Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

brevis nuntius muneris

brevis nuntius muneris

02-12-2011 om 17:31

Kan niet smsen naar viercijferige nummers

Ik heb sinds een tijdje kruidvat mobiel, hiervoor had ik vodafone. Vroeger kon ik mijn hyves updaten door te sms-en naar het viercijferig nummer van hyves. Toen dat niet meer lukte, weet ik het eerst aan hyves - ik deed het niet vaak genoeg om het aan de overstap te linken. Maar ik blijk helemaal geen viercijferige nummers meer te kunnen sms-en... Ik kan ook niet meer stemmen op programma's bijvoorbeeld. Als ik naar een viercijferig nummer probeer te sms-en blijft hij het minutenlang telkens opnieuw proberen alvorens de melding te geven "kon niet verzenden". Toch sms ik elke dag meerdere malen zonder enige problemen naar "gewone" telefoonnummers. Ook kan ik de sms-jes van mijn familie gewoon ontvangen. Het zijn alleen de viercijferige nummers die problemen geven.

Ik dacht eerst dat ik per ongeluk mijn telefoonnummer via sms dienstenfilter geblokkeerd had (heb ik in het verleden wel voor mijn zoon gedaan). Maar om dat te controleren moet je "status" sms-en naar 1555 - een viercijferig nummer, en je raadt het al : hij verzend hem niet. Dat geeft mij toch het idee dat het niet aan het dienstenfilter ligt.

Het nummer voor de SMS centrale bleek te kloppen, maar dat dacht ik ook al, want gewone sms-jes doet hij wel.

Kan iemand met meer verstand van mobieltjes licht op dit mysterie werpen ??

Nuntius

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

02-12-2011 om 22:02

Aanmaken als nieuw contact

dan doet hij het ws wel.

brevis nuntius muneris

brevis nuntius muneris

05-12-2011 om 14:33

Sinas, helaas..... maar weet inmiddels waarom

Sinas, ik had je oplossing wel geprobeerd maar hij werkte niet...

Inmiddels heb ik echter een medewerker van kruidvat mobiel gesproken, die me vertelde dat bij kruidvat prepaid het sms-en naar viercijferige nummers per definitie onmogelijk is. Er is dus niets mis met mijn instellingen of telefoon - het kan gewoon niet met kruidvat prepaid....

Jammer maar helaas, er is dus niets aan te doen...

Toch bedankt voor de reactie !!

Nuntius

sinas

sinas

05-12-2011 om 22:51

Balen!

had ik nog niet eerder gehoord zoiets. Jammer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.