Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

Roos

Roos

23-02-2009 om 21:48

Laptop - mobiel internet

Omdat ik ergens een huis ga onderhuren kan ik geen internet aanvragen. Daarom zocht ik alternatieven voor mijn internet verbinding, en die blijken er nog te zijn ook. Ik had er nooit van gehoord, maar je kunt dus met een stick (ofzo) internet op je laptop krijgen op elke gewenste plek. Maar heeft iemand een idee hoe het met de snelheid zit? IS het goedkoopste abonnement goed genoeg of kan ik beter voor wat duurder gaan? Verder nog tips? Ik weet er niets van.
http://www.metjelaptoponline.nl/home
Roos

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rob

Rob

24-02-2009 om 10:07

Alleen handig als je weinig internet

Snelheid is afhankelijk van je abonnement maar ook van de plek waar je woont. Niet overal haal de maximale snelheid.
De maximale snelheid is als ik even snel op die site kijk 2 Mb/s die alleen geldt voor de eerste 1000 Mb die je download. Daarna schakelt de snelheid terug naar 384 Kb/s
Deze snelheden zijn aardig voor wat browsen op internet en wat mail lezen, maar niet om bestanden te downloaden etc.
Als ik alleen al kijk naar de updates van windows en virus scanner die je toch wel regelmatig moet ophalen, kan dat met die snelheden een behoorlijke tijd duren.
Optie voor dat zou kunnen zijn, is dat je met je laptop bij een vriend op bezoek gaat met een snelle internet verbinding en daar je updates ophaalt en thuis alleen internet en mail leest. Vindt het toch een behoorlijk bedrag dat je per maand moet betalen, maar dat is mijn mening. Is het geen optie dat je huisbaas de internet lijn aanvraagt en je daarvoor extra huur betaald ?

Nasha 1st

Nasha 1st

24-02-2009 om 14:20

Ben ook benieuwd

wij willen in de mei-vakantie ook de klapjap meenemen en kunnen internetten en mail lezen. Dus wij willen ook iets van een mobiel internet....wat zou er mogelijk zijn?

Roos

Roos

25-02-2009 om 12:00

Hoeveel is 1000mb?

Ja ik had gezien dat de snelheid verlaagt wordt na 1000mb. Ik heb alleen geen idee hoeveel dat is? Kom je daar snel aan?

Ik heb helaas geen andere mogelijkheid, dus ik zal het met dit moeten doen. Beter iets dan niets.

Roos

Rob

Rob

25-02-2009 om 19:31

1000 mb = 1 gb komt overeen met...

~ 0,25 DVD of, 1,5 CD.
Update van Microsoft zijn vaak tussen de 2,5 Mb voor patches to 300-400 Mb voor een service pack.
Qua mails ligt het eraan hoeveel je er normaal ontvangt met of zonder bijlage. Mails zijn zo'n 15 kb zonder
bijlage en kan met bijlage tussen de 100 kb - 2 Mb liggen
Browser over het internet is moeilijk te bepalen, ligt er voornamelijk aan of je sites bezoekt met grote foto's of niet. Foto van een 8 megapixel camera zijn zo,n 2- 3 Mb groot als men ze niet netjes verkleint voor het op een website plaatsen. 1024 kb = 1 Mb, 1024 MB is 1 GB.
Dus als je alleen mailt en browst kom je qua snelheid redelijk weg. Er zijn wel tooltjes die je kan installeren om te zien hoeveel je verbruikt hebt. Meestal zit er bij het kaartje dat je krijgt bij je abonnement wel software die het verbruik kan bijhouden, zodat je aardig kan zien wanneer je snelheid minder gaat worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.