Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Is er hoop voor een verzopen smartphone?

In de wc gevallen. Grrr. Eigenaresse heeft zo'n spijt van haar onoplettendheid!

Uit elkaar gehaald, in de rijst gelegd, maar zou dat helpen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

21-01-2013 om 22:13

Hoi
Ja in de rijst (niet snelkook) leggen helpt, maar dan wel minimaal 24 uur.
Hier is smartphone van dochter 2 keer "verzopen", bij de derde keer deed alles het weer, behalve de microfoon. Je moest heel hard schreeuwen. Nog een poosje later kreeg ze steeds de melding dat de simkaart niet werd geaccepteerd.
Maar na 1 zwempartij deed de telefoon het dus nog prima.

lennest

lennest

21-01-2013 om 22:31

Zelfs in de verf

Ik heb de mijne in een pot verf laten vallen, hoe dom kun je zijn! Met de gedachte: het is nu toch over en uit, onder de kraan afgespoeld, met een tandenborstel de randjes schoongemaakt, in de zon gelegd en na een week kwam de telefoon weer tot leven. Maar: na een half jaar was het wel over, uit en sluiten. Ik heb nu een iPhone, die kan nergens tegen, een beetje condens en vergeet 't maar. Volgens mij moet je er gewoon geluk mee hebben. Die rijst onthoud ik maar eens, dat was ik nog niet opgekomen, wie weet heb ik het nog ooit eens nodig.

margje van dijk

margje van dijk

24-01-2013 om 09:44

Nooit aanzetten

Zolang je maar niet direct gaat proberen of hij het nog doet (want dan veroorzaak je meteen kortsluiting = stuk) en hem eerst heel lang laat drogen heb je wel kans dat hij na die droogtijd nog leven geeft.

Margje

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

27-01-2013 om 15:12 Topicstarter

Tja

Geduld is een schone zaak. En voor een smartphoneadept erg lastig. Dus ze heeft een andere gekocht.

Oh ja, inderdaad te snel aangezet denk ik, dat is ook wel lastig,,wachten tot tijdstip x waaropie droog zou kunnen zijn.

Hoe lang nemen jullie als droogtijd ( voor als er ergens in mijn omgeving weer eens zo'n apparaat kopje onder gaat) ?

Ans

Ans

31-01-2013 om 16:24

Bromvlieg

Wil je mij uitleggen wat je bedoelt met 'in de rijst leggen'. Ik heb een verzopen camera en wil dat ook graag eens proberen. Misschien voor jou heel logisch maar voor mij niet: leg je de camera gewoon in ongekookte rijst?

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

31-01-2013 om 19:45 Topicstarter

Hij doet het weer

Maar ze had inmiddels een andere gekocht.

Wel is nog steeds achter het scherm vocht te zien, dat kan nooit goed gaan op den duur denk ik.

In de rijst: je stort een zak ongekookte rijst in een plastic bakje. Je graaft je verzopen apparaat erin tot je niks meer ziet. Bakje dicht. Klaar.
Wie weet werkt het ook voor camera's??

Marie

Marie

31-01-2013 om 22:32

Batterij eruit

Hoi
Bij een telefoon moet je wel de batterij eruit en de achterkant er af halen en dan in de rijst "begraven".
Ik denk dat je dat ook moet doen met een camera. En dan echt wel een dag of 2 er in laten zitten.
succes

Ans

Ans

01-02-2013 om 13:02

Leuke proef

Haha, lag me rot als het gaat lukken. Ik vind het in elk geval een leuke proef en ik laat het wel weten of het gelukt is. Ik laat hem een weekje in de rijst liggen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.