Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

lizelot

lizelot

01-12-2012 om 16:34

Laptop of tablet

Onze oudste heeft een laptop nodig voor school.Ze reist met de bus,trein en metro.Ze klaagt dat de laptop te zwaar is en vraagt om een tablet.Mij lijkt een tablet niet zo handig om verslagen mee te maken.Of maakt dat niet uit???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mij wel

Mij maakt het wel uit. Sowieso al qua typefouten. En volgens mij heeft een laptop ook meer mogelijkheden qua software, usb stick etc.

Maar het kan ook aan mij liggen en mijn niet zo digitaal handig zijn )

Geen tablet voor schoolwerk

Als het gaat om schoolwerk, zou ik niet zo snel kiezen voor een tablet, met name vanwege de beperktere mogelijkheden. Je zou een tablet nog wel kunnen voorzien van een toetsenbordje, maar dan is het ook alweer een uitgebreid pakket. Verder kun je niet alle programma's op volledige mogelijkheid draaien. Een tablet is leuk voor opzoeken, spelletjes, filmpjes kijken, en wat surfen. Als het gaat om creëren , zou ik persoonlijk zeker kiezen voor een laptop.

Ik zou eens kijken naar de kleinste MacBook Air van Apple. Licht, compact, super in gebruik (heel intuïtief) en ontzettend stabiel. Bovendien gaat een apple machine veel langer mee dan een windows machine. En er is een hogere restwaarde.

Annet

Annet

01-12-2012 om 19:40

Laptop

Als je graag een lichte versie wil (in gewicht) kun je ook kiezen voor een netbook. Vraag wel goed na of een cd-lezer nodig is voor school.
Hier gebruikt oudste een netbook van Acer op school. Alle digitale materialen zijn via de interne leeromgeving bereikbaar, ook vanuit huis. CDroms heeft ze daarom nooit nodig. Wel usb-stick.

marie

marie

01-12-2012 om 19:43

Beide?

Hoi
Ze kan toch beide gebruiken? De tablet voor onderweg en school en de laptop voor thuis? (want die heeft ze toch al?)
Een andere oplossing is de Asus Eee-pad transformer?
http://www.asus.nl/Eee/Eee_Pad/Eee_Pad_Transformer_TF101/
Moet wel in je budget passen natuurlijk.

Ipad

Dochter van 14 doet het meeste op haar ipad, wrts, samenvattingen maken. Als ze meer nodig heeft dan doet ze dat beneden op de mac. Het ligt er denk ik aan wat heb je verder nog in huis aan computers waar ze indien nodig gebruik van kan maken. In de trein is een ipad natuurlijk super handig.

Lisetje

lizelot

lizelot

03-12-2012 om 09:37

Dank jullie wel!

We gaan kijken voor een note book.

Primavera

Primavera

03-12-2012 om 18:21

Netbook

Mijn oudste kinderen hebben een netbook voor school en dat bevalt erg goed. Hij is licht, draagbaar en kan toch wat meer dan een tablet, terwijl de prijs hetzelfde of zelfs voordeliger is. Er zit welliswaar niet standaard een DVD/CD-lezer in, maar daarvoor hebben we voor een heel zacht prijsje een externe gekocht.
In de praktijk blijken ze verder toch maar heel weinig CD_ROM's te gebruiken en meestal met geheugenstick te werken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.