Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Digitaal fossiel

Digitaal fossiel

10-05-2012 om 23:47

Ipad voor mijn werk

Ik mag een Ipad voor mijn werk. Ik heb veel vergaderingen (op twee verschillende locaties waar wifi is), communiceer veel per mail en ik heb een drukke agenda. In mijn ogen is het handig om altijd je mail bij je te hebben om even tussendoor je mail te checken. Op de Ipad kun je misschien net iets beter je agenda checken.

Kan ik op enige manier bij al mijn gewone documenten?

Wat doen jullie nog meer met een Ipad-voor-het-werk? Wat zijn handige app's?

Ik wil de Ipad aleen voor mijn werk gebruiken. Thuis hebben we een Ipad en ik doe er zelf weinig mee.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hangt er vanaf

Ik heb zelf mijn Ipad voor mijn werk, studie en nevenactiviteiten gebruikt. Voor de laatste 2 kan ik alle benodigde documenten via Dropbox op mijn laptop en Ipad benaderen. Voor mijn werk moest ik mijzelf via de mail documenten mailen omdat er geen Cloud service werd toegestaan. Dat zullen de meeste bedrijven als beleid hebben. Het kwam er op neer dat ik voor mijn werk alleen documenten kon lezen, maar niet bewerken.
Voor studie en nevenactiviteiten kan ik wel uitgebreid Dropbox gebruiken en omdat ik een Apple laptop heb, ook apps die en op de Ipad en op de laptop werken.
Handige apps - is geheel afhankelijk van wat je wilt doen en je persoonlijke voorkeuren. Ik heb denk ik inmiddels 10 apps versleten om notities te maken. Wat ik je wel kan aanraden is App Advice - via deze app kan je allerlei apps vinden (bijv. 10 notities apps vergeleken).

Hombre

Hombre

13-05-2012 om 08:21

Ivdh

Heb je Evernote geprobeerd? Absolute favoriet hier. Ik zoek al tientallen jaren naar een goeie note-app en deze is nagenoeg perfect n.m.m.

Prakje

Prakje

13-05-2012 om 14:14

Vergaderstukken

Zijn het handigste als ze in PDF worden aangeleverd. Gebruik dan een speciale app (acrobat nogiets) om de PDF te lezen en aantekeningen te maken.

Verbinding maken met bestanden op het werk kan alleen als dat ingericht is (vraag ICT afd).

Evernote

Hallo Hombre
Evernote ook geprobeerd en was niet wat ik toen zocht. Kan het weer eens proberen.
Ik gebruik nu voor de snelle notities "Notities" van Apple en voor het uitgebreidere werk NoteBook. Voordeel van NoteBook is dat het en op iPad en op Apple laptop werkt en ik kan bestanden (pdf's/docs/excel) er in hangen - wat erg handig is bij het archiveren van diverse vergaderstukken. Maar ik zou NoteBook nooit gebruiken zonder de laptop.
-IvdH

Hombre

Hombre

14-05-2012 om 07:50

Evernote

Wat je noemt geldt ook voor Evernote, maar excel en docs kunnen dacht ik alleen voor de betaalde versie (die ik heb).

Het mooie van evernote vind ik dat het overal werkt ipad/android/pc/mac/web en die webclipper is erg handig.

Tirza G.

Tirza G.

14-05-2012 om 12:40

Evernote

Bevalt mij ook goed. Hombre, gebruik jij het voor je werk of prive? Ik allebei en vind het wel eens lastig om daar duidelijk scheiding in aan te brengen. Heb jij daar misschien een handige oplossing voor?

Tirza

Hombre

Hombre

14-05-2012 om 21:09

Scheiding

Werk en prive, met aparte folders. Je kunt ook subfolders aanmaken maar dat werkt niet zo goed vind ik. Maar werk en prive lopen bij mij toch al flink door elkaar.

Ik zou ook graag beveiligde folders hebben met een pincode of zo, maar dat zit er ook niet op. Je kunt alleen stukken tekst versleutelen. Op zich ook handig, natuurlijk. Maar als je alles gaat opslaan wil je ook wel eens iets echt prive houden. Ook voor mensen die je ipad 'even' gebruiken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.