Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Iphone applicaties alleen via itunes?

Zoals de titel al aangeeft; klopt het dat Iphone-applicaties alleen (of bijna alleen) via Itunes te verkrijgen zijn? Ook de degene die gratis zijn?
Manlief heeft eindelijk zijn felbegeerde Iphone binnen en is bezig het ding naar zijn believen 'in te richten', wil een gratis applicatie downloaden maar heeft er niet zo veel zin in om bij itunes een click and buy account aan te maken of zijn creditcardgegevens in te vullen. Maar voor een Itunes account is dit wel nodig. Weet iemand of dat ook anders kan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

volgens mij kun je iPhone apps alleen via de Appstore in iTunes downloaden. Wat je kunt proberen (maar weet niet of dat werkt) is wel een account aanmaken, maar een vals creditcardnummer invoeren. Zolang je geen betaalde apps wilt aanschaffen, maakt dat niks uit.
Overigens kun je wel instellen of je vanuit iTunes automatisch via 1 of 2 kliks iets kunt aanschaffen, of dat je elke keer een wachtwoord in moet geven. Dat laatste zou ik eigenlijk als standaard instellen, ook voor de gratis apps.

liora

liora

20-08-2010 om 12:20

Heli

Wat raar dat je man geen zin heeft om zijn creditcardgegevens op te geven. Waar is hij bang voor en snapt hij wel dat juist een credticard je beschermt tegen misbruik?

Komt zo achterdochtig over.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

heli

heli

20-08-2010 om 12:34 Topicstarter

Achterdocht

Die achterdocht is ook niet onterecht; zowel de creditcardgegevens van mijn man als die van een vriend van ons zijn al eens misbruikt, 'gehacked' of hoe je het ook noemt. Bij ons viel het mee, maar die vriend is honderden ponden lichter... (overigens was dit wel in de begintijd van het kopen via internet (vliegtickets in ons geval).
Bovendien heeft mijn man alleen een zakelijke creditcard en die wil hij ook alleen voor zakelijke doeleinden gebruiken.

Gelukkig hebben we inmiddels achterhaald hoe je account kan aanmaken zonder je creditcard gegevens in te vullen.
Overigens vindt hij het wel heel vervelend dat je niet je mobile me account of je apple account gebruiken maar hiervoor weer een nieuw account moet aanmaken. Maar het is gelukt en hij is verder helemaal happy met zijn gadget

Morgana Fata

Morgana Fata

20-08-2010 om 16:08

Niet nodig

Ik heb ook geen creditcard gegevens ingevoerd en kan gewoon de gratis apps downloaden, geen probleem. Volgens mij kan je die stap overslaan, ik weet alleen niet meer precies hoe.

zomaar een naam

zomaar een naam

21-08-2010 om 14:34

Itunes kado kaart

En als je een keer een betaalde app wil kan je in de winkel een I tunes kaart kopen daar kan je dan mee betalen dan heb je ook geen creditcard nodig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.