Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Ipad of macbook air?

wij twijfelen tussen de aanschaf van een iPad en een macbook air. we hebben een gewone apple computer en zijn daar erg tevreden over. Maar voor op vakantie (mail lezen, internet, filmpjes, ...), ziekenhuis en thuis op de bank zoeken we nu iets erbij. Wie heeft deze keuze ook gemaakt en heeft gekozen voor de een of de andere, en waarom? of, waarom heb je voor een ipad gekozen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ipad

Ik heb een iPad. En ik moet zeggen, voor de dingen die je noemt is ie echt geweldig. Vooral omdat ie zo lekker plat is. Je kunt hem echt op allerlei manieren vasthouden/gebruiken. Ook erg fijn om er e-books op te lezen. Zie mezelf al die dingen die met een kleine laptop van welk merk dan ook doen.

Mac book pro

wij hebben een paar maanden geleden ook voor deze keuze gestaan (vonden we zelf ). En bij ons is het de mac book pro geworden.

Wij vonden juist dat voor het schrijven van stukjes voor de website een laptop handiger. De ipad is een heel leuk spelledingetje maar voor dingen typen is het niet zo handig. Dan is een mac book toch kompleter. En het excuus dat we hem ook voor het werk konden gebruiken was een goed verkoopargument naar elkaar toe. Maar het blijft natuurlijk gewoon leuk allebei.

Maar voor de dingen die je noemt is de ipad ook goed.

succes met de keuze!

an mien

an mien

08-01-2011 om 12:50

Ipad

Hier hebben we een iPad en iedereen in huis doet er wel wat op, dus is de iPad nooit onbezet.
Internetten, woordjes leren op wrts, Hyves, twitter, uittreksels maken, tafels oefenen, spelletjes spelen, uitzending gemist en RTL gemist kijken, films kijken, mail kijken en beantwoorden, woordenboeken. Kortom wij kunnen niet meer zonder. Het grote voordeel is dat de iPad niet echt uitgaat en dus binnen een seconde klaar voor gebruik is.

Groetjes
An Mien

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

gruffalo

gruffalo

08-01-2011 om 16:23 Topicstarter

Ipad

positieve geluiden over de ipad dus, alhoewel ik nog niet zie hoe je er handig uittreksels op kunt maken. Het typen is inderdaad een voordeel van de laptop. Man en ik hebben allebei een werklaptop maar dat zijn beide logge, zware HP's met lange opstarttijd enzo.

Zo'n macbookair staat ook zo aan, met het grote voordeel dat er een toetsenbord op zit. De mb-Air is niet heel groot, heel licht en heel dun, dus best te vergelijken met een iPad maar dan toch een volledige computer.

maar als ik jullie verhaal zo lees dan kun je ook voldoende op de ipad... hmmm ik ben nog niet 100% overtuigd, maar neig toch meer naar de iPad (de nieuwe versie met camera die binnenkort uitkomt).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.