Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Cecile

Cecile

25-01-2011 om 15:42

I-pod classic of i-pod touch (11 jaar)?

Dochter wil van haar verjaardagsgeld een i-pod kopen. Naar ik begrijp: of een gewone (classic) of een i-pod touch. Ze heeft nooit eerder een i-pod o.i.d. gehad en weet dus niet wat handig is. Ik begrijp dat ze beide rond de EUR 200 kosten.

Iemand nog ervaring en dus overwegingen wat ze het beste kan kiezen? En waar ze eventueel nog op moet letten?

Ook nog tips waar ze goedkoper te krijgen zijn? Ze wil er nl. ook boxen bij, maar wordt geloof ik een beetje duur allemaal.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ipod touch

Mijn dochters hebben de iPod Touch en zijn er helemaal weg van. Hun DS-sen worden amper nog aangeraakt want op de Touch kan je allerlei spelletjes gratis downloaden.
Je kan er je mail op bekijken, pingen, spelletjes doen, muziek beluisteren, twitteren vanalles.
Dus mijn advies is de iPod Touch.
(net een iPhone maar dan zonder bel-functie)
Inge

Maxime.M

Maxime.M

25-01-2011 om 17:08

Verschil

op een ipod classic kan je alleen muziek luisteren, op een ipod touch kan je ook spelletjes doen.

Cecile

Cecile

27-01-2011 om 14:22

Aanvullende vraagje...

dank voor de reakties zover. Het verschil is me bekend.
Ik vraag me alleen af wat voor haar leuker is.
Bij de i-pod kan meer, alleen heb je naar ik begrijp (veel?) minder geheugen en dus minder ruimte voor liedjes, foto's etc. Is dat een probleem of hebben kinderen van 11 over het algemeen meer dan genoeg opslagruimte op de I-pod touch voor alles wat ze er mee willen doen?

Weet iemand nog of je ze ergens goedkoper kunt krijgen dan EUR 200?

En verder nog tips waar we op moeten letten (of om te helpen bij het maken van een keuze - dochter moet natuurlijk zelf kiezen)?

Maxime.M

Maxime.M

27-01-2011 om 14:58

Goedkoper

Goedkoper kan je ze niet krijgen, of je moet een tweedehandse nemen. Als je een kennis hebt die binnenkort naar de usa gaat, zou deze hem daar in dollars kunnen kopen, dat scheelt dan natuurlijk wel.

Geheugen

de ruimte op een iPod Touch is genoeg.
Tenzij ze elke dag filmpjes gaat maken die lang duren en ze niet van de iPod afhaalt.

Inderdaad isn de USA scheelt het veel geld met NL zo'n touch.

Inge

Cecile

Cecile

27-01-2011 om 21:25

Usa?

Bedankt weer voor de reakties.

USA klinkt nog wel als evt. optie (moet wel even kijken of ik iemand kan vinden die er heen gaat) als het echt veel scheelt.

Maar hoeveel scheelt het dan als je hem in de USA koopt?
En maakt dat verder niet uit? Functioneert hij dan, zonder aanpassingen, goed in Nederland? Of heb je dan meteen probleem met oplader of zoiets?

dre

dre

29-01-2011 om 14:28

Scheelt best veel

Hoi Cecile,

Wij hebben in totaal 4 ipods hier in huis.... een Nederlandse en 3 Amerikaanse en dat werkt prima. Om m via het stopcontact op te laden heb je sowieso een converter nodig, dus dat maakt niet uit. Die heb ik voor weinig bij bol.com gekocht en daarmee worden ze alle4 opgeladen.

Qua kosten scheelt het best veel, in principe werken ze bij Apple zo dat het overal hetzelfde bedrag is, dus hier is bijvoorbeeld een IPad €499,-, in Amerika is diezelfde IPad dan $499,-. Met een gunstige koers kun je dan dus best wat besparen!

suc6

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.