Alles Digitaal Alles Digitaal

Alles Digitaal

mix

mix

21-10-2011 om 10:47

Linken zijn niet volledig blauw

als ik een link plaats in email (maar dat is te verhelpen door de link te kopieeren in hyperlink)of in een chat om iemand iets te laten zien, zijn het merendeel van mijn linken de eerste helft blauw, de tweede helft zwart.
Iemand moet dus eerst mijn link kopieeren ipv gewoon aan te klikken.
Ik heb al gekeken bij opties maar kan niks vinden.
Heb het zowel bij IE als bij firefox.
Hoe kan ik dit veranderen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

21-10-2011 om 11:50

Toch geen spatie?

Misschien een overbodige vraag, maar je zet toch geen spaties in de linkjes?
typ je iets van www.hierjelink.nl of http://www.hierjelink.nl ervoor? En bij geen van beiden doet ie het dan?

mix

mix

21-10-2011 om 11:58 Topicstarter

Merel

Ik kopieer de hele link uit de adresbalk en kopieer die dan naar bv de chat of email.
Ik heb geprobeerd of het uitmaakt of ik aan het einde van de link: http://www.ouders.nl nog een spatie geef ná de nl, maar ook dat maakt niet uit na het enteren.

Opties

Vaak heeft een mailprogramma de optie 'link invoeren'. Dan zit je altijd wel goed.
Vaak neem je zelf met knippen en plakken toch wat overbodige html-codes mee (die je niet ziet) en met zo'n link-invoeg-optie haal je dat eruit.

Merel

Merel

21-10-2011 om 13:54

Zelf typen?

En als je het zelf typt, dan gaat het ook mis?

margje van dijk

margje van dijk

21-10-2011 om 14:05

Regelovergang?

Soms gaat de link over 2 regels in een chat-window of zo, en dan pikt-ie niet de hele link mee maar slechts een stukje.

Alleen begrijp ik niet goed waarom jij dat nou net altijd hebt, bij iedere link. Tegenwoordig gaat dat soort dingen toch juist heel makkelijk.

Margje

mix

mix

21-10-2011 om 14:07 Topicstarter

Picasso/merel

picasso: met de mail (live.nl) zet ik m idd in hyperlink en dan gaat het goed.

Merel: de linken zijn te lang om zelf te typen. Soms gaat het tijdens een gesprek over een plaatje van google om iets te laten zien, soms is het met een spelletje dat ik speel op facebook en met name die links gaan mis. Ik kopieer dan de koppelingslokatie. Normaal moet die blauw zijn (volledig) en sinds een paar maanden is die nog maar half blauw/half zwart helaas

mix

mix

21-10-2011 om 14:47 Topicstarter

Margje

klopt, in het chatscherm worden het wel 12 regels.
Maar ook als ik het in een persoonlijk bericht via facebook stuur, (3 regels) heb ik het probleem.
Ik merk nu ook dat het vooral speelt als ikzelf iets moet delen met dat spel. Kopieer ik andere koppelingslokaties dan lijkt het wel goed te kunnen gaan.
Behalve dan in mail, maar dat los ik wel op met de hyperlink.

Merel

Merel

21-10-2011 om 16:00

En met tiny url?

En anders zet je de link om naar een kleinere link via tiny url? Vind ik sowieso prettiger, zeker met die hele rare lange linken die je soms wel eens hebt.

mix

mix

21-10-2011 om 16:27 Topicstarter

Merel!

nou dát is in elk geval gelukt! Het is even wat extra werk (moet soms 10 dingen doorgeven, vandaar), maar in elk geval een hele goede vooruitgang, dank je wel, de link kwam volledig blauw door. Heb de site meteen bij mn favorieten opgeslagen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.