Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

madelief

madelief

21-04-2012 om 21:41

Ipad vs samsung tab

We hebben hier in huis de ipad 2 en willen er een tablet bijkopen. Ik twijfel nu of het de ipad3 moet worden of de samsung tab. Voordeel samsung is de flashplayer maar ik vind de ipad weer veel duidelijker en lijkt ook sneller. Wat zouden jullie doen? Gr madelief
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

22-04-2012 om 01:09

Ipad

zwager heeft een samsung en zus vervloekt dat ding. Totaal niet intuitief en met name lastig als je al verwend bent met een iPad. Niet doen, zonde van je geld.

Rosa van der Zanden

Vera*

Vera*

22-04-2012 om 11:00

Vergelijken

Op google zijn er tal van vergelijkingen te vinden tussen een ipad en (bijv.) een Samsung. Ook op youtube staan filmpjes.

Ipad

Zeker de iPad.

1. Waardevaster
2. Flash wordt al niet meer doorontwikkeld door Adobe voor telefoon en tablets
3. Apps zijn met zelde account op alle iPads te gebruiken. Dus maar 1 keer aanschaffen

Lammert

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Over flash

Toen ik mijn iPad kocht werd er in de iStore bij gezegd dat flash zijn langste tijd had gehad. Dat het een zware toepassing is die veel geheugen gebruikt. HTML 5 is de toekomst.

ZZP'er, jij hebt er verstand van, was dat nou gewoon een verkooppraatje of denk jij dat er toch wel wat in zit? Ik mis het trouwens niet echt dat de iPad geen flash ondersteunt, het is maar af en toe dat ik een site niet kan openen.

Chris

Vera*

Vera*

23-04-2012 om 11:10

Flash

Ik weet niet waar het aan ligt maar flash crasht steeds vaker op de pc, maakt niet uit of ik ie of firefox gebruik. Om toch flash te kunnen gebruiken op de ipad heb ik de app iswifter gekocht. Gebruikt veel mb dus alleen handig als je wifi hebt, je ziet dan eigenlijk een soort 'video' van de betreffende website. Bij het starten van iswifter krijg je een soort firefox interface en de websites zijn minder scherp maar het werkt wel als je het nodig hebt.

Jillian

Jillian

23-04-2012 om 13:29

Android

Het nadeel van de Ipad is dat het een gesloten systeem is. De samsung tab werkt met android waardoor je uiteindelijk veel meer mogelijkheden hebt. Android is open source en biedt de gebruiker uiteindelijk dus meer. Niet alle gebruikers hebben de behoefte aan al die mogelijkheden en dan kan apple een goede keus zijn. het voordeel van een gesloten systeem zoals apple is dat de kans op virussen echt nihil is.

Jillian

Jillian

23-04-2012 om 13:33

Verder

Een groot nadeel van de Ipad vind ik het gebrek aan een USB uitgang.

Ik zou voor een Ipad kiezen als je daarnaast ook een apple computer hebt aangzien het synchroniseren van de systemen heel goed werkt. Heb je een windows computer valt dat voordeel weg.

Bij apple zit je verder toch een stuk meer vast aan programma's als itunes. Je kan dat wel omzeilen door vanaf je computer bestanden door te mailen maar het kost allemaal wel veel meer tijd.

madelief

madelief

23-04-2012 om 18:39

Mmmm

Het blijft een lastige (luxe) keuze... Inderdaad die flash blijft een punt, android market zal ook werken. Ik heb geen apple notebook. Inmiddels ben ik wel aan itunes gewend maar misschien werkt die samsung inderdaad wel eenvoudiger voor bestanden. We kopen in elk geval een grote ipad met 64 GB. Manlief gaat in Juni naar New York en het plan is dat hij hem daar koopt. De ipad is. Daar goedkoper, kan niet vinden of dit ook voor de Samsung zo werkt. Weet iemand dat misschien? Heb wel het idee dat veel websites inderdaad aangepast worden aan apple. Maar behalve Pathe bioscopen, inderdaad daar kon ik ook niet reserveren! Hoogst irritant, flink klagen helpt misschien wel heb overigens ook een iphone, misschien is die ipad dan toch wel logischer......
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

margje van dijk

margje van dijk

24-04-2012 om 12:12

Geen ervaring met tablets maar wel een android fan

Ik blijf het qua smartphone de beste vinden, Android. En ook in mijn ervaring kan ik vaker iets wél wat mijn iPhone-vriendin niét lukt, dus hoewel men roept dat het einde van Flash in zicht is ervaar ik dat op dit moment nog absoluut niet zo. Hoe het op de tablet is weet ik niet, geen idee, maar het zal wel vergelijkbaar zijn. Ik zou ook echt gek worden als ik op geen enkele manier een USB-verbinding met mijn tablet zou kunnen maken. Dus ik zou altijd voor de Samsung gaan.

Margje

Ligt eraan

Het ligt er ook aan waar je de tablet voor wilt gebruiken. Als je de tablet ziet als een mini-pc'tje dan ben je met een iPad inderdaad beperkter dan met een Samsung.

Het is niet zo dat je geen externe bestanden op je iPad kunt zetten, maar dat moet in principe wel altijd via iTunes en is (volgens mij) beperkt tot audio- en videobestanden. Voor andere dingen ben je afhankelijk van apps.

Ik gebruik mijn iPad echter vooral om mee te internetten, spelletjes te spelen, mijn mail te checken en voor tientallen andere leuke en handige apps. Ik heb de geslotenheid van het systeem (nog niet) als een doorslaggevend nadeel ervaren. Ik heb de Samsung in handen gehad en ik vind de iPad persoonlijk een stuk mooier.

Als je vormgeving en gebruiksgemak echter minder belangrijk vindt is de Samsung een betere keuze.

Chris

madelief

madelief

27-04-2012 om 21:03

Opgelost

"probleem" is vanzelf opgelost. Eindelijk een platte Samsung tv gekocht. ( hadden nog met bult erachter) bij de tv kregen we een samsungtablet cadeau dus.... Een samsung, wordt van de week bezorgd!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.