Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Maarlen

Maarlen

29-06-2012 om 14:42

Ipad of toch samsung tablet voor multi-gebruik (kids+volwassenen)?

Wij overwegen de aanschaf van een tablet. Ik merk dat ik steeds op 2 gedachten hink: of een Ipad ivm gebruiksvriendelijkheid en veel leuke apps voor kinderen beschikbaar, OF een Samsung Tab 10.1. Nadeel van Ipad vind ik het gebrek aan flashplayer en gebrek aan aansluitmogelijkheden (geen USB of SD-CARDlezer). Nadeel van Samsung is dan weer dat er veel minder leuke apps voor kinderen zijn (of lijkt dat maar zo). Voordeel van Samsung zijn uiteraard dat er wel flash op zit en dat je bestanden kan overzetten via USB + geheugen makkelijk uitbreidbaar met MicroSD, wat weer handig kan zijn als je veel films erop wil zetten voor onderweg. Wie kan mij overtuigen, ik zie het even niet helder. Na allerlei gebruikersreviews te hebben gelezen, wil ik het even horen van ervaringsdeskundige ouders die de tablet voor het hele gezin willen kunnen gebruiken. Oh ja, wij hebben geen Apple-PC.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

29-06-2012 om 16:54

Samsung

Het lijkt maar zo dat er minder leuke apps zijn voor kinderen. Tenminste, er zijn ook zat leuke apps voor Androids. Apple heeft ze wel een fractie eerder, maar als iets aanslaat is er al snel ook een Android-versie van.

En het kunnen afspelen van Flash en zeker die USB-uitgang zou ik veel belangrijker vinden.

Dus ik zou voor de Samsung gaan

Margje

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

29-06-2012 om 16:59

Apple rules

Los van alle leuke apps -ook voor volwassenen is Apple zo gebruiksvriendelijk. Zwager heeft een Samsung, en men wat een spijt. Bij een Apple is het logisch wat je moet doen, zelfs mijn kat snapt het. Die flash is jammer maar overkomelijk, externe uitgangen mis ik niet. Voor de prijs maakt het niet uit, maar ik zou als ik jou was de IPad kopen.

Rosa van der Zanden

Vera*

Vera*

29-06-2012 om 17:33

Hier ipad

ik mis flash niet echt op mijn ipad als ik zie hoe váák flash er bij mijn desktop uitknalt.
Tja, het is natuurlijk wel jammer van de Facebookspelletjes maar als ik écht farmerama wil spelen dan gebruik ik iswifter en dan heb je 'gewoon' een pagina met flash.
Ik heb een connector met een sd-kaart en een usb-aansluiting, foto's overzetten of er een gewoon toetsenbord aanhangen is dan geen probleem.

Wij missen flash wel op de ipad

Niet voor de spelletjes (want die doen we er haast niet op), maar wel op veel sites.

(Janneke67)

(Janneke67)

29-06-2012 om 21:24

Ik heb een ipad

En ben er superblij mee. Ik mis flash niet en ook de usbaansluiting mis ik niet. Ik heb hem nu ruim een halfjaar.
Ik heb weinig last van de flashproblemen, kom weinig sites die ik niet kan openen omdat ik geen flash heb. Het overzetten van documenten of bestanden kan heel simpel met Dropbox of andere programma's die daar speciaal voor gemaakt zijn.

Je moet alleen iTunes installeren op je pc, wat ook heel makkelijk werkt. Hiermee zet je ook muziekbestanden of foto's over op je ipad.

Voordeel ook van apple is de gebruiksvriendelijkheid, geen spam, geen virussen....allemaal zoooo simpel. Mijn vader heeft er ook een en zelfs hij kan ermee overweg))

Annet

Annet

30-06-2012 om 08:46

Ik snap je twijfel

Hier zijn sinds twee weken 2 ipads in huis. Mijn kinderen gaan die vandaag cadeau krijgen van hun Opa en Oma. Ik heb die weken gebruikt om foto's, films, boeken, muziek, etc. op de Ipads te zetten.

Qua gebruik zijn ze inderdaad prachtig en makkelijk.

Maar als 'beheerder' vind ik het ondingen. Itunes werkt alleen soepel als je er precies mee doet wat Apple bedacht heeft, een emailadres hebt van een provider die bij hun voorkeuren past, bij voorkeur maar één inlognaam bij Apple hebt (met kinderen wil ik er één per kind).
Extra geheugen vind ik belachelijk duur. Wij hebben gekozen voor 32 Gb omdat de ipads dan ook gebruikt kunnen worden als dvd-speler op vakantie. Dan hoeft die niet meer mee. Maar dat kost dan wel ongeveer 100 euro extra! Ter vergelijk: ik heb vorige week een USB-stick gekocht bij de Aldi met 32 Gb geheugen voor 12,50.

Marie

Marie

01-07-2012 om 13:45

Aldi?

Hoi
De Aldi heeft nu ook een tablet in de aanbieding voor € 299,--. Zou dat ook wat zijn? De prijs in elk geval wel.
http://aldi.medion.com/md99200/nl/?refPage=aldi
Ik heb niet zoveel verstand van de specificaties, maar zo te lezen ziet het er wel goed uit.
Of kan ik toch beter flink doorsparen?
Alvast bedankt.

Annet

Annet

01-07-2012 om 15:57

kaatje1972

kaatje1972

03-07-2012 om 20:52

Annet

Annet
Volgend mij kun je het beste allebei de iPads registeren onder 1 account (max 5 Apple-apparaten per account). Het voordeel daarvan is dat als je op de ene iPad bijvoorbeeld een spelletje koopt je het op de andere iPad gratis kan downloaden. Met 2 accounts betaal je (als beide hetzelfde spelletje willen) dan dus ook 2 keer

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaatje

Kaatje

04-07-2012 om 20:18

Klopt

Ik ben er nu achter hoe ik een ander apparaat, zelfs mijn gewone pc! kan machtigen om dezelfde spellen te downloaden in Itunes als die eerder gekocht zijn via iphone.
Maar die account geef ik niet aan mijn kinderen omdat daaraan zowel creditcard als cadeaubon gekoppeld zijn. Dat koopt iets te makkelijk zonder dat ze het door hebben.
Ik heb voor de kinderen apple id's aangemaakt maar die zijn alleen bruikbaar als je al je gegevens achterlaat (bij mij dus een fake geboortedatum en een fake adres) maar helaas MOET je ook een creditcard opgeven.
Ze gebruiken nu mijn apple id. Op een of andere manier is het daarmee gelukt om geen creditcard op te geven. Nu downloaden ze gratis spellen zelf en zet ik via Itunes de betaalde spellen erop.

Ze vinden de Ipads geweldig. Opa en Oma zijn ook helemaal gelukkig ermee omdat ze zien hoe leuk de kinderen het vinden. Ze hebben er nu zelf ook een besteld. Belangrijkste reden: facetime!
Oma vindt het bovendien geweldig dat deze manier van bellen gratis is, ook vanuit vakantieadres (met wifi). Ik heb maar niet voor haar uitgerekend hoe lang ze kan bellen voor het aankoopbedrag van de Ipad ))

Account zonder creditcard op ipad

Even ter info: je kunt op de iPad wel degelijk een account aanmaken zónder credictcard. Je schaft dan een gratis app aan in de appstore en vandaaruit maak je een account (google er maar eens op).

Chris

(Janneke67)

(Janneke67)

05-07-2012 om 13:07

En wil je toch met de tijd eens iets kopen

Dan schaf je een itunes kaart aan ( bij de mediamarkt kun je die kopen)
Soort van creditcard, maar dan met saldo van 15 tot 50 euro. Daar staat een nummer op, vul je in op je appleID , en je hebt saldo op je iPad staan. Heel handig...als het saldo op is, koop je weer een andere ( - als jewilt)

Annet

Annet

05-07-2012 om 14:05

Kaatje hierboven moet annet zijn

Het was gericht aan Kaatje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.