Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Hes@

Hes@

15-04-2011 om 12:58

Ik zoek, ik zoek [online bestanden delen]

een online mogelijkheid om bestanden op te slaan zodat de conculega's waar ik een project mee doen er ook bij kunnen, ze kunnen bewerken etc. Weet iemand zoiets?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

15-04-2011 om 13:41

The cloud

Heeft je werk niet zo'n voorziening? Wij hebben Sharepoint, en er zijn ook van die pakketten als "projectplace", etcetera, die dit ondersteunen.

Zo niet, dan kun je bv. één gmail-account aanmaken. Langs de bovenrand zie je dan niet alleen "Mail" staan, maar ook "Documenten" en nog veel meer. Bij documenten kun je documenten uploaden. Dat kan iedereen doen. Ik weet niet zeker of er een check-in-check-out mechanisme op zit, ik vermoed van niet als je allemaal onder hetzelfde account inlogt (dus: dat niet twee mensen tegelijk hetzelfde document bewerken, maar dat de eerste het 'uitcheckt' en dat de tweede het pas kan bewerken als het weer ingecheckt is).

Je kunt ook iedereen z'n eigen account laten houden, en de documenten toegankelijk maken voor meerdere mensen. Ik heb daar geen ervaring mee, maar ik heb net even gekeken en dat kun je gewoon zo instellen. Even uitproberen hoe handig dat is.

Google geeft ook een eigen versie van Microsoft Office mee trouwens, dus je kunt ze ook binnen Google zelf bewerken zonder dat je Office hoeft op te starten. Maar als je dat niet wilt, kun je volstaan met het up- en downloaden van documenten die je vervolgens gewoon op je eigen PC bewerkt.

Margje

Luna

Luna

15-04-2011 om 19:19

Dropbox

Www.dropbox.nl of com

Maak ieder een account aan en maak gedeelde mappen. Erg simpel in gebruik

Luna

Luna

15-04-2011 om 19:21

Iphone app

Er is zelfs een iPhone app voor zodat de documenten ook te benaderen zijn vanaf je telefoon.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.