Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Kwaliteit Fotoboek Once Upon

Goedemorgen allemaal ,

Na jaren achterstand in het maken van fotoboeken, heb ik eindelijk een manier gevonden om makkelijk de fotoboeken te maken en bij te houden. Namelijk met de app Once Upon. Mooi design, niet te veel keuze, zodat ik ook niet te lang blijf perfectioneren. 
Als proef alvast een fotoboek besteld. Alleen valt de kwaliteit van de foto's me tegen. Digitaal zijn ze scherp, maar in het boek zie je veel grove pixels. Jammer! Maar ik heb niet eerder ene fotoboeken besteld, ook niet bij een andere aanbieder. Dus geen vergelijkingsmateriaal. Ik heb trouwens niet voor glans gekozen, maar voor mat.

Mijn vraag : Wie heeft ervaring met de fotoboeken van Once Upon en wat vinden jullie van de kwaliteit? En hebben jullie vergelijking met andere aanbieders, hoe is de scherpte van de foto's in deze boeken?

Ben benieuwd, alvast bedankt!!

Bijtje82

Bijtje82

15-04-2022 om 21:49

Ik bestel mijn fotoboeken, posters en losse foto's eigenlijk altijd bij foto.com

Oh ik zie dat ze tijdelijk uit de lucht zijn. Over een dikke week weer online. 

ik bestel mijn foto albums bij albelli. Foto's zijn scherp. 
Ik fotografeer graag en volg regelmatig workshops. Veel fotografen maken gebruik van profotonet. Zelf vind ik dat te duur voor een album met vakantiefoto's maar voor een foto op canvas of aluminium is het een aanrader. Of een heel mooi album, dat kan natuurlijk ook. 

Zou het kunnen dat je een te lage resolutie voor de foto's hebt gebruikt? Voor beeldscherm heb je een resolutie van 72 dpi nodig, maar voor afdrukken wordt een dpi van minimaal 240, liefst 300 gerekend. Anders kun je inderdaad de pixels zien op een afdruk. Vaak zijn foto's die via Whatsapp of mail zijn verstuurd zodanig gecomprimeerd dat je ze eigenlijk niet meer met goed fatsoen kunt afdrukken, of alleen op heel klein formaat. Dat zegt dus niet zo veel over de kwaliteit van de fotoboeken, als wel over de kwaliteit van de fotobestanden die zijn gebruikt. Netjes zou wel zijn, als je bij het maken van je boek een melding zou krijgen als de foto's van een te lage resolutie zou zijn. Dat alles gezegd hebbende; ik heb nog nooit met Once upon gewerkt, dus ik weet niks over hun kwaliteit. 

Sned

Sned

21-04-2022 om 21:59 Topicstarter

Bedankt voor jullie reacties!
Resolutie van de foto's is goed. Once Upon geeft een melding als ze lager zijn dan 300 dpi. Ik he  de andere fotoboek-apps ook bekeken, maar once upon werkt zo lekker makkelijk . Jammer dat ze niet mooi afgedrukt worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.