Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Kindercomputer

Hoi.
Over twee weken wordt mijn meiske 4 jaar. We zouden haar graag een kindercomputer willen geven.
Ik ben benieuwd of hier ouders zijn met goede (of minder goede) ervaringen met kindercomputers. Waar let je op?
Ze is erg geïnteresseerd in onze computer en als ze de kans krijgt doet ze al spelletjes met de muis. Ook wil ze graag met letters bezig.
Het zou mooi zijn als hij al een beetje helpt met het omgaan met een "echte" computer, denk aan muis etc.

Heel graag ideeën, ervaringen en tips!

Groetjes Lunamaya

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

22-01-2012 om 00:19

De gewone computer dus

Ik zou geen aparte kindercomputer kopen. Ze is bijna vier, gaat naar school en daar in de klas staat een…computer! Hier deed mijn vierjarige gewoon spelletjes op de laptop, en in de klas deden ze werkjes op de computer. Echt, over twee jaar moet jij aan je dochter vragen hoe hè iets op de computer doet, want die kinderen groeien er gewoon mee op. Mijn zoon van nu zes heeft ons vorig jaar uitgelegd hoe je op onze toen nieuwe MacBook de rechtermuisklik op het touchpad moest doen....echt waar!

Dus investeer je geld in een leuk spelletje, kijk maar eens in de speelgoedwinkel.

Groet, Mamvantwee

Isabella Caramella

Isabella Caramella

22-01-2012 om 08:43

Tips voor leuke spelletjes?

Mamvantwee ea, hebben jullie tips voor leuke spelletjes?

Mamvantwee

Mamvantwee

22-01-2012 om 10:56

Nou, even denken

Wij hebben wat spelletjes gekocht destijds. Oa Doraspelletjes, Farm Friends, Caspar het spookje, Ollo de Tomaat (een avonturen zoekspel), Clifford (idem, nog steeds leuk).

Maar nu we een MacBook hebben, draaien onze pc-spelletjes daar niet allemaal meer op. Nu is de Wii populair hier, en we hebben even geen nieuwe computerspelletjes meer gekocht.

Ook leuk misschien als ze met taal bezig wil: Woordkasteel. Dat is gratis te downloaden, is bedoeld om de stof op school te oefenen, met allemaal spelletjes, dus voor de bijna-4-jarige wsl nog wat te vroeg. Maar mijn kinderen hebben een voorsprong, en vonden dat erg leuk om te doen.

Groet, Mamvantwee

Spelletjes

Er zijn heel veel spelletjes te vinden op het net.
Hier deden kinderen ook ClubPenquin en Transformice.
Bij mijn dochter is nu een 4-jarige in het spel Transformice waarvan de oudere broer helpt met de tekst. Soms ook vrienden (is internationaal) die elkaar helpen met vertalen of even in de eigen taal communiceren (Spaans, Roemeens, Frans, Nederlands, arabisch).
Gewoon op de pc. Met al die games moet het geheugen van de pc wel groot genoeg zijn en inmiddels kunnen we hier niet meer toe met de normale hoeveelheid mb's en hebben een abonnement met meer mb's anders zijn die games te traag.
Er komt vaak wel een heleboel reclame en cookies mee met die gratis games.

Eigen pc

Overigens is het natuurlijk ook heel leuk als je een eigen pc voor je kind cadeau kunt geven. Hoeft niet nieuw te zijn. Een laptop is nog handiger want die kun je verplaatsen en zonodig innemen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.