Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Internet probleem grrrr

Windows 7 wordt standaard geleverd met een ie 32 bits en een 64 bits. Omdat nog niet alle programma's onder 64 bits draaien hebben we altijd standaard 32 bits erop gehad. Hmmm tot weekje geleden er een update binnenkwam, en voor wij het in de gaten hadden was ie 8 zoals we hadden verdwenen en hadden we de nieuwe ie 9 beta versie. Hmmm opeens kreeg 32 bits kuurtjes, niet meer mail kunnen openen, niet meer op internet. Toen 64 bits geprobeerd. Ok toen konden we weer op internet, onze mail lezen ed. Maar een spelletje spelen op welke site dan ook niet. De meeste spelletjes blijken met JAVA of een flash player te werken en die is er nog niet voor 64 bits. Ook Youtube filmpjes kijken kon niet meer.
Maar mijn man dacht, doet het niet (stom natuurlijk) de 32 bits dus in de prullenbak ermee. En weg dus. Heb ik via de de c schijf een ie x86 een bestand gevonden die nog wel onder 32 bits draait. Spelletjes en filmpjes kijken kan nu wel weer.
Dus ik dacht hup internet op ie 8 erop en dan 32 bits herstellen. Ja ammehoela dus. Deze internet versie herkent dus de ie 8 niet grrrrrrrrr. Krijg hem dus niet geïnstalleerd. Wat ik ook doe of welke site ik ook gebruik. Heb ik al dagen en heel wat uren inzitten stoppen. Herstelpunt doet ie ook niet. Wat ik ook probeer. Het enigste probleem dat we nu eigenlijk met deze versie nog ondervinden is dat ik nu geen filmpjes of muziek via bijv. Youtube naar de realplayer kan versturen.
Iemand nog het idee hoe wel ? Java en flashplayer zijn ge-updated en werken prima.
Gr,Rymcke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

08-12-2010 om 09:44

Windows herinstalleren

Ik heb Windows 64 bit en kan er gewoon alles mee doen, het is wel de professional versie. Ik heb het vermoeden dat toen jouw man de 32 bit versie heeft weggegooid hij ook enkele bestanden die met 64bit gezamelijk waren heeft weggegooid. Als je nou Wιndows 64 bit nog een keer er overheen installeer kan het zijn dat veel problemen worden opgelost.
Wat IE betreft daar bestaat een hele goede definitieve oplossing voor. Ga over op Firefox, Opera, Safari of desnoods Google Chrome. Je kunt ook verschillende browsers naast elkaar installeren. Nadat je gewend bent snap je niet waarom je je jarenlang met die stumperige IE tevreden hebt gesteld.
Groeten Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.