Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

rosalie3

rosalie3

07-02-2011 om 14:00

Laptop vraagt produktcode bij iets downloaden

Steeds als ik op mijn laptop iets download word er gevraagd om een produktcode alvorens ik het gedownloade kan openen.
Ik kan het wel openen zonder zgn produktcode echter geeft mijn laptop dan aan dat dat nog maar een x aantal keren kan.
Ik heb echt geen idee wat dit is en heb uiteraard mijn help knop al aangeklikt. Hieriin staat slechts iets over dat je de 25 cijferige produktcode op het cd hoesje of op het produkt kan vinden. Ik snap er helemaal niets van: hoe kan ik nou zo'n code op cd hoesje of produkt vinden als ik domweg een document, bijlage in mail oid download en wil lezen?!
Heel hopelijk kan iemand mij hierbij helpen. Bij voorbaat veel dank voor de moeite.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Rosalie

Wat probeer je dan te downloaden?
Muizemeis

Sarcas

Sarcas

07-02-2011 om 14:32

Office?

Elke keer als je een MSOffice document opent (Word, Excel, Powerpoint) dan verschijnt die melding? Het klinkt alsof je niet-geregistreerde versie van MS Office gebruikt. Dan kan gebeuren als je bijvoorbeeld een test-versie op je laptop hebt staan. Die werkt een tijdje goed, en dan gaat ie om registratie mekkeren...

Oplossingen:
Of registreren, of een ander pakket installeren.
Registreren: Misschien heb je nog een registratiecode van een vorige computer/installatie. Deze staat dan op de MSOffice-CD. Heb je die niet, en je wilt MSOffice blijven gebruiken, dan zul je een cd moeten kopen. Of misschien kan je ook al een registratie online kopen, dat weet ik niet.

Ander pakket:
OpenOffice is gratis en kan ruwweg hetzelfde. Vergeet niet MSOffice te deïnstalleren, dat scheelt weer ruimte

S.

rosalie3

rosalie3

08-02-2011 om 10:35

Reaktie

Sarcas, Heel hartelijk dank.
Ik heb mijn laptop vorig jaar nieuw gekocht en alles zat er gewoon op en werkte toen ik deze aanzette. maar blijkbaar dus slechts een proefversie van office.
Ik ga ermee ad slag en hoop dat ik er uit kom. Ik heb nl geen produktcode van nog een oude pc oid.

Muizemeis, ja hoe leg ik kort uit wat downloaden is?
Oa krijg ik geregeld mails met bijlagen. Die bijlagen kan ik pas lezen als ik ze download. Of bepaalde documenten waar op intenet naar verwwezen worden met een zgn link; deze klik je dan aan en dan moet zo'n document vaak eerst gedownload worden alvorens het te kunnen lezen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.