Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

is dit betrouwbaar? sotoshop

Jeeeee, eindelijk die superleuke laarsjes gevonden. Helaas niet meer op voorraad bij Bijenkorf. Beetje surfend op internet, kom ik op een webiste waar ze nog te leveren zijn. Hier kosten ze maar 53 euro, in plaats van 175.

Mooie deal????

De webshop ken ik niet, en heet Sotoshop. Het internetadres is suijssenpolder.nl.

Nergens contact info etc. Je moet ook eerste account aanmaken. Als ik google op een van de namen krijg ik geen hits, alleen dat suijssenpolder een recreatie park is.

Is dit betrouwbaar?

(nee hè)(geen laarsjes dus hè?)

Groetjes LindaJ

Ben bang van niet, maar

Is idd een vreemde site. Ik vind het onbetrouwbaar overkomen (vooral dat er gewoon geen contactinfo is, de enige mogelijkheid is dat jij een mail ins Blaue hinein stuurt). Maar: je kunt met PayPal betalen, zeggen ze. Dan ben je als het goed is, redelijk beschermd, of niet? Ik weet niet alle ins en out van die kopersbescherming, maar heb zelf wel eens direct mijn geld teruggekregen toen ik van een dergelijke site een (duur ook nog!) badpak had gekocht en dat maar niet ontving.
Dus ik zou zeggen: zoek uit hoe dat zit met die kopersbescherming en gok het dan evt via PayPal. Wie weet zijn ze wel betrouwbaar, maar gewoon amateurs in het bouwen van een site.

NB Als die schoenen belachelijk goedkoop zijn, waar halen ze die dan vandaan? Of is het slechte namaak?

Caesar

Caesar

07-11-2016 om 10:05

Ik zou het niet doen

Geen contactinformatie
Geen keurmerk
Aanbiedingen 'te mooi om waar te zijn'
Levertijd twee tot drie weken na betaling (tegen de tijd dat je kan klagen is de website foetsie)
Tekst op website komt van een vertaal machine (kijk maar eens bij de privacy verklaring)
Onduidelijke retourvoorwaarden (ik denk dat je op eigenkosten mag retourneren naar China)

Alle signalen staan op rood hier...

Sally MacLennane

Sally MacLennane

07-11-2016 om 10:14

te vaag

Niet doen dus.

LindaJ

LindaJ

07-11-2016 om 15:32 Topicstarter

neeee

Inderdaad té vaag.
Eerst betalen en dan verzenden ze het. Als het er tenminste nog is...

Zou je zo'n site ook ergens kunnen aangeven? Zou de Consumentenbond hiervoor een meldpunt hebben?

Taxi

Taxi

07-11-2016 om 20:17

Betalen/verzenden

Heb je ooit andersom meegemaakt dan? Of bedoel je iets anders

Nastia

Nastia

07-11-2016 om 20:27

Nee

Niet betrouwbaar... Veel te vaag en geregistreerd vanaf het ptwmgs.cc domein. Hier kan je meer lezen: https://www.fraudehelpdesk.nl/nieuws/webshop_damestassen_voetbalclub/

LindaJ

LindaJ

08-11-2016 om 10:37 Topicstarter

reactie

@Taxi, je hebt gelijk, je betaald natuurlijk altijd vooraf.
Alleen kan je vaak zien of een product voorradig is. Zo niet, kan je het vaak al niet eens bestellen. Hier stond expliciet vermeld, je betaalt en als het dan leverbaar is, verzenden we het. En als het op is dan? Nu ja... daar gaat de ellende dan vast wel beginnen.

@Nastia, ja precies. Zo'n website is het dus, schoenensite met een recreatieplas-naam. Idioot.

jani

jani

08-11-2016 om 10:59

kanttekening

Je betaalt heel vaak niet vooraf maar achteraf. Anders zou ik niet zo vaak gebruiken maken van webwinkels

Maar deze webwinkel: niet doen maar daar ben je intussen zelf ook al achter

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.