Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

ffzo

ffzo

24-09-2012 om 12:26

Ipad

hallo, wij willen mogelijk een ipad aanschaffen; leuk voor spelletjes en handig mee te nemen, ook handig misschien voor boeken (ereader) en woordenboek.
Mijn eenvoudige vraag is: wat kun je met een ipad allemaal 'offline' spelen??? en bijv. een woordenboek, doet die het dan gewoon?
Ik wil namelijk niet continu wifi in huis aan hebben.
(ps is het trouwens mogelijk om wifi makkelijk aan en uit te zetten of moet je dan allerlei instellingen steeds aanpassen???)
wie weet het?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Begrijp het niet helemaal

Er zijn een hele hoop apps die geen wifi nodig hebben om te werken, een woordenboek is daar een van. Daarnaast zijn er ook een hoop spelletjes die wel verbinding maken met internet tijdens het spelen.

Maarreh, wat bedoel met met wifi aan- en uitzetten? Waarom zou je je draadloze netwerk willen uitzetten? Je betaalt een vast bedrag voor je internet thuis, of je het nou gebruikt of niet.

Chris

ffzo

ffzo

24-09-2012 om 13:51

Hoi

tja, je zult het niet geloven, maar we hebben last van straling. aangezien niemand dat ooit geloofd, zet ik het er niet bij.

Ik begrijp dat je dat stralingsverhaal er niet bij vermeldt

Maar zoals gezegd, je kunt een heleboel apps downloaden waarvoor je geen wifi nodig hebt. Je kunt op de iPad wifi heel eenvoudig uitschakelen bij de instellingen. Alleen kun je er dan niet mee internetten en dat vind ik persoonlijk toch wel de belangrijkste functie van de iPad...

Chris

ffzo

ffzo

24-09-2012 om 17:55

Ja weet het

is heel handig, maar bijv. een woordenboek is dat offline?
en spelletjes kunnen vaak ook offline (beh. als je met iemand speelt). het is gewoon balen. en geloof me, last van straling bestaat.

Inge M

Inge M

24-09-2012 om 20:19

Wifi uitzetten is heel makkelijk

1 tik op instellingen. 1 tik op vliegtuigmodus, dan stopt de ipad met het zoeken naar wifi.
Meeste spelletjes kunnen offline. Zorg wel dat je altijd pushberichten weigert (dan stuurt het spel je berichten). Dat scheelt een hoop gedoe.
Uploaden van spellen zou je af en toe kunnen doen. Aanzetten voor wifi gaat net zo makkelijk als uitzetten.

Marie

Marie

24-09-2012 om 21:52

Router uitzetten

Hoi
Als je echt geen straling wilt zul je de router uit moeten zetten (heb je ook geen internet meer op de pc met kabel trouwens).
Of je ook alleen de wifi op de router uit kunt zetten weet ik niet precies.
Want ik vraag me af, als je alleen de wifi op de "ontvanger" uitzet of er dan ook geen straling is. Maar dat zul je dus in de gebruiksaanwijzing op moeten zoeken.
succes

Hombre

Hombre

24-09-2012 om 22:38

Wel straling

Natuurlijk is er wel straling als je alleen je ipad uitzet. Probeer eens een programma als InSSIDer en kijk wat er allemaal in je buurt Wifi aan het stralen is. Bij mij zijn dat er al meer dan 20. Maar goed, misschien woon jij op de hei...

En da's alleen wifi. Dan heb je nog radio, 3G, GSM en god weet wat nog meer. De kans dat jouw access point zoden aan de dijk zal zetten is klein.

Dat gezegd hebbende: Mijn access point (D-Link DIR-655) heeft een mogelijkheid om de zender uit te zetten. Trouwens ook uitgebreide mogelijkheden om hem periodiek uit te zetten. Kun je hem bijv. automatisch 's nachts uitdoen. Een simpele schakelklok zou daar trouwens ook prima voor werken.

merel

merel

25-09-2012 om 08:59

Geen last van het internet van je buren?

Hoi Ffzo, ik heb mezelf ook wel eens afgevraagd of dat allemaal wel goed is hoor, wat er door de lucht zweeft aan straling. Ik heb nergens last van, maar leg bijv. nooit mijn telefoon op mijn nachtkastje. Die laat ik gewoon beneden liggen. Maar dat internet van jullie, ik kan hier mijn draadloze verbinding uitzetten, dan kan ik alleen nog internetten via de kabel, maar als ik naar mijn eigen netwerk zoek (via wifi) kom ik inderdaad alle buren tegen, ik zou daar zo op kunnen meesurfen als ze er geen wachtwoord op hadden zitten, heb je daar dan geen last van? Dan zit er ook maar één muurtje vaak tussen (tussen jou en de buren) dus hetzelfde als dat je je router in de gangkast hebt zitten en jij in de woonkamer)

ffzo

ffzo

25-09-2012 om 10:05

nee, vrijstaand huis, ja, veel omliggende stralen (dect, wifi, etc.). we hebben een apparaat om te kunnen meten. Wifi uitzetten, moet natuurlijk het apparaat en ook de router; snap.
maar nog geen antwoord op mijn vraag: kan een woordenboek offline???

Eerste reactie

"Er zijn een hele hoop apps die geen wifi nodig hebben om te werken, een woordenboek is daar een van."

Chris

Hombre

Hombre

25-09-2012 om 11:44

Kan, maar...

Ik schat in dat de meeste woordenboek apps online zullen zijn. Maar het *kan* natuurlijk allebei.

Van dale

Ik heb de van Dale woordenboeken op mijn Ipad staan en die doen het zonder wifi.
Ze zijn niet goedkoop maar wel fijn.

Lisetje

bloemkool

bloemkool

25-09-2012 om 18:09

Waarom wil je zo graag een woordenboek offline?

Dan pak je toch gewoon het woordenboek uit de boekenkast. Of is dat nou weer erg oldskool?

Lijkt me trouwens moeilijk hoor, last van straling in deze 'stralende' wereld. Dan zou ik proberen wat afgelegen te gaan wonen denk ik.

(Janneke67)

(Janneke67)

25-09-2012 om 21:26

Hmmm

Als ik zo een last had van straling dan zou ik toch zeker geen iPad of enig ander apparaat kopen als ik het ook met een ouderwets woordenboek af kon hoor....waarom wil je dan toch persé een iPad? Dat wordt dan toch een duur woordenboek!

Door die stralingshinder leef je dan toch wel heel geïsoleerd? Of word ik nu te prive? Het gaat me natuurlijk niets aan, maar ik vraag me wel af of je bv wel kunt werken? Kan me geen bedrijf of particulier meer voorstellen die geen wifi in huis heeft? Bij mij ween wordt dat door niemand aan en uit gezet, nog nooit van gehoord.
Nooit geweten dat je zoveel hinder van straling kunt hebben...

Groet, liliane

ffzo

ffzo

26-09-2012 om 10:43

Tja

inderdaad; lastig te vermijden; in duitsland zijn ze heel veel strenger met de normen maar nederlanders wachte graag af tot het mis gaat. toevallig zelfstandig en ergens werkzaam zonder straling, daarnaast ging het met name om C2000 straling, rest minder last van. Bluetooth in de auto: direct last van.
wonderlijk he. vage klachten, druk op oren, irritant gevoel. als je meet met een metertje wordt je helemaal gek want het is er maar je ziet het niet, sommige apparaten stralen echt belachelijk veel, we hadden bijv. draadloze speaker, echt niet normaal!

en wb woordenboek: als je een (engels) boek leest en steeds (heel veel!) woorden moet opzoeken in het woordenboek heb je na een uur nog geen pagina uit.. vandaar! en het is natuurlijk niet alleen voor woordenboek, spelletjes zijn natuurlijk altijd wel leuk..

Van dale digitaal

Digitale woordenboeken zijn gewoon zo veel sneller in gebruik. Ik begrijp best dat ffzo dat prettig vindt en zie de meerwaarde ervan heel goed in. Alleen is de iPad wel een duur apparaat als je hem alleen zou gebruiken voor een woordenboek . Wat zou je er nog meer mee willen doen?

Chris

kaatje1972

kaatje1972

09-10-2012 om 21:13

Woordenboek

Ik denk dat de goedkope en gratis woordenboeken apps online apps zijn en de duurdere woordenboeken apps ook offline te gebruiken zijn omdat daarbij het hele woordenboek ook echt gedownload wordt naar de IPad?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.