Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Brianna F

Brianna F

25-11-2011 om 19:39

Keuze tussen laptop en desktop?

Ik heb de keus tussen een desktop of een laptop.
Geen idee wat ik zal kiezen. Wat is handiger? beter? De laptop zal vaak op het bureau staan, gekoppeld aan een groot scherm met apart toetsenbord, dus het gemak van een desktop. Natuurlijk is het handig dat ik overal in huis met dat ding kan gaan zitten, maar ik zie het niet snel gebeuren. Maar dan nog zijn er voor of nadelen ten opzichte van elkaar?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mogelijkheden

Als je al een groot scherm en mooi toetsenbord hebt hoef je dus alleen de desktop. Ik heb genoeg aan een laptop, maar een pc heeft een groter geheugen en meer mogelijkheden. Vooral als het apparaat toch op èèn plek zou blijven staan zou ik denk ik kiezen voor pc.
Hier sprak de leek.

dc

dc

26-11-2011 om 10:16

Ook

Als ik jou was zou ik een pc kopen. Een laptop als pc gebruiken is een beetje zonde.

En voor elders in huis misschien een smartphone of tablet?

Maylise

Maylise

26-11-2011 om 13:23

Desktop

Een desktop is goedkoper, je krijgt meer waar voor je geld (groter geheugen, sneller processor) en hij gaat veel minder vlug stuk. Bovendien is een reparatie ook goedkoper omdat je makkelijker individuele onderdelen kan vervangen. Zeker als je het scherm en toetensbord al hebt zou ik voor een desktop gaan. Zelf heb ik allebei maar thuis werk ik het liefst vanachter mijn desktop. Mijn laptop is dan weer handig voor als ik op reis ben en op vakantie ga maar als dat voor jou niet geldt dan zou ik voor een desktop gaan.

Brianna F

Brianna F

27-11-2011 om 10:25

Niet bepaald

De laptop die ik heb gezien heeft meer geheugen dan de desktop waar ik nu aan zit.

dc

dc

27-11-2011 om 20:32

Specs?

Wat wil je ermee doen? Als je bijvoorbeeld veel spelletjes erop speelt dan is de videokaart erg belangrijk. Die ook even vergelijken dus.

Brianna F

Brianna F

28-11-2011 om 13:15

Voornamelijk

Mailen en surfen. Af en toe een filmpje kijken, (niet zelf downloaden)en radio luisteren

dc

dc

28-11-2011 om 20:49

Nou

Dan heb je niet echt veel nodig. Link je de computer aan de tv voor het filmpje, of kijk je direkt op de computer? In het laatste geval moet je even nadenken of een groter scherm of een mobiele locatie het belangrijkste is.

Voor enkel mailen en surfen zou ik persoonlijk voor een ipad gaan. Maar da's voor het fimpje niet zo handig.

Brianna F

Brianna F

29-11-2011 om 09:45

Apart scherm

Als ik aan het bureau zit wil ik er gewoon een normaal toetsenbord en een groot scherm aanhangen. Radio luisteren op een Ipad lijkt me lastig en dat doe ik dus ook via de computer, omdat we hier verder geen ontvangst hebben.

dc

dc

29-11-2011 om 13:17

Radio enzo

Wij hebben een digitale radio, waarmee je via het wifi netwerk ook dingen van de computer kunt afspelen. Ik ben er echt heel erg blij mee.

En wat betreft je keuze, als je verder niet door het huis heen wilt met je computer, zou ik gewoon voor de goedkoopste optie gaan. En dat is een desktop als ik het zo bekijk. (Ik heb op de Dell site vergeleken, mijn favoriete merk).

Brianna F

Brianna F

29-11-2011 om 18:11

Het wordt ook een Dell, ook ons favoriete merk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.