Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Internetgedrag controleren

aangezien ik in de rubriek digitaal in 2 dagen geen enkele reactie heb gekregen ,zet ik mijn bericht hier opnieuw( sorry forum beheer).

wij hebben enige tijd gebruik gemaakt van de cd rom,de babysitter.

hiermee konden we het internet gedrag bekijken van onze dochter.( ook als de geschiedenis gewist is)

deze cd rom werkt nu niet meer ,heeft iemand een idee met welk programma we het internet gedrag van onze jongste kunnen volgen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nrc

In het NRC van gister staat er een heel artikel over....pag. 36 media.

sus-anne

sus-anne

11-05-2011 om 13:42 Topicstarter

Geen nrc

Ik lees het NRC via internet,dus vertel wat voor tips staan daar in?

Tihama

Tihama

11-05-2011 om 15:51

Tekst

Hier is de tekst van het artikel uit NRC
"Bezorgde ouder wordt digitale spion

Een spyphone vertelt u precies waar uw kind uithangt en wat hij sms’t
In de chatroom zit een sexual predator te wachten tot je dochter binnenkomt. Op MSN staat een drugsdealer klaar om een afspraakje met haar te plannen. Op Hyves wordt ze gepest en op haar mobieltje stromen sms’jes van loverboys binnen.
Het is allemaal mogelijk, en jij kan het niet controleren. Frustrerend. Je wilt weten wat je kind uitspookt. Je hebt geprobeerd erover te praten, maar ze ontwijkt iedere vraag. Wat kun je doen?
Spioneren.
Dat is heel makkelijk. De mobieltjes en de computers die voor problemen zorgen, bieden ook veel mogelijkheden om bij te houden wat je kinderen uitspoken.
Je eigen kinderen bespioneren klinkt als iets voor Amerikanen, met hun neiging tot overbescherming van hun kinderen. Maar ook in Nederland breken bezorgde ouders in op de computers van hun kinderen. Een aantal van hen komt terecht bij John, van de Spywebshop. John wil niet met zijn achternaam in de krant.
De Spywebshop verkoopt spionagesoftware die inloggegevens, chatsessies, berichtjes via Hyves, e-mails en bezochte websites registreert. Er zit een ‘keylogger’ in die exact bijhoudt wat er getypt wordt en de ouders krijgen geregeld een mailtje met een rapportage. Het pakket draait in stealth mode: het is niet te zien dat het op de computer staat.
John verkoopt de spionagesoftware zo’n acht keer per week, zegt hij aan de telefoon, waarvan zo’n twee keer per week aan bezorgde ouders. „Je hebt ook heel veel jaloerse partners.” Zelf gebruikt hij de software voor zijn jonge zoon. „Die weet dat niet, nee. Kinderen mag je afluisteren tot en met 18 jaar.”
Spywebshop verkoopt ook spy phones voor ouders die willen weten waar hun kind uithangt. Voor 1.200 euro bouwt John de telefoon van je kind om, zodat je met een andere telefoon zijn of haar sms’jes kunt lezen en gesprekken kunt afluisteren. Als de spionagetelefoon op standby staat, kun je het geluid in de ruimte afluisteren. Met de gps-functie is goed te zien waar de telefoon is. „Op de twee meter nauwkeurig.” Dat product verkoopt John niet zo vaak, circa één keer per maand.
Wie dat alles veel te duur vindt, kan ook stiekem de iPhone van z’n kind aanmelden bij MobileMe, de locatieservice van Apple. Op het web wordt die toepassing volop besproken. Er bestaan bovendien allerlei goedkope losse ‘spy-apps’ die een handige ouder zelf kan installeren.
Het zijn vaak ouders van jonge tieners, tot 15 jaar, die bij hem komen, zegt John. Zijn klanten zijn „gemiddelde mensen”, zegt hij. „Hoogopgeleiden durven het niet aan.” Soms kijken of luisteren ouders hun kind met diens medeweten af, zegt John. Maar meestal niet.
Het klinkt veilig: precies weten wat je kinderen doen, zonder dat ze dat weten. Maar mag het ?
Nee. In ieder geval: niet zomaar. Het College Bescherming Persoonsgegevens wijst op het Verdrag inzake de Rechten van het Kind, dat Nederland ondertekend heeft. In artikel 16 staat: ‘Geen enkel kind mag worden onderworpen aan willekeurige of onrechtmatige inmenging in zijn of haar privéleven, in zijn of haar gezinsleven, zijn of haar woning of zijn of haar correspondentie.’
Iedereen moet dit recht op privacy respecteren, dus ook ouders en voogden, benadrukt het CBP. Het College adviseerde de Europese Commissie in 2009 dat kinderen niet „om redenen van beveiliging” te maken mogen krijgen met „overmatig toezicht dat hun autonomie zou beperken”. De Kinderombudsman, die sinds 1 april bestaat, wijst er bovendien op dat kinderen recht op briefgeheim hebben. „Dat geldt ook voor e-mails.”
Maar tegelijkertijd heeft een kind recht op bescherming tegen misbruik. Ouders moeten daarom een evenwicht vinden tussen privacy en veiligheid, vindt het CBP.
Gerechtvaardigd of niet, is je kind bespioneren een goed idee?
Ja, vindt Douwe Buurlage. Hij is vader en grootvader en werkt aan een ‘kinderbrowser’ met internetfilter en een keylogger. Toen een meisje van zestien in zijn familie opeens een afspraakje had gemaakt met een man van 43 via MSN, realiseerde hij zich hoe gevaarlijk internet is voor kinderen.
Buurlages kinderen zijn goed geïnstrueerd door hun vader, zij weten precies waar hún kinderen op internet uithangen en wat ze schrijven. De kleinkinderen weten zelf niet dat ze gemonitord worden. Buurlage: „Daar is discussie over, dat weet ik. Maar ik vind dat je verplicht bent je kinderen te controleren. Jij bent verantwoordelijk. Ze komen gemakkelijk bij troep, er zijn veel smeerlappen.”
Stiekem controleren lijkt Peter Nikken, bijzonder hoogleraar Mediaopvoeding aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, géén goed idee. „Mijn advies is om een vertrouwensband met je kind op te bouwen. Dat je vertelt wat je gaat controleren en waarom. Je gaat toch ook niet zonder medeweten de dagboeken van je kind lezen? Je hoeft echt niet alles te weten.”
Het grote voordeel van openheid en vertrouwen is volgens Nikken dat als er iets misgaat, de kans groter is dat het kind het zelf vertelt.
In sommige gevallen vindt Nikken het verdedigbaar dat ouders ongevraagd chatgeschiedenissen opvragen of mails lezen. „Als een kind zich terugtrekt, depressief wordt en problemen op school krijgt, dan is het belangrijk om dingen boven tafel te krijgen.”
Voor stiekem spioneren zijn er allerlei alternatieven voorhanden. Nikken: „Ouders doen er beter aan zich te interesseren voor hun kinderen en met ze te praten over hoe ze zich profileren op internet en wat er leuk is aan sommige sites. Veel scholen bieden ouders online toegang tot recente schoolresultaten, roosterwijzigingen en spijbelmeldingen, via systemen als Magister. Ouders kunnen hun kind een profiel op Facebook of Hyves toestaan op voorwaarde dat zij – onder valse naam of niet – vriend mogen worden. Ze kunnen een keertje in de geschiedenis van de browser kijken naar opgezochte sites of de ‘parental control’-functies van Windows zelf gebruiken. En ze kunnen praten over een filter- en monitorprogramma op de computers thuis.
Kinderen zijn impulsief, zegt Nikken, en er is niks mis mee als je ze een beetje in de gaten houdt. „Installeer zo’n pakket en bespreek dat met je kind.” Doe je dat niet, dan loop je het risico dat je kind er ooit achter komt en zich verraden voelt.

Kader:
1,5 procent jongeren gameverslaafd, speelt gemiddeld acht uur per dag
Ongeveer 1,5 procent van de jongeren tussen de 13 en 16 jaar zegt verslaafd te zijn aan het spelen van computerspellen. Dat zijn 12.000 tieners. Dat blijkt uit onderzoek van Tony van Rooij van het Erasmus Medisch Centrum, die morgen promoveert. De onderzoeksresultaten komen overeen met eerder onderzoek van Jeroen Lemmens van de Universiteit van Amsterdam van november vorig jaar.
Jongeren worden als gameverslaafd gezien zodra ze voldoen aan enkele kenmerken: ze hebben geen controle meer over hun spelgedrag, gamen om hun stemming te verbeteren en niet spelen van computerspellen leidt tot conflicten thuis of op school. Volgens Van Rooij spelen de gameverslaafden maximaal gemiddeld acht uur per dag. „De types die thuiskomen en meteen naar boven gaan om te gamen”, aldus van Rooij. Het gaat vooral om laagopgeleide jongens.
Jeroen Lemmens toonde eerder aan dat gameverslaafden vaak eenzame jongeren zijn met een laag zelfbeeld. Gamen versterkt vervolgens die gevoelens van eenzaamheid. Jongeren vallen vanwege de alomtegenwoordigheid van gamen steeds vaker voor een game- dan voor een alcohol- of drugsverslaving. Therapie is nog weinig bekend: maandelijks melden zich enkele verslaafden bij verslavingsinstellingen.
Van Rooij benadrukt dat het tijd wordt dat de game-industrie haar verantwoordelijkheid neemt om verslaving tegen te gaan. „Denk aan een button op de website van het spel: klik hier als je het gevoel hebt dat je te veel gamet.”
Stijn Bronzwaer
Foxtrot’ op forum.girlscene.nl:
„Volgens mij weten mijn ouders meer van me dan ik denk. Mijn vader heeft een programma op mijn computer gezet dat ik zelf niet kan verwijderen waarmee hij álles wat ik doe op zijn computer kan zien.
„En ja, op msn-fora komt wel zo’n beetje m’n hele leven ter sprake. Maar aan de andere kant weet ik niet of mijn pa dat daadwerkelijk wel leest, want anders was ik intussen morsdood geweest.”"

Tihama

sus-anne

sus-anne

11-05-2011 om 16:41 Topicstarter

Dank tihama maar.......

ik weet nu dus dat ik in de spywebshop een programma kan aanschaffen waarmee ik kan controleren wat mijn kind uitspookt op internet.
maar ik had gehoopt dat er mensen waren die met zo,n programma werken en mij hun ervaringen kunnen vertellen.

Is er helemaal niemand die met zo,n programma werkt?

Puck

Puck

11-05-2011 om 17:41

Nee

Ik werk niet met zo'n programma. Ik kijk wel mee met mijn kinderen als ze internetten door bijv. zelf ook een hyves account te hebben en door gewoon over de schouder mee te kijken als ze bezig zijn. Laptops staan hier ook in de huiskamer.
MAar heb je redenen om aan te nemen dat je kind misbruik maakt van internet? Anders zou ik geen reden hebben om alles wat mijn kind op internet doet te wilen achterhalen, vind het nogal wat.

Fiorucci

Fiorucci

11-05-2011 om 18:44

Nee

Ik gebruik het ook niet. Mijn oudste,bijna 19, heeft een eigen pc, de anderen computeren op mijn pc beneden, dus ik hou zo automatisch een oogje in het zeil. En inderdaad, heb ook hyves en facebook om die reden.

sus-anne

sus-anne

11-05-2011 om 21:43 Topicstarter

Ik vermoedde al

dat dit een discussie zou worden of controleren wel of niet oke is.
ik begrijp dat ook wel,zou het liever niet (hoeven) doen.
Maar helaas zijn er dingen voorgevallen waardoor het noodzakelijk is om dochter ( 14) te gaan controleren.
Dus ik ben hard op zoek naar een programma waarmee dat kan.
ik heb zojuist de webshop bekeken en het goedkoopste programma is € 149 .
Vind ik een hoop geld.
dus vandaar dat ik hoop dat iemand een andere oplossing weet.

Andere oplossing

Als het echt noodzakelijk zou zijn dat ik alle handelingen van mijn kind op internet moet gaan controleren, is er maar èèn oplossing, een computerverbod.

Fiorucci

Fiorucci

12-05-2011 om 07:06

Wil40

Dat klinkt leuk, maar is niet realistisch. Alleen al voor school heb je internet nodig, mijn zoon levert veel werk in per internet bijvoorbeeld. En ook voor het zoeken van informatie en samenwerken met klasgenoten.

sus-anne

sus-anne

12-05-2011 om 08:14 Topicstarter

Verbod

dat zou heel handig zijn,maar inderdaad niet haalbaar.Huiswerk moet digitaal worden ingeleverd,en bovendien,hoe leren kinderen met internet om gaan als ze niet kunnen oefenen,omdat ik het verbied?

rosa

rosa

12-05-2011 om 08:36

Sus-anne

Ik heb er geen ervaring mee, maar er zijn wel gratis oplossingen:
http://download.cnet.com/ParentalControl-Bar/3000-27064_4-10539075.html

gegoogled via: parental control freeware review

Puck

Puck

12-05-2011 om 08:48

Sus-anne

Het is zeker niet mijn bedoeling om een discussie over ouderlijk toezicht op te rakelen, die kunnen we wel uit het archief halen .
Ik vroeg het me alleen af en kennelijk is het bij jullie helaas nodig. Dat is al vervelend genoeg. Je geeft niet aan waarom die reden er is (en dat hoeft ook helemaal niet), maar is het een optie om gewoon te laten internetten met fysiek ouderlijk toezicht? Dus net als wij: klapjap in de huiskamer? Voordeel daarvan is dat je gelijk ziet als er iets gebeurt dat je niet wilt en gelijk kunt inspringen en niet achteraf via de geschiedenis er nog eens op terug hoeft te komen wat 3 dagen geleden gebeurd is.

sus-anne

sus-anne

12-05-2011 om 13:26 Topicstarter

Ouderlijk toezicht en geschiedenis

dochter mag alleen op de pc met ouderlijk toezicht.
maar we zitten er niet naast natuurlijk,we kunnen niet lezen met wie ze chat en wat ze schrijft.en nu blijkt dat er dan nog heel veel mis kan gaan.
Daarom lijkt een stukje extra controle ons wel nodig.

en Pelle ,als ze de geschiedenis niet mag wissen,dan weten we wel op welke sites ze komt,maar niet wat ze daar bespreekt ,dus dat is niet afdoende.

Rosa ,bedankt voor de tip ,hier kan ik wel iets mee.

Puck

Puck

12-05-2011 om 21:03

Waarom niet sus-anne

Sus-anne: "maar we zitten er niet naast natuurlijk,we kunnen niet lezen met wie ze chat en wat ze schrijft.en nu blijkt dat er dan nog heel veel mis kan gaan"
Waarom kun je dat niet? Kennelijk heb je goede redenen om dat wel te controleren. Ik zit er ook niet naast, maar ik ben dan wel in de buurt en als ik zie dat hij chat dan vraag ik wel eens (belangstellend, ik heb gelukkig geen reden om te controleren) met wie hij aan het chatten is en wat ze bespreken.
En als bij het chatten van jouw dochter iets gebeurd waar jouw kind slachtoffer van is dan zal je dochter het toch ook niet vervelend vinden als ze weet dat jij in de buurt bent. En is het iets waarbij je dochter ontoelaatbare dingen doet dan lijkt de oplossing me ook heel eenvoudig: dan KIJK je gewoon mee af en toe als je langsloopt met de mand met was of als je even langs loopt met een kop koffie. En als ze dat niet toestaat wordt er gewoon niet gechat.

Sus-anne

Als het huiswerk digitaal moet worden ingeleverd kan je daar met je dochter een afspraak over maken. Bijvoorbeeld: Iedere avond om 8.00 uur mag je je huiswerk versturen. Ik neem aan dat de computer in de woonkamer staat? Met een kop koffie in de buurt kan je het toch prima in de gaten houden?
En ze moet nog leren met internet om te gaan? Pubers weten toch al lang hoe alles werkt? Althans mijn 12 jarige weet prima de weg op het web.
Hier gaat het net zoals bij Puck. Zoon zit gezellig in de woonkamer te computeren en we praten eens wat. Daar horen ook de gesprekken bij wat wel toelaatbaar is en wat niet. Ik hoef niet alles te weten, ik hang niet steeds over zijn schouder. Maar ik ben wel in de buurt en werp toch regelmatig een blik op het scherm. Als hij mijn vertrouwen echt ernstig zou beschamen volgt er wel degelijk een computerverbod.

Fiorucci

Als mijn zoon zijn boekje echt ver te buiten zou gaan op internet, met b.v. chatten, krijgt hij wel degelijk een voorlopig computerverbod. Dan mag hij zelf op school uitleggen wat het probleem is, waarom hij zijn huiswerk niet kan inleveren.
Ik ga er dan wel vanuit dat de straf reeël is, dat het echt nodig is om mijn kind of een ander kind te beschermen. Misschien moet er ook verdere hulp gezocht worden. Laten we nu eens als voorbeeld nemen dat je 16 jarige zoon pokerverslaafd is? Hoe is dat zo gekomen? Zit hij hele dagen alleen op zijn kamertje, eenzaam te wezen? Zijn er andere problemen? Maar een computerverbod zal toch als eerste aan bod komen als een gesprek niet helpt?

sus-anne

sus-anne

12-05-2011 om 22:51 Topicstarter

Puck en wil ,zo simpel is het niet

Het klinkt zo simpel : koffie drinken in de buurt van de pc,af en toe een blik op het scherm,met een mand was langs lopen.gesprekken voeren over wie en wat en hoe.
doe ik allemaal.
Maar zo simpel is het niet:
dochter typt razend snel,chat met 30 mensen tegelijk,zit ondertussen op faceboek en hyves en twittert ook nog.
Dat is alleen bij te houden als ik er naast ga zitten en meelees.
elke dag opnieuw en dat anderhalf uur lang.
( dochter heeft buiten huiswerk anderhalf uur pc tijd per dag).
Dat voelt niet goed en werkt dus niet.

en Wil:*En ze moet nog leren met internet om te gaan? Pubers weten toch al lang hoe alles werkt?*

uiteraard weet mijn dochter al lang hoe internet werkt,daar gaat het niet om.
wat ik bedoel is: zij moet leren omgaan met de gevaren die er zijn mbt tot chatten e.d
Zij moet leren wie ze wel en niet kan vertrouwen,leren wie je wel en niet je tel.nr geeft.
Dat leert ze niet als ik haar gewoon een verbod geef.

situatie vorige week:
dochter heeft via msn een date geregeld met een 20 jarige jongen/man.( zij en wij hebben hem nog nooit gezien,hij had zich via msn aangemeld bij haar.(dochter is dus 14).
wij kwamen er via een vriendinnetje achter dat zich hier versprak.
we hebben net op tijd kunnen voorkomen dat deze date doorging.
ernstig gesprek gehad ,over vertrouwen,loverboys ,enzenzenz.
dochter vond het overdreven ze *kende* hem immers omdat ze altijd met hem chatte???
Naief dus.
omdat wij er niet van overtuigd zijn dat zij inziet wat de gevaren zijn als je zomaar gaat daten met een vreemde willen wij haar een tijdje controleren,gewoon eens kijken wat zij uitspookt,wie zij toevoegt ectect.

Wil* Ik hoef niet alles te weten, ik hang niet steeds over zijn schouder.*

Dat wil ik dus wel,ik wil voorlopig alles weten wat ze uitspookt op internet.

vandaar mijn vraag: wat is een goed programma om te kunnen controleren?

Fiorucci

Fiorucci

13-05-2011 om 07:05

Wil

Ik ben meer van praten en een nieuwe kans. Wordt die kans ook verknald, tuurlijk, dan houdt het even op. maar hier is praten (lees: zeer stevig gesprek) + nieuwe kans vaak genoeg.

Fiorucci

Precies, maar sus-anne is het stadium van een goed gesprek duidelijk al voorbij. Ik schrijf ook :"Als de straf reëel is."

Loggen

Sus-Anne, zou je voorkeur niet eerder gaan naar een programma dat alles logt + wat maatregelen die jou het toezien (ook als je er niet naast zit) wat vergemakkelijkt? Ik bedoel: anderhalfuur tekst doornemen is veel. Is het mogelijk om de computertijd naar een uur terug te brengen? En misschien kan je je strategie van na-de-hand veranderen in eisen-vooraf. Dus niet dat gesprek over loverboys achteraf maar vooraf.. welke informatie geef je wel online door en welke niet. Ongemerkt geef je namelijk in een gesprek/chat heel veel door, ook zonder dat het je bedoeling is. Zou je niet vooraf de piketpaaltjes neerzetten en die eventueel, bij meer malen goed en betrouwbaar gedrag, ze verzetten, als beloning ipv jezelf heel veel werk te geven door steeds rond die piketpaaltjes te moeten lopen als controle. Maw: het komt op mij over alsof het speelveld op dit moment te groot is voor dochter en dus veels te groot voor jullie.

Overigens is met Unix/Linux vanalles makkelijk te loggen (maar misschien lastiger terug te lezen, dat weet ik niet). En je moet ook weten dat welk programma je ook kiest, er altijd wel een hack mogelijk is. Controleer dus ook waarop ze google-t.

Nog even

Kijk eens op het meldpunt kp onder links --. "Veilig gebruik internet". En eerlijk gezegd, zou ik de politie bellen met de vraag of er voorlichting is over internet en criminaliteit. Ik heb wel eens gehoord dat die dat doen (op scholen). Misschien wordt dochter daarvan wat wakkerder. Ik weet niet de dochter is waar je wel vaker over bericht hebt. Als dat zo is, kan ik mij je zorgen heel goed voorstellen. Internet legt een enorm vergrootglas op iemands zwaktes en zet gelijkertijd de deur wagenwijd open. En als ik zelf niet tot mijn puber doorkwam, zocht ik een ander die dat kan vertellen.

Gratis is moeilijk

Toevallig moest ik voor iemand ook op zoek naar zo'n gratis logprogrammaatje, maar heb het nergens kunnen vinden. Alleen betaalde programma's (of oude die niet op win 7 draaien). Zolang heb ik maar de back-up van msm uitgebreid en laten copiëren naar een bijna onvindbare map (buiten de p.c.) en de gescheidenis vast gezet en geback-upt en de betreffende persoon maar beperkte 'rechten' gegeven (kan dus geen instellingen veranderen). Dat kan wel gratis, maar is veel afstelgedoe.
Dus ik denk dat een aankoop van een fatsoelijk programma niet verkeerd is, ga daarvoor naar een computerzaak.
Nog even over je dochter sus-anne....Waarom verbied je haar niet een tijdje om te computeren??? Of in ieder geval on-line te zijn? Ik weet wel als mijn dochter zo onverantwoordelijk zou zijn zouden wij dat doen. gewoon afpakken die zooi....en laat ze maar een tijdje huiswerk maken op de school p.c.'s. Klaar. Ver weg op zolder zetten ofzo, niet dat ze er zo weer bij kan.
Wij hebben oudste in het verleden ook vaak zat voor langere of korte tijd dingen 'afgepakt' mobiel (overschrijden budget b.v.) fiets, p.c. of alleen de internetverbinding.
Onverantwoord ermee omgaan betekent gewoon dat je er nog té jong voor bent. Laat maar zien dat je de verantwoordelijkheid aan kan en dan krijg je 'm pas terug.
Ik vind dat je best wat 'strenger' mag zijn, het is nog maar een kind van 14, die heeft dat nog wel nodig.
groeten albana

sus-anne

sus-anne

13-05-2011 om 16:47 Topicstarter

Hoeft niet gratis albana.

zoals ik al eerder schreef,we hadden we een goed programma ,een cd rom van *de babysitter*.
deze werkt echter niet meer .
de aanschafprijs was destijds €29 .
Zoiets zoek ik dus weer.

Sus-anne

hier ervaring met 'tijdslot' heette het geloof ik - programma wat tijden en sites blokkeerde. werkte voor een paar dagen, daarna reageerde het niet meer en vervolgens had mijn oudste een omweggetje gevonden ....
verder ben ik het wel met albana eens; hier twee pubers, eentje zeer verantwoord, de ander kan uren achtereen facebooken, skypen, texten etcetera. niet dus. de een mag dus gewoon op zijn kamer zitten en we lopen af en toe binnen, de ander mag juist niet meer op zijn kamer zitten met zijn laptop, zit bij ons, wij kijken af en toe wat hij doet en praten daar ook over. en na anderhalf uur is het internet klaar... gaat hij over de grenzen heen is het langere of kortere tijd afgelopen met de laptop. tja... dat hij dan zijn huiswerk niet kan inleveren had hij maar eerder moeten bedenken ... werkt als een trein!
sterkte hoor!!!

sus-anne

sus-anne

14-05-2011 om 13:18 Topicstarter

Ozzieozzie

Moeilijk soms he? dat gedrag van die pubers.
tijdslot haalt niet veel uit,ze overschrijdt haar pc tijd niet,en komt ook niet op sites waar ze niet op mag.
ze gaat alleen verkeerd om met mensen vertrouwen via msn en hyves e.d.
Ik ben inmiddels in 3 winkels geweest,maar nergens iets te krijgen om internet geschiedenis na te kunnen lezen onder de €150 .
Ik blijf zoeken.

rosa

rosa

14-05-2011 om 18:27

Deze?

http://www.pctattletale.com/

review:
http://www.parentalsoftware.org/pctattletale-review.html

Ik ken het verder niet, maar het is niet zo duur.

sus-anne

sus-anne

14-05-2011 om 18:41 Topicstarter

Rosa

deze is inderdaad betaalbaar,jammer dat ik hem in het buitenland moet bestellen,maar het is een optie,bedankt.

Justine Pardoen (Ouders Online)

Justine Pardoen (Ouders Online)

16-05-2011 om 00:48

Suggesties

www.yoursafetynet.nl. Goede helpdesk.
www.weetwatjeziet.nl (Vise, inmiddels gratis, maar geen ondersteuning)
Er is nog wel meer. Zoals:
www.siteblocker.nl

Dag,
Justine

Zie ook www.mediaopvoeding.nl
www.mijnkindonline.nl

Justine Pardoen (Ouders Online)

Justine Pardoen (Ouders Online)

16-05-2011 om 00:52

Nog eentje

http://www.surfmonitor.nl/

Meer NL producten op dit gebied ken ik niet.
Wat je ook zou willen zo langzamerhand is dat internet via mobiel ook te filteren is.

Het schijnt dat dat er wel komt binnenkort. Ik houd jullie op de hoogte via www.mijnkindonline.nl. Het weblog dat erbij hoort, of de Scoop.it pagina, zie www.scoop.it/t/kinderen-en-internet.

Er is jammer genoeg geen plek waar je een overzicht hebt van alle features en wat het beste werkt. Zou nou wel iets zijn voor de Consumentenbond om dat eens uit te zoeken, vinden jullie niet?

Dag,
Justine (Ouders Online)

sus-anne

sus-anne

16-05-2011 om 21:02 Topicstarter

Niet wat ik zoek

Dit is ook nog steeds niet wat ik zoek.
met deze software kun je een kinderslot aanbrengen en je kunt controleren op welke sites je kind is geweest,
je kunt niet nalezen wat je kind daar bespreekt en met wie ze in contact komt.
en dat is juist wat ik wel wil kunnen lezen.
ik blijf dus nog even verder zoeken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.