Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

tube

tube

03-12-2011 om 23:47

Lcd tv kopen via internet. waar moet ik op letten?

Wij hebben hard gespaard en kunnen nu eindelijk onze oude tv de deur uur doen.

Na lang zoeken weten we war we willen en net zoals veel andere apparaten wil ik ook deze via internet kopen.

Ik heb gehoord dat je moet opletten dat het apparaat nederlands moet zijn. Iets met ziggo.

Wie kan me vertellen hoe dat precies zit? Hoe kan ik zien dat het in nederlands gebruikt kan worden?

Bedankt alvast,

Tube

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tube

tube

04-12-2011 om 00:08

Oja, we willen graag deze aanschaffen:

http://www.pixmania.nl/nl/nl/9578082/art/samsung/ue32d6500zf-3d-led-smart.html

Dit is de link van de tv die we graag willen kopen.

Misschien is dit handig om het verhaal wat duidelijker te maken.

Tube

tube

tube

04-12-2011 om 13:57

Ik ben het verschillende keren tegen gekomen...

Vandaar mijn vraag.
Dus p, ik stel mijn vraag niet voor niets

Ik wil gewoon weten hoe ik daar achter kan komen wanneer het niet vermeld wordt. Ik vraag me ook af of het nl ook verplicht is om het te melden.

Bij modellen waar ik naar gekeken heb bij redcoon.nl werd het vermeld.

Ik zal eens een advertentie opzoeken.

Tube

tube

tube

04-12-2011 om 14:06

Hier bijv.

http://www.redcoon.nl/B291361-Samsung-UE32D6200-NL-Model_LED-TVs

Wanneer je in de zoekbalk van die site ue32d6200 gaat intoetsen komt er een hele rij met type nummers te staan met daar achter of het gaat om een nederlands model of niet.

OP de site waar wij de tv werken kopen staat niets bij.

Tatarata....daar komt mijn vraag vandaan.

Snappie?

tube

tube

04-12-2011 om 18:58

En dan?

Een vraag steken als: hoe kan ik op een internet winkel zien of het een nederlands model is?

ik kan niet zoveel met je antwoorden.

Hoop dat er iemand is die dit wel kan beantwoorden. Er zit blijkbaar wel verschil in.

Tube

tube

tube

04-12-2011 om 19:00

Steken = stellen

Foutje

tube

tube

04-12-2011 om 22:08

Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt...

Wij zijn helemaal geen klant bij ziggo.

o.a. de reden waarin ik deze vraag stel is omdat ik zoek in de winkels als op internet stress ziggo tegen kom. En ik weet niet in hoeverre dit echt van belang is voor de aankoop.

Dat we nu niet bij ziggo zitten wil niet zeggen dat het in de toekomst zo blijft. Als we qua aansluiting dan een probleem hebben (of zelfs nu al) dan lijkt me dat niet handig.

Wij kopen nu een tv maar daar hopen we toch echt de komende 8 jaar mee te doen.

tube

tube

04-12-2011 om 22:11

Weer te snel verzonden....

Ik wil dit soort dingen uitgezocht hebben vóór mijn uiteindelijke aankoop.

En ool is een prima plek om de vraag neer te leggen

Rob

Rob

05-12-2011 om 08:31

Ziggo

Heeft een lijst op de website staan met tv's die geschikt zijn.
Als daar je model nummer bij staat zal het dus werken met een ci+ module die je dan moet aanschaffen

https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/digitale-ontvanger/digitale-televisie-module-ci/

Rob

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

tube

tube

05-12-2011 om 08:58

Maar wát is dan die "ci module"?

Want bij sommige tv's staat dat het een nederlands model is, ziggo en upc gecertificeerd.

En wat is die ci module? Is dat zo'n kastje die je achter op je tv doet en waar je het kaartje insteekt?

Volgens mij

zit er gewoon een cardslot op de tv zelf, waar je het kaartje in kan steken

tube

tube

05-12-2011 om 11:37

Gebeld met samsung

Ik heb maar eens gebeld met samsung. Dacht dat zij me wel verder konden helpen.

Het gaat om een nederlands certificaat.

Je hebt bij een nederlands model een kastje achterop zitten waar je dan je kaartje van de provider in kan steken. Heb je geen nederlands model dan moet je het kastje dat je van je provider hebt gekregen gebruiken en die aansluiten op je tv.

Dat is dus waarom er bij wordt vermeld dat het om een nederlands model gaat.

Vraag is dus beantwoord

groeten, Tube

margje van dijk

margje van dijk

05-12-2011 om 11:44

Wij hebben (bijna) zo'n tv

Wij hebben 2 maanden geleden 2 nieuwe TV's gekocht, een 40 en een 32 inch, ook van Samsung. Onze 40-inch heeft bijna hetzelfde typenummer als die jij wilt gaan kopen, behalve de letters die na 6500 volgen. Ik heb een TV met XXN aan het eind, en dat staat bij de jouwe niet. Ik weet niet wat dat betekent, maar op de site die Rob noemt komt mijn TV wel voor en die van jou niet.

Een CI+-module is inderdaad zo'n kaartje wat je in je TV kunt steken. Daarmee kun je ook digitale TV ontvangen op je tweede toestel. Wij hebben UPC, en bij UPC kan je een CI+-module alleen bestellen in combinatie met een mediabox (dus op je hoofdTV heb je die mediabox, en dan kun je op je tweede TV een CI+-module aansluiten). Je kunt ook maar 1 extra CI+-module krijgen, dus voor een derde TV werkt het niet.

Op onze 32-inch TV (boven) hadden we dus zo'n CI+-module gezet, en dat ging heel goed. Je hebt gewoon alle digitale kanalen, HD als je wilt, haarscherp. Je hebt geen On Demand, dat is alleen op de mediabox. (Maar dat hebben we dus beneden). Als je boven ook wilt kunnen opnemen, kun je ook nog een externe harde schijf achter de TV hangen, en via de gids (guide) kun je dan (net als bij de mediabox) programma's aanklikken die opgenomen moeten worden. Dat is dan wel zodanig beschermd dat ze alleen vanaf die harde schijf op die TV gespeeld kunnen worden (zodat je geen illegale kopieen kan maken van films en zo).

Dat opnemen ging bij onze vorige versie van de TV niet goed, we hadden net een serienummer te laag. toen ik dat vertelde bij de Expert (waar wij gekocht hadden) kregen we zonder meerprijs een serienummer hoger, zodat het wel lukte. Jouw 6500-TV zou dat wel moeten kunnen volgens mij, opnemen op een externe harde schijf. Echter, als het je hoofd-TV is is het totaal niet relevant, want dan moet je er gewoon een mediabox bij hebben en kun je niet volstaan met een CI+-module (tenminste als dat bij Ziggo ook zo gaat als bij UPC).

Voor de rest kan ik je dus niet helpen!

Margje

Vic

Vic

05-12-2011 om 11:46

Niets aan de hand dus

Je hebt dus óf een sleuf voor een kaartje, of je moet een kastje naast je tv zetten? Dan krijg je i.i.g. altijd wel beeld, dat scheelt alweer. Ik had er nog nooit van gehoord dat je een niet-Nederlands model zou kunnen hebben. Als mijn tv stuk gaat, haal ik bij de Mediamarkt een nieuwe, probeer hem aan de praat te krijgen en bel anders mijn vriend of zwager om te komen helpen

tube

tube

05-12-2011 om 13:03

Vic en margje

Margje. Allereerst bedankt voor je uitgebreide uitleg. Erg duidelijk, hoewel het voor mij toch nog wat vraagtekens heeft omdat ik bij online (kpn) zit en niet bij upc of ziggo.

Ik heb hem inmiddels besteld bij redcoon.nl. Er werd bij vermeld dat het om een nederlandsmodel ging. En met de verzendkosten van die andere internet winkel (waarbij ik mijn twijfels had qua nl. model) moest ik nog verzendkosten betalen waardoor ik ook bijna op het bedrag kwam als bij Redcoon.

Samsung heeft inderdaad verteld dat wanneer die letters die jij noemde achter je typenummer hebt staan, het om een nederlands model gaat.

Wij gaan nu van een oude, zeer kleine tv naar een model wat veel kan. We zijn erg benieuwd er naar. Het was erg moeilijk om uit te zoeken wat we wilden.

Vic, hahaha, als dat zo voor jou werkt dan gewoon lekker zo blijven doen
Via internet bestellen is over het algemeen goedkoper. En aangezien mijn man geen zak verstand heeft van pc's, televisies, en alle andere zaken wat ook maar werkt zonder lichamelijke inspanning (zowel van dier als mens), ben ik gedoemd om alles zelf uit te zoeken.

Qua aansluiten kan ik al helemaal niet op hem rekenen. Hij weet straks alleen hoe hij teletekst kan lezen en hoe hij moet zappen. Verder???????

Ach, het is soms best lastig maar meestal verrekte handig

Groeten, Tube

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.