Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

notje

notje

26-09-2011 om 10:31

Kleinere tekst?

Ik heb sinds gisteren na het opstarten van mijn pc kleinere tekst.Ik snap er niets van,het leest niet fijn en ik krijg het niet meer goed.Wie weet hoe het moet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Notje

Ik weet zo niet direct hoe je de tekstgrootte van het systeem instelt (is vast wel ergens in de Help te vinden), maar ik weet wel dat je tekst in bijv. Word en je browser kunt vergroten en verkleinen door gelijktijdig op CTRL te drukken en met het wieltje van je muis te scrollen.

Misschien helpt dit?

Chris

Merel

Merel

26-09-2011 om 11:45

Ctrl+ of ctrl-

Je kan je tekst (per ongeluk) vergroten en verkleinen door ctrl+ (groter) of ctrl- (kleiner) te klikken (of met een mac command+ en command-)
Dus misschien is zoiets gebeurd? Dan zou je in jouw geval het dus weer normaal krijgen door op ctrl+ (of command+) te klikken. (een keer of meerdere keren, hoe vaker je klikt hoe groter/kleiner)

Merel

Ctrl+ en ctrl- heeft precies hetzelfde effect als ctrl en scrollen

Chris

Merel

Merel

26-09-2011 om 18:49

Chrish bij mij niet

Bij mij niet hoor Chris, als ik scrol+ctrl doe dan komt het beeld naar voren alsof ik met een vergrootglas inzoom. De zijkanten verdwijnen van de pagina, alles komt gewoon dichterbij en de letters worden wat waziger. Als ik command+ doe, dan blijft de layout van de pagina in beeld en worden alleen de letters groter, maar niet waziger. En met het scrollen krijg ik de letters trouwens niet kleiner, alleen maar groter.

Opgelost?

Ik snap het Merel, in Apple werkt het dus blijkbaar anders dan in Windows.

Maar Notje, is je probleem inmiddels opgelost of is alles zo klein geworden dat je helemaal geen tekst meer ziet?

Chris

notje

notje

28-09-2011 om 21:11

Hihi chrish

Ja ik lees nu met een loep.
Nee het is nog niet opgelost,ik kan met ctrl en de muis wel de tekst groter krijgen maar al het andere werkt niet.En mijn werkbalktekst blijft ook klein.Ik wen er al aan geloof ik,of het is omdat ik moe ben van het werken de afgelopen dagen
Toch bedankt!Ik ga even aan een vriend vragen die er meer van weet.

Resolutie?

Is de resolutie misschien hoger gezet op de één of andere manier?
Dan wordt alles kleiner, dus ook de iconen op je bureaublad e.d. In windows 7 klik je met rechts op je bureaublad en dan heb je de optie schermresolutie. In andere windows versies werkt het ook met rechts klikken op je bureaublad, maar dan moet je geloof ik naar eigenschappen. Dat weet ik niet meer precies.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.