Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Vraagje

Vraagje

08-12-2011 om 17:58

Is er een webdesigner in de zaal?

Ik heb een vraagje. Ik heb sinds 2005 een website, deze loopt goed, maar ziet er niet meer zo spectaculair uit. Ik ben er eigenlijk wel een beetje op uitgekeken. Ik zou 'm dus wel opnieuw willen maken.
Deze site is wel heel goed vindbaar bij o.a. google. Als je op een van de 3 meest gangbare zoekwoorden zoekt in mijn branche verschijn ik op de eerste pagina van google. Daar ben ik heel blij mee dus, en dat wil ik graag zo houden, daardoor heb ik al die tijd eigenlijk niets durven veranderen aan de style van mijn website. Ik verander wel eens wat kleine dingetjes en wissel wat foto's om, maar helemaal iets nieuws maken, dat durf ik dus niet.
Dus wil ik wel eens weten van een webdesigner of het kan? Kan ik zomaar een nieuwe layout maken? Met anders geformuleerde teksten? Ik kan de paginanamen en titels gewoon hetzelfde houden, dat maakt niet uit.
Toendertijd heb ik de site zelf gemaakt in dreamweaver, maar dat was best veel werk. Ik zat er eigenlijk over te denken om dit keer Wordpress te gebruiken.

Afijn, dat zijn mijn vragen, weet iemand hier meer van, zou dit kunnen zonder mijn vindbaarheid te verpesten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Gewoon doen zou ik zeggen. Zoekmachines hebben een ingewikkeld systeem van websites indexeren maar er zijn een aantal redelijk simpele dingen die je kunt toepassen om hoger in de indexering uit te komen. Zoals trefwoorden gebruiken, zogenaamde alt-teksten bij foto's (veel foto's scoort ook goed) en links naar andere sites.
Ik denk dat er een heleboel sites zijn die je kunnen helpen, zoek op de term SEO (search engine optimization).
Succes!

Vraagje

Vraagje

09-12-2011 om 09:34

Picasso

Picasso, even voor de zekerheid, ben jij webdesigner o.i.d? Je antwoord komt n.l. eigenlijk op mij over als; 'ach waag het er gewoon op, zal vast wel goed komen" . Maar het probleem is, ik wil geen gokje nemen, zit niet te wachten op een klantenterugval, alleen maar omdat ik 'uitgekeken' ben op mijn website.
Toendertijd heb ik me helemaal ingelezen in hoe je optimaal gevonden kon worden, en dat is me ook gelukt. Dat ging niet in een dag natuurlijk, na ongeveer een half jaar stond mijn site zo hoog en dat wil ik echt niet verpesten, ik heb namelijk ooit eens de tekst van mijn eerste pagina afgehaald (foto en logo vond ik voldoende, net als de omslag van een boek, de rest komt binnenin) maar toen zakte ik dus na een paar dagen compleet weg uit de zoekresultaten. Gauw alles weer teruggezet en toen kwam ik weer terug, vandaar dat ik het wel griezelig vind en graag wat reakties van ervaringsdeskundigen of webdesigners zou willen horen.

Vraagje

Nee ik ben geen webdesigner, wel webredacteur. De site waar ik aan werk staat altijd al bovenaan dus wat dat betreft ben ik wel een beetje verwend, vandaar misschien de achteloze uitstraling van mijn bericht. Zo was het niet bedoeld
Maar ik heb meerdere trainingen in vindbaarheid gehad. En daar komen dus een aantal belangrijke stappen in naar voren waarmee je punten kunt scoren. Maar wat het effect precies is als je je website omgooit weet ik niet. Maar als je toch lager zit dan kun je jezelf weer hoger krijgen. Alleen heb je wat google betreft nooit garanties omdat ze hun spelregels regelmatig veranderen.

Vraagje

Vraagje

09-12-2011 om 20:58

Webdesign (en nog voor picasso)

Bedankt voor je antwoord. Het is op zich niet nodig dat ik nu hoger in de indexering kom ofzo, en inderdaad heb ik de alt-teksten enzo ook al ingevuld, het is meer dat ik niet weet wat er gaat gebeuren als ik de boel verander, en als ik toch lager zit wil dat niet zeggen hoe lang het gaat duren om mezelf weer hoger te krijgen.
Inderdaad weet ik dat googles spelregels erg geheim zijn, niemand weet precies hoe ze precies indexeren, maar omdat ik al 5 jaar bovenaan sta (in de top 10) wil ik dat niet verspelen, snap je wat ik bedoel?
Ik hoop dat er hier misschien toch nog een webdesigner zit die weet wat het effect zal zijn (want anders laat ik het maar gewoon zo hoor

Alternatief: nooit vernieuwen?

Het alternatief is dat je nooit meer iets verandert aan je site. Maar dan weet je zeker dat het er over een tijdje achterhaald uit zal zien. Bovendien kan google zijn algoritmes aanpassen waardoor je alsnog gaat zakken. Dat kun je beter maar voor zijn, lijkt me! Af en toe vernieuwen hoort erbij, en desnoods een tijdelijke terugval. Het alternatief is nog veel minder aanlokkelijk!
Maar ik ben absoluut geen expert hoor.

Primavera

Primavera

13-12-2011 om 17:01

Inhoud!

De google-regels veranderen inderdaad steeds, maar één ding blijft hoe dan ook het belangrijkste: inhoud en dan voornamelijk tekstinhoud.
Dat je site de eerste keer zo gezakt was komt doordat je de belangrijkste pagina (de home) had veranderd in iets waar nauwelijks relevante text op stond. Google kijkt vooral naar teksten, dus als die missen dan zak je inderdaad, omdat die pagina voor google nergens meer over gaat.
Geef verder beschrijvende namen aan plaatjes en zorg dat je de sleutelwoorden in beschrijvende titels verwerkt (h1, h2, h3, enz.) Zorg ook dat de titel van de pagina inderdaad beschrijft waar het over gaat en het liefst wat (zinnige) sleutelwoorden bevat.
Probeer om niet teveel de html-namen van je site te wisselen, omdat dat zorgt dat links derden die naar jouw site verwijzen het niet meer doen.
Kijk uit voor slimmigheidjes die soms door SEO-sites aangeprezen worden. Die werken soms even, maar worden over het algemeen na korte tijd zwaar afgestraft met lage googleranking. Eerlijkheid loont uiteindelijk het beste.
Groeten Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.