Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

(Janneke67)

(Janneke67)

10-01-2012 om 22:45

Iphone 3o f 4

Mijn abonnement loopt af en moet ook een andere telefoon. Deze gaat haperen, die ik nu heb.

Nu ben ik tegen een leuke aanbieding gelopen van een iPhone 3. Is dat een goede telefoon, of is die iPhone 4 echt veel beter?? Die vind ik namelijk te duur. Dan vind ik die iPhone niet meer zo leuk

Ik zou wel een iPhone willen, ik heb ook een iPad, dus dan zou ik alles met elkaar kunnen synchroniseren (agenda, foto's enz) Dus vandaar dat ik wel interesse heb in deze iPhone 3.

Ik hoor graag jullie reacties!

Groetjes Janneke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

11-01-2012 om 08:44

Hangt af waar je hem voor gebruikt

Dit jaar liep het abonnement van mijn werk voor de iPhone 3 af en is vernieuwd voor eentje met iPhone 4. De iPhone 3 is minder kwetsbaar en heeft een batterij die een stuk langer duurt.
De iPhone 4 heeft een veel betere camera met bovendien flashmogelijkheid, waardoor de photo's meer geschikt zijn voor afdrukken, maar dat hangt er dus van af of je hem gebruikt voor af een toe een individuele foto op het moment als herinnering of juist vaak ipv een gewone fotocamera.
De iPhone 4 is doordat hij aan beide zijden glas heeft kwetsbaarder en de batterij duurt minder (maar nog wel makkelijk een dag afhankelijk van hoe je hem gebruikt). De resolutie van het scherm is veel hoger, waardoor hij ook geschikter is om op internet te browsen of digitale boeken te lezen. Je ziet net zoveel (alleen kleiner) als op een netbook of iPad. Als je echter al een iPad hebt (iPad1 of 2?) is dat wellicht minder interessant. Op het scherm van de iPhone3 zie je voor deze functies ook genoeg, maar luxe went snel.
Verder zijn er Apps die qua technologie geschikt zijn voor iPhone 4 en niet voor iPhone 3, maar ook dat is voor wie een iPad misschien minder belangrijk. Bovendien zijn er in 99% wel vergelijkbare Apps voor de iPhone 3 die dezelfde basisfuncties hebben.
Kortom als alles in 1 telefoon is de iPhone 4 een stuk beter, maar zolang ik de iPhone 3 had heb ik nooit het idee gehad dat ik iets miste. Ik vond de vorige overstap van een simpele smartphone die ook kon mailen of desnoods op internet kon, maar het niet echt geweldig weergaf, naar een iPhone3 al fantastisch. Wat heb je nu voor een mobiel? En wat zijn de eventuele alternatieven voor een abbonement met iPhone3?
Groeten Primavera

Anonix

Anonix

11-01-2012 om 09:53

Andersom

Hier gaat de batterij van mijn iPhone 4 veel langer mee dan die van de iPhone 3 van mijn man. Ze zijn ongeveer even oud.

Nee, ik zou niet met hem willen ruilen, maar ik zou ook wel heel blij zijn geweest met de 3 als ik de 4 (nog) niet had gehad.

Cicade

Cicade

11-01-2012 om 13:18

Voorkeur voor de 3

althans mijn man heeft een iphone 3 en het argument is hierboven al genoemd. Hij had bij verlopen van zijn abb. ook een iphone 4 gekregen maar heeft toch zijn 'oude' iphone 3 gehouden. Eigenlijk vooral omdat die een stuk minder kwetsbaar is dan de 4 en de betere camera en resolutie mist hij niet.

Blij met 3

Ik heb een tweedehands 3 gekregen en ben er onwijs blij mee. Kan nu via mijn abbo een 4 of een 4s kopen voor een boel geld maar dat doe ik dus niet. De 3 werkt prima, al is de accu van mijn foon wel snel leeg en zou ik wel een iets betere camera willen. Maar al met al ben ik tevreden. Dat synchroniseren is ideaal!

(Janneke67)

(Janneke67)

14-01-2012 om 08:29

Ben er aan uit

In de winkel was me de iphone 3 afgeraden....de app en alles was tegenwoordig allemaal afgestemd op de 4. Dat maakt de 3 dus heel traag in gebruik.
Dacht werst jaja, je wilt gewoon die 4 verkopen.

Maar een vriendin heeft ook de 3 en zei inderdaad dat haar iphone ook tergend traag was.
En ben een vrij ongeduldig typje, dus dit gaat hem niet worden.

Bedankt.

Janneke

Mijn 3 is toen ik hem kreeg gereset. Daarvoor was ie idd redelijk traag geworden maar na de reset werkt ie gewoon lekker vlot. En de apps afgestemd op de 4? Nee hoor, hooguit de zaklamp-app

Primavera

Primavera

14-01-2012 om 23:34

Wat voor een os heeft je vriendin?

Ook bij de iPhone kun je gewoon het iOs updaten en dan kunnen er echt heel veel Apps op. Il ben slechts een paar maanden geleden overgestapt op de iPhone 4, maar de 3 was echt niet traag te noemen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.