Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Internet op reis, wat is handig?

We gaan volgende week op vakantie naar Frankrijk. De camping waar we heen gaan heeft helaas geen wifi. Op zich geen ramp, even 2 weken weg van alles lijkt me heerlijk. Maar toch zijn we natuurlijk tegenwoordig erg verwend: even dit opzoeken, even mail checken enz. Ik ben dus aan het kijken wat het kost als ik via mijn telefoon internet op reis regel via Vodafone. Je kunt dan voor 10 euro per week 25 mb (per dag?) aan data gebruiken.
Maar wat kan ik met 25 mb? Ik heb nu onbeperkt datavaerkeer en daardoor geen inzicht in mijn verbruik.
Je kunt ook per dag betalen voor internet op reis en dan is het 2 euro per dag (mits je dataverkeer gebruikt) en dan max. 35 mb. En in beide gevallen: krijg ik bericht als ik aan de daglimiet zit?
Wie heeft er ervaring mee en kan mij op weg helpen? Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rosa

rosa

24-04-2012 om 15:28

Voldoende

Denk ik, om af en toe mail te kijken en een keer het nieuws of zo. Verder kun je voor WiFi vaak terecht bij McDonalds, hoewel je niet bij alle filialen volledige internettoegang hebt (niet met je telefoon namelijk).

Er zijn overigens apps die je dataverkeer bijhouden, maar ik weet niet zeker of dat ook voor het buitenland geldt.

Karina

Karina

24-04-2012 om 16:04

Navragen

Ik moet dat ook nog navragen, wij gaan eind dit jaar naar de USA en iemand zei mij dat ik daar een los simkaartje moest kopen voor het internet, dat dat goedkoper was. Nu moet ik het nog uitzoeken, maar wellicht zou jij zoiets in frankrijk kunnen doen? (of in ieder geval misschien ergens nog navragen?)

Telefoon?

Wil je internet op je telefoon, of gewoon internet op een laptop oid. Dan zou je aan Droam kunnen denken. Hebben wij goede ervaringen mee gehad afgelopen zomer.

Vera*

Vera*

24-04-2012 om 18:39

Simlock vrij routertje voor simkaart

In plaats van een dongel die maar bij 1 laptop tegelijk werkt hebben we een simlockvrij wifiroutertje. In het betreffende land is het een kwestie van kaartje voor prepaid internet kopen en laptop, ipods en telefoon hangen eraan.
Dan krijg je wel de situatie dat in de auto de kinderen op hun ipod het nieuws op telegraaf.nl lezen. Dit jaar kan ik meedoen, ik heb een ipad.

Picasso

Picasso

24-04-2012 om 20:29 Topicstarter

Reactie

Rosa, zo'n app die je dataverkeer bijhoudt is handig! Heb er meteen 1 op mijn telefoon gezet.

Droam heb ik ook naar gekeken en dat is 75 euro voor 2 weken. Vind ik echt teveel voor af en toe wat checken. (Zal nog wel even kijken of ze ook pakketten met minder data hebben) En omdat we maar 2 weken weg zijn wil ik ook niet gaan zoeken naar een Frans prepaidkaartje. Een wifi router hoeft ook niet, moet ik ook weer kopen en internet op iPhone is voldoende. iPad nemen we mee voor de spelletjes en e-boeken

Heb al gezien dat ik bij Vodafone heel makkelijk de opties voor internationaal internet aan of uit kan zetten. Ga dus komende dagen mijn verbruik een beetje bekijken en dan denk ik dat 25 of 35 mb genoeg is. Bedankt voor de reacties!

Hombre

Hombre

27-04-2012 om 09:54

Mijn ervaring v.w.b. 3G toegang (snel internet) zijn trouwens bedroevend op vakantie. Zodra je ergens in een leuke locatie zit mag je al blij zijn als je GPRS toegang hebt (ook in NL). GPRS = langzaam internet!

Wifi op campings enzo is ook vaak bedroevend. Ik heb in het verleden nauwelijks gebruik kunnen maken van mijn digitale NRC abo op reis.

Maar goed, je kunt ook geluk hebben, natuurlijk.

Picasso

Picasso

27-04-2012 om 16:19 Topicstarter

Hombre

We zitten in een enorm toeristisch deel van Frankrijk dus wie weet. Zal eens googelen of ik iets over de 3G dekking daar kan vinden.
In elk geval wel via Vodafone de Internet op reis bundel aan laten zetten. 35 mb per dag voor 2 euro en als je niks gebruikt betaal je niks. In het dorp waar we zitten zit een Mac dus hopelijk werkt hun wifi. Vorig jaar op een andere plek in Frankrijk werkte het niet (stond wel overal aangegeven).

Hombre

Hombre

30-04-2012 om 16:23

Happy memories

Ik zie weer voor me hoe ik op een bank in de caravan door de laptop bijna tegen het plafond te houden net genoeg wifi had om een mailtje te versturen

Over 10 jaar lachen we daarom (hoop ik).

oregano

oregano

18-05-2012 om 20:23

Picasso, zelfde vraag

Ik heb dezelfde vraag. Ik heb ook vodafone, en heb net een app geinstalleerd om mijn verbruik bij te houden (heb net een week een smartphone). Weet jij er al meer van? hoe gaat het precies in zijn werk? Kun je per dag dat internet aan- en uitzetten?
Bedankt, oregano

Picasso

Picasso

18-05-2012 om 23:51 Topicstarter

Oregano

Ik heb er alweer twee weken Zuid-Frankrijk op zitten en was erg blij met internet op mijn mobiel. Je kunt het in principe aan of uitzetten door bij je instellingen 'mobiele data' aan of uit te zetten. Ik heb het gewoon aan laten staan (wist wat het me totaal zou kosten).
Ik heb de max van mijn verbruik geen enkele keer gehaald. Wel was het bereik niet altijd perfect maar het werkte wel altijd. Heerlijk met google maps een wandelpad gevonden, de prijs van een activiteit opgezocht en meer

margje van dijk

margje van dijk

20-05-2012 om 11:33

Apps werken niet goed hoor

Ik heb ook eens zo'n app gehad om mijn verbruik bij te houden. Misschien had ik de verkeerde app, maar in mijn geval klopte er geen snars van.

Margje

Picasso

Picasso

20-05-2012 om 21:04 Topicstarter

App

Ik heb de app Data Usage en ik ben er tevreden over. Je moet hem wel elke dag (voordat je data gaat verbruiken) even opstarten zodat ie je verbruik goed kan bijhouden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.