Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Kindle

Een aantal weken gelden was er hier een draadje over ereaders, dat ik met interesse volgde.
Ik heb deze week een Kindle gekocht en ben helemaal happy !
Na eerst wat boeken via Amazon te hebben gekocht, staan er nu ook Nederlandse boeken op, via Bol.com en geconverteerd met Calibre, zo gebeurd en leuk om zo weer Nederlandse te lezen ! En ik sta versteld van het aantal gratis en supergoedkope boeken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoe doe je dat?

ik heb ook een kindle en ben er zielsgelukkig mee!!! koop al mijn boeken via amazon, maar vind het ook leuk om af en toe weer eens nederlands te lezen, kun je uitleggen hoe calibre werkt? zal eens googlen ook...

Found it!

en ben het nu aan het downloaden... ziet er geweldig uit!
dank

Shonagh

Shonagh

12-02-2012 om 13:30 Topicstarter

Ozzieozzie

Leuk !

Leuk!

Leuk een Kindle draadje. Ik heb de mijne al een half jaar. En ik ben er zo blij mee. Boeken haal ik overal vandaan. Even in Mobi omzetten en ze gaan zo op de kindle..
Nu ben ik op jacht naar eentje voor dochter. Niet echt dringend maar kijk af en toe op marktplaats.
Er is ook een eboeken forum ook erg interessant en leuk http://www.eboekenforum.nl
Welke Kindle hebben jullie. Ik heb de Kindle 3 met toetsenbord en wifi.

Shonagh

Shonagh

14-02-2012 om 23:15 Topicstarter

Kjaneway

Ik heb een Kindle 4, simpel en ook de lichtste ! Boeken downloaden doe ik toch thuis, er kunnen er 1400 op, nou daar heb ik wel genoeg aan in mijn vakantie

Janeway

Janeway

15-02-2012 om 23:40

Boeken

Ja er kunnen zoveel boeken op.. De wifi zat er op, dat was toen de enige die ik kon bestellen en in Ned bezorgt werd. Behalve de hele grote. Maar die wilde ik niet. Ik zou nu ook een kindle 4 kiezen maar met deze ben ik ook heel blij..En over vakantie's wist je dat je pdf ook op je kindle kwijt kan. Je kan bijv van je paspoort en andere papieren een scan maken en opslaan als pdf. Dat op je kindle zetten zodat je altijd een backup hebt van je papieren. Vond het wel een goede tip.
groetjes

Thursday Next

Thursday Next

16-02-2012 om 16:22

Nadelen

Er zijn ook veel nadelen aan de e-readers en kindles, zie hier:
http://www.cracked.com/blog/8-unexpected-downsides-switch-to-e-books/

Shonagh

Shonagh

17-02-2012 om 20:48 Topicstarter

Inderdaad thursday

die zijn er ook, LOL.

Shonagh

Shonagh

20-02-2012 om 23:20 Topicstarter

Balen!

Nadat ik 2 boeken van Bol kon converteren, lukt het met de derde niet ;o( Er blijkt DRM op dit boek te zitten (Digital Rights Management) en dat zie je pas na aankoop.
Iemand nog een idee om toch NL boeken op een Kindle te lezen ( Amazon verkoopt deze nog niet).

Janeway

Janeway

20-02-2012 om 23:35

Shonagh

Je kan met het programma Calibre en een plugin je drm van je boek verwijderen.. Hoe dat precies gaat weet ik niet maar daar kan je op googlen.
Verder haal ik mijn boeken overal en nergens vandaan.. Nieuwsgroepen ed. Verder zijn er ook wel sites waar je gratis boeken kan downloaden.. Op bol staan er ook wel wat. En zo zijn er wat meer sites.

Shonagh

Shonagh

20-02-2012 om 23:41 Topicstarter

Bedankt

Ik geef het door aan de technische dienst hier, het wordt me nu te ingewikkeld ;o)

Shonagh

Shonagh

22-02-2012 om 23:34 Topicstarter

Janeway

Tis gelukt ! Fijn toch dit forum , top !

Janeway

Janeway

23-02-2012 om 22:03

Nog een forum

Graag gedaan!! nog een forum waar je veel kan lezen over e readers en boeken is het eboekenforum.nl

Shonagh

Shonagh

25-02-2012 om 12:34 Topicstarter

Janeway

Die tip had ik al ( van jou ?), vind het een beetje een warrig forum,maar misschien moet ik me er nog eens goed in verdiepen, maar ben veel te druk met lezen ;o)

Nog tips?

ik word een beetje flauw van alleen maar Jane Austen en Charles Dickens en zoeken op 'free books' in de kindle-store is niet erg specifiek.

Shonagh

Shonagh

27-02-2012 om 22:45 Topicstarter

Gratis?

Ja dat zijn meestal klassiekers, ik heb er (nog) niets van gedownload. Ik heb een combinatie van goedkope en normale geprijsde boeken, gewoon wat me leuk leek/ lijkt. Aanrader: Call the Midwive (£4.99) en een oude van Sjowall en Wahloo: Martin Beck series, Roseanna ( £ 0.99)

Janeway

Janeway

29-02-2012 om 12:27

Nieuwgroepen

downloaden uit nieuwsgroepen. Maar ja dat is niet echt zoals het hoort. Verder heeft Bol gratis boeken.
En ik googelde met gratis Epubs en kwam bv op deze pagina
http://www.mobipocket.com/freebooks/default.aspx
of gewoon http://books.google.nl/books.
Je kan mij evt mailen op janeway apestaart reist.nl

Shonagh

Shonagh

01-03-2012 om 00:04 Topicstarter

Heel erg.....

illegaal, maar ik kreeg vandaag van een collega een USB stick met 3,5 GB aan boeken, joepie !!!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.