Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Ans

Ans

21-09-2011 om 08:49

Kinderen online

Mijn dochter is 9 en zit in groep 7. Zij is de jongste in de klas, rest is 10 en 11. Mijn dochter begint nu net als de rest met online spelletjes. Behalve op dit forum en hotmail surf ik alleen dus ik begrijp er niets van. Wat doet een spelletje als Eccky met kinderen die net beginnen? Ik begrijp dat ze dan online chatten, volgens mijn dochter is het o.k. omdat er niet gescholden mag worden maar ze weet toch niet wie er aan de andere kant zit? Verder wil ze voor sinterklaas spelletjes van Sims. Is dat onschuldig? Ik weet dat ze mee moet gaan met de rest maar ben zelf een nitwit en huiverig door alle verhalen waarbij het verkeerd gaat. Hoe ga ik hiermee om en hoe doen jullie dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Thursday Next

Thursday Next

23-09-2011 om 10:17

Leren

Ook internet moeten ze leren. En dat kan, vind ik, prima met hyves. Hyves kun je goed afschermen, zodat onbekenden vrijwel niets zien. Als je mensen als vriend wilt moet je un daarvoor een verzoek sturen, en zij moeten dat accepteren. Vrienden worden gaat dus van 2 kanten. Maak voor jezelf ook een hyves-pagina en kijk hoe het werkt, vooral de privacy-instellingen.
Ecky is een spelletje van hyves, waar een poppetje (jijzelf) door een wereld loopt, kleding en spullen kan kopen en spelletjes kan doen. Je kunt "praten" met de andere poppetjes die rondlopen.
Via Hyves kun je ook chatten, alleen met je hyves-vrienden.
Waar ik op hamer bij het internetten: geef nooit je echte volledige naam, woonplaats, telefoonnummer en email aan anderen. Accepteer geen vrienden die je niet kent. Denk goed na voordat je berichtjes neerzet, over een jaar kunnen ze nog zichtbaar zijn en wil je dat? Wil je dat iedereen kan zien dat jij... Dat werkt hier prima.

De Sims is een spel dat je niet online speelt (volgens mij) waarmee je ook een eigen huis en zo kunt inrichten. Maar dat ken ik dan weer niet zo goed.

Moeder van puberdochter

Moeder van puberdochter

23-09-2011 om 10:45

Slechte ervaring met ecky

Hyves kan heel goed werken, zolang je inderdaad zelf de instellingen goed bekijkt. Hier mag dochter geen achternaam of schoolnaam of woonplaats invullen. Veel kinderen doen dat wel. Foto's van halfblote pubermeiden vind ik ook vragen om problemen.

Ecky is iets minder onschuldig als hierboven beschreven. De poppetjes die ze tegenkomen zijn niet de vrienden die ze zelf geaccepteerd hebben. Dochter is in die gesprekjes benaderd om sex te hebben.

Sims vind ik een prima spel, gewoon thuis met een cdrom.

Online spellen doen is ook prima, zolang het kinderspellen zijn (op de leeftijd van je dochter). Kijk vooral mee naar de spellen en probeer ze zelf ook uit.

Thursday Next

Thursday Next

23-09-2011 om 12:37

Klopt,

inderdaad zie je bij Ecky niet alleen je eigen vrienden. En worden er wel rare verzoeken gedaan. Maar ook dat is iets waar ze mee om moeten leren gaan. En dan kunnen ze dat beter merken met Ecky, waar verder geen link zit naar de echte of hyves-persoon dan met msn of zo.
Ze spelen hier trouwens in de kamer waar ik er zicht op heb. Ik heb verteld dat er zulke gesprekken kunnen komen, en dat ze die moeten negeren.

Thursday Next

Thursday Next

23-09-2011 om 12:40

Aanvulling:

negeren maar wel melden bij mij. Als andere poppetjes vervelend worden stopt ze met Ecky, gaat een andere keer verder. Indien nodig kan ik een vervelend persoon aanmelden bij hyves/Ecky. Het valt dochter nu vooral op dat bij de boodschappen zoveel schrijffouten worden gemaakt.

Jesse_1

Jesse_1

23-09-2011 om 23:58

Eccky

Nou, op zich vind ik het digitaal bezig zijn van kinderen op die leeftijd prima.
Van Eccky hoorde ik eerder rare dingen. Mijn kinderen spelen het niet meer en ik weer dus ook niet of het waar is (om het zelf te spelen zou ik het echt een tijd moeten doen, en dat heb ik dus niet gedaan - had niet zo'n zin om in een virtuele wereld tussen de klasgenootjes van mijn kind te leven).
Eccky is een virtuele wereld, waarbij je spelletjes moet doen om 'geld' te verdienen, waarmee je dan eten voor jezelf koopt, of meubels voor je huis etc. Daarnaast doe je het samen met andere Eccky-spelers - heel sociaal dus.
Nu blijkt dat het ook in deze virtuele wereld, de Eccky-poppetjes verkering met elkaar aangaan, of gewoon simpelweg met elkaar naar bed gaan. Er zitten maar een paar meisjes uit de klas van oudste op Eccky en de sport is een beetje voor hen om met zoveel mogelijk anderen 'naar bed te gaan'.
Ik vraag me af of ik deze vorm van virtuele wereld nu nog wel zo leuk vind (het spel is bedoeld voor kinderen van 6 tot 15 jaar). Komt nog bij dat ik van nichtje (11) hoorde dat een vriendin van haar ook met iemand had geslapen op Hyves en dat daar ook allemaal geluidseffecten bij hadden gezeten (dit kan uiteraard ook verzonnen zijn).
Ik weet het allemaal dus zo net niet, maar ben er niet rouwig om dat ze Eccky niet meer spelen!
Jesse

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.