerkingen te doen. Een word document kun je wel lezen met Pages (en evt bewerken), zelfde met Numbers/Excel.

ik wil ook een Ipad, maar wacht even op de iPad2. Die versie heeft o.a. een camera er op. Erg leuk om lekker op de bank te skypen/iChatten met familie. daarnaast allemaal verbetering zoals bv beter scherm (minder lichtgevoelig).
Hij wordt 2 maart geïntroduceerd maar ik weet niet wanneer de 1e in de winkel ligt. Wel de moeite van het wachten waard.

Gruffalo

Luna

Luna

25-02-2011 om 20:30

Ipad

Het is idd zo dat je thuis gewoon kunt inloggen op je eigen Wifi netwerk zodat je thuis gewoon internet hebt op je iPad. Ben je buiten het bereik van je netwerk dan heb je ook geen internet meer. Net zoals met je laptop.
Je kunt ook als je ergens anders bent (bij familie of bedrijf oid) je iPad naar beschikbare draadloze netwerken laten zoeken en daarmee verbinding maken. Je hebt dan wel het wachtwoord nodig bij een beveiligde verbinding. Ik laat vrienden oid vaak zelf hun ww intypen op mijn iPad. Je ziet dan alleen een paar puntjes zodat hun ww voor mij onbekend blijft

En je kunt er idd gewoon je mail op ontvangen, lezen en beantwoorden. Het typen op het toetsenbord is wel even wennen trouwens!

Internetten kun je ook op je iPad. Er zit standaard Safari op. Even wennen als je Explorer gewend ben maar prettig in het gebruik.

En wat betreft Words. Je kan een "Office" App (programma) kopen en downloaden in de AppStore zodat hij gelijk op je iPad staat.
Heeeeel veel Apps zijn gratis maar deze waarschijnlijk niet

Je kan er oa foto's opzetten, muziek (met songtekst), luisterboeken, films, spelletjes en e-boeken op lezen. Je agenda bijhouden en laten synchroniseren met bv je Google agenda.

Nou meer schiet me nu effe niet te binnen

Als je buiten bereik van wifi wilt internetten heb je een iPad met 3G en een abonnement nodig. Hier kun je ze vergelijken:
http://www.ipadkopen.com/ipad-3g-abonnementen

Je schrijft dat je veel vliegt. Apps waar je internet voor nodig hebt doen het dan niet en in het buitenland zul je wifi nodig hebben.

Ik ben helemaal fan van de iPad maar het is echt voor 'erbij' wat mij betreft.

Films

ik sta ook op het punt om een ipad te kopen.
maar ik vraag me af...hoe kom je aan bijv. die boeken en films? zijn die alleen te koop in de apple store of ook ergens anders?

Annemir

Boeken in het formaat .epub kun je via iTunes gewoon importeren. Maakt niet uit waar je ze vandaan hebt. Er zijn er volgens mij genoeg te vinden op het net.
Films op de iPad zetten heb ik nog nooit gedaan. Wel is er nu een app om films te kijken. Er zijn twee films gratis en de rest moet je kopen. Wel heb je daar wifi voor nodig.

Kopen

oke, dus de meeste films zal je gewoon moeten kopen. boeken zijn veelal wel gratis?

rozenstruikje

rozenstruikje

26-02-2011 om 15:24

I-pad2

En hier vind je een hilarisch filmpje over de voordelen van Ipad-2:


http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ct1_r_61sk8

Rozenstruikje

Vic

Vic

27-02-2011 om 13:32

Films

Kun je die films dan downloaden, of kijk je vanaf internet? Ik heb nu nl zo'n dvd-speler voor in de auto, maar dat is zo'n gedoe om die schermpjes op te hangen. Het lijkt me heel makkelijk als de kinderen gewoon de I-pad op schoot houden om een film te kijken. Kun je er dan twee koptelefoontjes in pluggen?
En hoe gaat dat met spelletjes? Downloaden en spelen, of moet je tijdens het spelen internetverbinding hebben?

Luna

Luna

27-02-2011 om 18:01

Films e.d.

Voor het downloaden van spelletjes heb je idd internet nodig maar als ze er eenmaal op staan kun je ze gewoon spelen zonder internet. En er zit in principe maar 1 koptelefoonuitgang op maar zelf heb ik daarvoor een splittertje gekocht bij de Media Markt voor een paar euro zodat je toch met 2 koptelefoons kan luisteren. En films kun je idd kopen via Apple maar je kan ook zelf films erop zetten. Ik converteer hele speelfilms voor mijn docher zo van de dvd naar iPadformaat met het programma Handbrake. Daarna zet je de films in je iTunes en synchroniseer je je iPad met iTunes en je film staat erop

Brianna F

Brianna F

28-02-2011 om 11:15

Dank

Ik heb heel wat opgestoken en ben nu wel enthousiast. Misschien toch wel wachten op de 2.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.